20" fälgar på en S60

Jottix
26 juni 2012 · 186 Inlägg

hangman skrev:
valsa skärmarna runt om, och köp 20 mindre bredd och lite mindre höjd sen strecha dom, jag kör 20 tum 245or på min merca.

Valsa skärmarna kan man ju göra, men tar inte det skada och börjar rosta sen? Jag har ju 225 på nu, de är ju inte brett alls ju. Blir ju jättesmala med 205 om du menar de..

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Lowpass
26 juni 2012 · 1 224 Inlägg

Neg. camber smile

i-vtec Do you?
Jottix
26 juni 2012 · 186 Inlägg

Lowpass skrev:
Neg. camber smile

Fattar nada ^^

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Lowpass
26 juni 2012 · 1 224 Inlägg

Jottix skrev:

Lowpass skrev:
Neg. camber smile

Fattar nada ^^

Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre.
Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.

Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen

i-vtec Do you?
Jottix
26 juni 2012 · 186 Inlägg

Lowpass skrev:
Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre.
Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.

Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen

Tuggar inte det däck som fan då på innansidan ? :o

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Lowpass
26 juni 2012 · 1 224 Inlägg

Jottix skrev:

Lowpass skrev:
Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre.
Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.

Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen

Tuggar inte det däck som fan då på innansidan ? :o

Javisst, men du får Fitment big_smile

i-vtec Do you?
Jottix
26 juni 2012 · 186 Inlägg

Lowpass skrev:
Javisst, men du får Fitment big_smile

Haha, aa men det kanske känns mer värt att valsa ? Men jag vet inte riktigt hur resultaten kan bli, är det någon metall där innanför som man måste skära i? För vill ju inte att det ska börja rosta någonstans sad

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Lowpass
26 juni 2012 · 1 224 Inlägg

Jottix skrev:

Lowpass skrev:
Javisst, men du får Fitment big_smile

Haha, aa men det kanske känns mer värt att valsa ? Men jag vet inte riktigt hur resultaten kan bli, är det någon metall där innanför som man måste skära i? För vill ju inte att det ska börja rosta någonstans sad

Det finns ju ett speciellt verktyg som man böjer innerskärmen med, men det beror på hur mycket du behöver få bort också

i-vtec Do you?
Lowpass
26 juni 2012 · 1 224 Inlägg
i-vtec Do you?
Jottix
27 juni 2012 · 186 Inlägg

Coolt. Men breddar man metallen då eller böjer man upp plasten på nått sätt med den? Står inte riktigt hur man gör eller bara jag som är morgontrött? tongue

Volvo S60 T5 "Red Devil" (2001)
Lowpass
27 juni 2012 · 1 224 Inlägg

Jottix skrev:
Coolt. Men breddar man metallen då eller böjer man upp plasten på nått sätt med den? Står inte riktigt hur man gör eller bara jag som är morgontrött? tongue

Plastskärmarna åker väck och man böjer skärmkanten

i-vtec Do you?
A-Dahlgren Dahlgren
27 juni 2012 · 450 Inlägg

var ute och tittade på min nu. Mina bakdäck är lite snedställda "Pga sänkning"
när jag hade 235 30 20" på så fick jag inte in ett finger mellan däck och hjulhus bak. Men det tog aldrig i.
Fram så har jag flyttat fram hjulhusplasten. På min har metallen kommit fram inne i hjulhuset pga skav vid fullt rattutslag."
Men nu har du ju en anledning till att kapa skärmar och bredda smile

JoXter
27 juni 2012 · 492 Inlägg

kör 225/35-19 på min, den är osänkt och det inte i någonstans iaf!
sen om man sänker.. ja då får man skylla sig själv eller gå ner i bredd på däcken

Senast redigerat av JoXter (27 juni 2012)

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
A-Dahlgren Dahlgren
27 juni 2012 · 450 Inlägg

JoXter skrev:
kör 225/35-19 på min, den är osänkt och det inte i någonstans iaf!
sen om man sänker.. ja då får man skylla sig själv eller gå ner i bredd på däcken

Om man sänker så blir bakdäcken lite snedställda. och då bör man väll iaf kunna ha bredare däck? Efter som lutningen ser ut som så här /---\

hangman
27 juni 2012 · 2 174 Inlägg

Jottix skrev:

Lowpass skrev:
Dina fälgar sitter antagligen för långt ut, finns säkert fälgar som passar dina hjulhus bättre.
Annars får du ställa din camber så ditt hjul vinklas i överkant.

Tyvärr så vet jag inte hur upphängningen ser ut bak på din bil, på min kunde man ställa in så hjulet vinklas inåt i överkant. På så sätt får det plats innanför bakskärmen

Tuggar inte det däck som fan då på innansidan ? :o

jo för fan det är inte värt ha camber jag kör 1000 mil med mina 20 tum sen är dom slut!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang