valsa skärmarna runt om, och köp 20 mindre bredd och lite mindre höjd sen strecha dom, jag kör 20 tum 245or på min merca.
Valsa skärmarna kan man ju göra, men tar inte det skada och börjar rosta sen? Jag har ju 225 på nu, de är ju inte brett alls ju. Blir ju jättesmala med 205 om du menar de..
Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre. Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.
Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen
Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre. Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.
Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen
Tuggar inte det däck som fan då på innansidan ? :o
Haha, aa men det kanske känns mer värt att valsa ? Men jag vet inte riktigt hur resultaten kan bli, är det någon metall där innanför som man måste skära i? För vill ju inte att det ska börja rosta någonstans
Haha, aa men det kanske känns mer värt att valsa ? Men jag vet inte riktigt hur resultaten kan bli, är det någon metall där innanför som man måste skära i? För vill ju inte att det ska börja rosta någonstans
Det finns ju ett speciellt verktyg som man böjer innerskärmen med, men det beror på hur mycket du behöver få bort också
var ute och tittade på min nu. Mina bakdäck är lite snedställda "Pga sänkning" när jag hade 235 30 20" på så fick jag inte in ett finger mellan däck och hjulhus bak. Men det tog aldrig i. Fram så har jag flyttat fram hjulhusplasten. På min har metallen kommit fram inne i hjulhuset pga skav vid fullt rattutslag." Men nu har du ju en anledning till att kapa skärmar och bredda
jo för fan det är inte värt ha camber jag kör 1000 mil med mina 20 tum sen är dom slut!