12 juni 2012
Trådstartare
Tjo!
Ska sälja mitt gamla åbäke efter att ha haft den ståendes ett tag. Dock så har hastighetsmätaren lagt av vilket inte bilprovningen är alltför possitiva över. Första gångerna den la av så hjälpte det att banka ovanför instrumentpanelen för att få igång den för en kort stund innan dödsrycken kom igen. Har ohmmätt ut till givaren så kablarna verkar de inte vara något problem med. Tycker själv det verkar som om det är panelen det är fel på, men finns det något sätt att mäta sig fram så man vet säkert? Vill inte lägge speciellt mycket pengar på bilen då jag ändå ska sälja den, så om det är panelen så hade jag helst sätt att det går att laga det.
Som sagt den har inte dött bara sådär utan hoppat igång korta stunder efter första feltillfället. Detta tycker jag tyder på glapp av något slag. Men hittar inte vart det skulle kunna vara då alla kontakterna ser oxidfria ut i panelen. Kan det vara en tillfällighet att den fungerade när jag bankade på att? Att det t.o.m. kan vara givaren det är fel på?
Obs. verkar bara vara hastighetsmätaren som strular, allt annat i instrumentpanelen verkar fungera(vågar inte säga att trippmätaren fungerar till 100%, ej kollat.).
Tacksam för all hjälp jag kan få.
/mvh Tony