3184
Sök

Mitsubishi Galant V6 -93 små fix!

Mitsubishi Galant V6 -93 små fix, invändig styling Baslåda på plats nu börjar de hända saker här om inte annat börjar väl snart saker trilla bort...

103 487 Visningar
Projektet avslutat 30 augusti 2012
2 046 Inlägg
12 juli 2012
#221
amoreex skrev:
KBAragger skrev:
amoreex skrev:

Vet dock ej hur mycket de blir effekt mässigt.. 150 hk räcker väl si så där.. det är ju bara det att man hittar ju inga chiptrim till den + finns typ inget trim till den? hmm
oh turbo konventera är för dyrt..

turbo konvertera? åk till skroten och leta upp någon gammel saab så lär du hitta en, tror inte häller handlarn tar för mycke för den smile

Det hade ju kanske fungerat faktiskt.. frågan är ifall såna delar passar rakt på utan förstora ändringar?

Du får ju fixxa ic, grenrör, wastegate osv osv

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#222
amoreex skrev:
kannebanne skrev:
340 hk 14 tusen mil på magen sen 02 wink

Gav du bara 5000 kr för din då ? wink

För fälgarna på nu ja smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#223
Vad kan de bli för kostnader på allt det?
kan man ej svetsa något så att man bara driver turbon med de 3 främre avgasrören?
För den lär väl inte behöva alla 6?

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#224
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

3 151 Inlägg
12 juli 2012
#225
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#226
kannebanne skrev:
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen smile

Varför skulle man vvilja sätta turbon där?

Den skall ju synas! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#227
amoreex skrev:
kannebanne skrev:
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen smile

Varför skulle man vvilja sätta turbon där?

Den skall ju synas! smile

De e underskattat, plus så får du en sleeper wink

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#228
oh med sleeper menar du?

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#229
amoreex skrev:
oh med sleeper menar du?

Ingen tror att du har turbo och har en sjukt kraftig bil utan turbo smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#230
kannebanne skrev:
amoreex skrev:
oh med sleeper menar du?

Ingen tror att du har turbo och har en sjukt kraftig bil utan turbo smile

Jaha du menar så smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#231
Mervolic skrev:
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Plötsliga stoppet är det som dödar..

3 151 Inlägg
12 juli 2012
#232
amoreex skrev:
Mervolic skrev:
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#233
Mervolic skrev:
amoreex skrev:
Mervolic skrev:
Fan vad nice lackeringen blev. Passa på att fixa de större grejerna nu då, när morsan din åker bort ett tag. smile

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..

För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o

Plötsliga stoppet är det som dödar..

961 Inlägg
12 juli 2012
#234
kolla den här sidan smile
http://medlem.spray.se/galantturbo/twodescphotos0.html

info om turbo konvertering till galant och bilder smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#235
KBAragger skrev:
kolla den här sidan smile
http://medlem.spray.se/galantturbo/twodescphotos0.html

info om turbo konvertering till galant och bilder smile

De e ju till V4an.. Men jag tycker han borde göra de ändå, kan ju bli sjukt bra effekt med hjulspinn i 130 cool

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

3 151 Inlägg
12 juli 2012
#236
amoreex skrev:
Mervolic skrev:
amoreex skrev:

Tänkte göra det! smile

insuget kanske jag ger mig på imorgon morsans sambo ska bara ta reda på ifall det är papperspackning eller gummipackning till insuget så man inte skadar packning för de vore ju inte kul :o

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..

För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o

Det är nog ingen fara, om det inte ligger på för länge... annars går det säkert att reparera skadan också. Det visar sig! smile

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#237
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris? hmm

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 712 Inlägg
12 juli 2012
Trådstartare
#238
Mervolic skrev:
amoreex skrev:
Mervolic skrev:

Låter bra det.

Eller så passar du på att byta packning på samma gång? Skadar ju inte, plus att den är nog inte så dyr heller..?

Nä vill mest veta så de har de hemma i lager så man inte behöver sitta och vänta på delarna tills måndag kväll..

För jag brydde mig inte om att byta gummipackningen till ventilkåpan för den var jätte fin.. men man är lite ledsen för imorgon kommer min nylackerade kåpa ha lite motorolja på sig... packning till oljelocket har torkat så de läcker olja där.. skulle se om vi kunde fixa en imon så jag får dit den på kvällen.. är bara rädd att de kan skada lacken :o

Det är nog ingen fara, om det inte ligger på för länge... annars går det säkert att reparera skadan också. Det visar sig! smile

Det kommer väl ligga på från halv 6 på morgonen till kanske halv 3 på dagen då jag kommer hem och kommer direkt ta papper med lite ljummet vatten och torka bort det smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..

2 046 Inlägg
12 juli 2012
#239
amoreex skrev:
Roliga är att som den är nu är toppfarten utan problem över 180... varit uppe i 180 en gång oh då låg varvmätaren på ca 6200... tryckte jag dock ner gasen hela vägen drog den vidare.. fast vägen blev mindre så släppte av.. så man kan ju undra hur de blir med en turbo då.... frågan är ju .. pris? hmm

Räkna med 15000

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

3 151 Inlägg
12 juli 2012
#240
amoreex skrev:
kannebanne skrev:
De ska gå att sätt turbon längst bak innan ljuddämparen smile

Varför skulle man vvilja sätta turbon där?

Den skall ju synas! smile

Folk ser inte turbon när du susar förbi i 150+ i alla fall... Haha. Dessutom är väl huvudsaken att det fungerar bra. Det lär bli betydligt bättre att ha den placerad där än att låta den snurra med bara tre cylindrars kraft.

Btw, min raka fyra toppade 195km/h. Med trasig topplockspackning. roll cool
Senast redigerat av Mervolic (12 juli 2012)


Sök