Hejsan! Det börjar närma sig ett bilköp nu och bil som det lutar åt är en Renault clio 00-05.
Jag har kikat runt på DBAkuten rätt mycket och funderat och grubblat över vad för märke jag ska köra på, och vilken HU jag ska köra på.
Planen är att bilen ska ljuddämpas med dynamat (eller liknande) i dörrar, bagagelucka, tak osv osv.
Mitt mål är att kunna spela HÖGT, och RENT! Och jag har då kikat en hel del på JL Audio recensioner och på videos osv, och vad jag förstått så är det ett ruskigt bra märke, och sen är jag förtjust i deras små gulliga basar
MEN! Så fick jag se en projekt tråd här på gorg, där någon körde med SPL 8" midbasar osv, och det spelade nåt HISKELIGT högt och jag har sett evilaudio's trådar, (tror det är han som kört SPL 8") och därför fastnat lite för dom också.
Problemet där är att SPL verkar inte finnas i mindre basar än 10"? Jag vill inte göra mig av med hela lastutrymmet i bilen direkt, och jag vill ha en fin balans mellan bas, mellanregister och diskant och inte bara hiskeligt mycket bas.
Krav är att ALLT ska vara i samma märke, dvs bas, middar, diskanter och slutsteg, bara något jag fått för mig att det ska vara.
Angående HU så har jag inte sett någon som tilltalar mig speciellt mycket, men skulle gärna vilja ha en flashig, bra spelare iallafall. Vore passande om det finns dvd inbyggt och uttag för åtminstone 2 skärmar.
Musiken som spelas är ganska blandat, men det är mestadels hands up, r'nb, och techno.
Budget jag har att röra mig på inom ljudvägen är 20-25k.
Hoppas någon har lite tips om andra märken för detta ändamål, och som sagt. Jag ser gärna att märket har bra kvalitiva små 6.5" - 8" basar i deras sortiment.
TIPSA PÅ!