13 juni 2012
Trådstartare
Tjatja håller på och felsöker torkarfunktionen till vindrutan.
Torkarna har tidigare gått trögt och fastnar halvvägs upp (går hela vägen ner och sen hoppar upp en bit).
Tog loss armaturen och rengjorde allt från rost och smorde upp, nu när jag återmonterat armatur och motor bränner jag säkring nr 34 till vindrutetorkare (och tuta) när jag har torkarmotorn inkopplad och slår på tändningen (vrider jag på motorn så att den ej längre är nollad så snurrar den tills den är på noll, så fort den når noll läget så går säkringen)
Tänkte prova att byta torkarmotor, ifall ingen annan vet på rak arm vart problemet sitter, har fått tips om strömställaren eller motorn, för att utesluta något utav det har jag skaffat mig en motor som visat sig vara från en tidig V70, den har ett kontaktstycke med fem poler i istället för min orginal som har två kontaktstycken varav ett är på 3 och det andra på 2 poler, går det att köra med V70 motorn om jag moddar den lite så kontakten passar eller är de helt olika inuti också?
Senast redigerat av ticcen (14 juni 2012)