Vet dock ej hur mycket de blir effekt mässigt.. 150 hk räcker väl si så där.. det är ju bara det att man hittar ju inga chiptrim till den + finns typ inget trim till den? oh turbo konventera är för dyrt..
turbo konvertera? åk till skroten och leta upp någon gammel saab så lär du hitta en, tror inte häller handlarn tar för mycke för den
Det hade ju kanske fungerat faktiskt.. frågan är ifall såna delar passar rakt på utan förstora ändringar?
Du får ju fixxa ic, grenrör, wastegate osv osv
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Vad kan de bli för kostnader på allt det? kan man ej svetsa något så att man bara driver turbon med de 3 främre avgasrören? För den lär väl inte behöva alla 6?
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag.
Tänkte göra det!
insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag.
Tänkte göra det!
insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o
Låter bra det.
Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag.
Tänkte göra det!
insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o
Låter bra det.
Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?
Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..
För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o
insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o
Låter bra det.
Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?
Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..
För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o
Det är nog ingen fara, om det inte ligger på för länge... annars går det säkert att reparera skadan också. Det visar sig!
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris?
Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?
Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..
För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o
Det är nog ingen fara, om det inte ligger på för länge... annars går det säkert att reparera skadan också. Det visar sig!
Det kommer väl ligga på från halv 6 på morgonen till kanske halv 3 på dagen då jag kommer hem och kommer direkt ta papper med lite ljummet vatten och torka bort det
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris?
Räkna med 15000
Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen
Varför skulle man vvilja sätta turbon där?
Den skall ju synas!
Folk ser inte turbon när du susar förbi i 150+ i alla fall... Haha. Dessutom är väl huvudsaken att det fungerar bra. Det lär bli betydligt bättre att ha den placerad där än att låta den snurra med bara tre cylindrars kraft.
Btw, min raka fyra toppade 195km/h. Med trasig topplockspackning.