Elegance eller Avantgarde ?

majset10
22 juni 2012 · 4 Inlägg

Jag har hittat en mercedes på blocket, men jag vet inte om det är en avantgarde, elegance eller classic? Någon som vet??

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Senast redigerat av majset10 (22 juni 2012)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2012 · 17 502 Inlägg

majset10 skrev:
Jag har hittat en mercedes på blocket, men jag vet inte om det är en avantgarde, elegance eller classic? Någon som vet??

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Det är en Elegance.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
majset10
22 juni 2012 · 4 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

majset10 skrev:
Jag har hittat en mercedes på blocket, men jag vet inte om det är en avantgarde, elegance eller classic? Någon som vet??

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Det är en Elegance.

Hur kan du se det?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2012 · 17 502 Inlägg

majset10 skrev:

Dieselsmurfen skrev:

majset10 skrev:
Jag har hittat en mercedes på blocket, men jag vet inte om det är en avantgarde, elegance eller classic? Någon som vet??

http://www.blocket.se/stockholm/Mercede … 11&w=1

Det är en Elegance.

Hur kan du se det?

Haft många mersor... Kolla rosten bara! De rostar friskt!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
dawwe ...has left the building...
22 juni 2012 · 4 474 Inlägg

Elegance = Den hederliga stjärnan på huven...
Avantgarde = Stor stjärna i kylargrillen...
Tror jag, men så är jag BMW-tok så lita inte på mig*haha*

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2012 · 17 502 Inlägg

dawwe skrev:
Elegance = Den hederliga stjärnan på huven...
Avantgarde = Stor stjärna i kylargrillen...
Tror jag, men så är jag BMW-tok så lita inte på mig*haha*

Nix. Men jag blir lite osäker nu faktiskt... Hade för mig listerna skilde sig åt. Men fan vet... Det kan nog mycket väl vara en Avantgarde. Ring å fråga kanske?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
dawwe ...has left the building...
22 juni 2012 · 4 474 Inlägg

Lite googlande ger att det är olika utrustningsnivåer samt att det kan tänkas att "Avantgarde" har något sänkt fjädring o nåt till...Så glöm mitt svar om det där med Stjärnan, stämmer inte. Sorry!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
kannebanne
22 juni 2012 · 2 046 Inlägg

De där e en avantgarde

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Nybergrobin
22 juni 2012 · 2 382 Inlägg

kannebanne skrev:
De där e en avantgarde

ser ut som så på den lilla listen vid skärmen men jag kan inte garantera det

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2012 · 17 502 Inlägg

Nybergrobin skrev:

kannebanne skrev:
De där e en avantgarde

ser ut som så på den lilla listen vid skärmen men jag kan inte garantera det

Var tvungen att googla lite. Får ju skämmas som inte kan det som haft så många! Utanpå ska det nog inte skilja sig men fälgarna talar för Avantgarde. Men de går ju att byta ut...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kannebanne
22 juni 2012 · 2 046 Inlägg

Nu har jag fel sry.. Avantgarde har bara tygklädsel inte skinn, plus så hade rutorna vart smått blåtonade!

Senast redigerat av kannebanne (22 juni 2012)

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 juni 2012 · 17 502 Inlägg

Tydligen är A 10 mm lägre än E. Avantgarde skulle alltså vara en sportigare Elegance. Bilen ser väldigt trött ut i fjädringen bak på bilden. En E kanske? Kan ju vara vinterdäcken som ligger där bak. Annars ser det lite fel ut. Enligt mig alltså :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Purrre Personbils tekniker
22 juni 2012 · 238 Inlägg

kannebanne skrev:
Nu har jag fel sry.. Avantgarde har bara tygklädsel inte skinn, plus så hade rutorna vart smått blåtonade!

Avantgarde är ju den lyxigare och sportigare modellen så den har självklart skinn inredning. Stjärnan kan sitta både på huv eller i grillen.

Mercedes har tre kategorier i princip, Classic = Skit hög och dåligt med utrustning. Elegance = Lite mer utrustning lite lägre än classic oftast luftfjädring runt om. Sen har vi Avantgarde = Mycket utrustning org, lägst av alla oftast luftfjädring bak.

Den på bilden skulle jag vilja tro är en avantgarde.

Senast redigerat av Purrre (22 juni 2012)

Masquerade Aldrig nöjd
23 juni 2012 · 804 Inlägg

Purrre skrev:

kannebanne skrev:
Nu har jag fel sry.. Avantgarde har bara tygklädsel inte skinn, plus så hade rutorna vart smått blåtonade!

Avantgarde är ju den lyxigare och sportigare modellen så den har självklart skinn inredning. Stjärnan kan sitta både på huv eller i grillen.

Mercedes har tre kategorier i princip, Classic = Skit hög och dåligt med utrustning. Elegance = Lite mer utrustning lite lägre än classic oftast luftfjädring runt om. Sen har vi Avantgarde = Mycket utrustning org, lägst av alla oftast luftfjädring bak.

Den på bilden skulle jag vilja tro är en avantgarde.

Nja.. Skulle snarare beskriva det som att Classic är basmodellen, Elegance är komfortmodellen (ofta lite mer "traditionell lyx" med träpaneler och skinnklädsel på insidan) och Avantgarde är sportmodellen (sänkt, annat kjolpaket och ofta klädd med aluminiumpaneler i interiören).

Förutsatt att bilen i annonsen är omodifierad så är det en avantgarde, vilket avslöjas genom kjolpaketet.

Livet är för kort för att äga Volvo.
Nybergrobin
23 juni 2012 · 2 382 Inlägg

Masquerade skrev:

Purrre skrev:

kannebanne skrev:
Nu har jag fel sry.. Avantgarde har bara tygklädsel inte skinn, plus så hade rutorna vart smått blåtonade!

Avantgarde är ju den lyxigare och sportigare modellen så den har självklart skinn inredning. Stjärnan kan sitta både på huv eller i grillen.

Mercedes har tre kategorier i princip, Classic = Skit hög och dåligt med utrustning. Elegance = Lite mer utrustning lite lägre än classic oftast luftfjädring runt om. Sen har vi Avantgarde = Mycket utrustning org, lägst av alla oftast luftfjädring bak.

Den på bilden skulle jag vilja tro är en avantgarde.

Nja.. Skulle snarare beskriva det som att Classic är basmodellen, Elegance är komfortmodellen (ofta lite mer "traditionell lyx" med träpaneler och skinnklädsel på insidan) och Avantgarde är sportmodellen (sänkt, annat kjolpaket och ofta klädd med aluminiumpaneler i interiören).

Förutsatt att bilen i annonsen är omodifierad så är det en avantgarde, vilket avslöjas genom kjolpaketet.

Kanske är så på nyare mercedes men farsans c200 elegance (1996) har chromade skärmkantslister, träpanel, skönare stolar men inte skinninredning 
Classic har inte ädelträ i inredningen, sunkiga stolar och inga skärmkantslister smile

mb_pucken
23 juni 2012 · 5 087 Inlägg

Min c är en classic och har svart skin, sportiga stolarna, största klimatorn, svarta listerna i inredningen, stora farthållaren med limit, rengnsensor, största larmet, m.m så en klassic behöver inte va snål på utrustning :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juni 2012 · 17 502 Inlägg

Nybergrobin skrev:

Masquerade skrev:

Purrre skrev:
Avantgarde är ju den lyxigare och sportigare modellen så den har självklart skinn inredning. Stjärnan kan sitta både på huv eller i grillen.

Mercedes har tre kategorier i princip, Classic = Skit hög och dåligt med utrustning. Elegance = Lite mer utrustning lite lägre än classic oftast luftfjädring runt om. Sen har vi Avantgarde = Mycket utrustning org, lägst av alla oftast luftfjädring bak.

Den på bilden skulle jag vilja tro är en avantgarde.

Nja.. Skulle snarare beskriva det som att Classic är basmodellen, Elegance är komfortmodellen (ofta lite mer "traditionell lyx" med träpaneler och skinnklädsel på insidan) och Avantgarde är sportmodellen (sänkt, annat kjolpaket och ofta klädd med aluminiumpaneler i interiören).

Förutsatt att bilen i annonsen är omodifierad så är det en avantgarde, vilket avslöjas genom kjolpaketet.

Kanske är så på nyare mercedes men farsans c200 elegance (1996) har chromade skärmkantslister, träpanel, skönare stolar men inte skinninredning 
Classic har inte ädelträ i inredningen, sunkiga stolar och inga skärmkantslister smile

Skillnad på E och A i E-klassen är utrustning, sportfjädring (Doh!) och ibland grillen som kan vara svart. Luftfjädring runt om är förbehållen de mer lyxiga S-klass. Det går inte att se från utsidan vilken variant det är. Emblemet på framskärmen är dock en bra indikator. TS uppmanas att ringa säljaren och fråga. Bägge varianter kan ha det obekväma skinnet. Chromade skärmkanter är eftermarknadstillbehör som bara döljer rostiga skärmar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kannebanne
23 juni 2012 · 2 046 Inlägg

Just nu kör jag i en w209 för min bil e sönder.. Där e alu paneler inne i bilen och sportstolar. De e den enda skillnaden jag kan se på en avantgarde och elegance..?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juni 2012 · 17 502 Inlägg

kannebanne skrev:
Just nu kör jag i en w209 för min bil e sönder.. Där e alu paneler inne i bilen och sportstolar. De e den enda skillnaden jag kan se på en avantgarde och elegance..?

Trevlig släde! Vilken maskin? V8 kompressor?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kannebanne
23 juni 2012 · 2 046 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

kannebanne skrev:
Just nu kör jag i en w209 för min bil e sönder.. Där e alu paneler inne i bilen och sportstolar. De e den enda skillnaden jag kan se på en avantgarde och elegance..?

Trevlig släde! Vilken maskin? V8 kompressor?

200 kompressor, känns bra mycket sportigare än min kära underbara Audi dock!

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang