5966
Sök

Tips med dämpning av bagage volvo 744

983 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
Tjenare.
Ska ta ett ryck och dämpa min 740 så man slipper det där jävla skramlet alla dessa bilar har och tänkte om någon har lite tipps som kan hjälpa.
Har precis fått hem mina Silent Coat mattor (81st) och ska börja dämpa bilen. Tänkte börja med bagaget då det är där ifrån alla miss ljud kommer ifrån.
Jag vet att låset till bagaget skramlar som bara fan men vet inte hur jag ska få så det blir tyst funderat på att använda bygg skum där men då blir det jobbigt när man ska låsa hmm
tipsa gärna om hur jag ska/kan göra. Gärna med övriga bilen oxå. Ska jag dämpa taket eller golvet först mm vilket är lättast smile
Mvh Jesper

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 juni 2012
Bygg så att lådan spelar frammåt... och dämpa taket, dörrarna, torpedväggen och golvet

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 juni 2012
Vilket som är lättast får du avgöra själv. det är ett jävla bök både och.. taket ger mer..

983 Inlägg
29 juni 2012
Trådstartare
Okej har så lådan lirar upp i bakrutan genom hatt hyllan smile men då tar jag taket först så ja har de gjort smile sen måste jag verkligen dämpa torpedväggen då förra ägaren tagit ur ALLA slags dämp mattor som finns i bilen:/
men tack då vet jag att ja börjar med taket sen går ja framifrån å bak smile

Sök