Inför: Samåkning från Jönköping till BIMMERS OF SWEDEN #2 2012 @ Eskilstuna Motorstadion - Lördagen den 15 september

shidapu Herr
6 september 2012 · 851 Inlägg

Låter skumt att det finns de som kör så långsamt...
men troligast var det toalett pauser eller så...

men du har rätt, är det motorväg så kan vi hålla den hastigheten.
bara det inte blir hets körande... varit med för många karvaner där det slutade med att 160km/h och då han jan nästan inte med...

Kan ju vara lämpligt att dra lite förholnings regler innan vi åker så...
typ håll ryggen på framför varande bil, kör inte om bilar i karavanen, stannar en så stannar alla.

eller är jag ute och Cycklar då?


dfine skrev:

shidapu skrev:
Vad har vi tängt för marsh fart upp ? lägger vi oss över eller under gällande hastighet så vi håller i hop ?
mitt förslag är att lägga oss på stadiga 105km/h på cruscontroll så är det enklare och hålla samman karavanen.

eller är det för långsamt ?

Vet inte riktigt, förra gången gick det alldeles för långsamt upp till Klinga. Mer än halva vägen låg vi under 100km/h på e4an och flera gånger fick vi sakta ner ännu mer för att vänta in bilarna längre bak.. Så denna gången tycker jag alla kör efter skyltad hastighet och försöker hålla ihop karavanen, det är ju trots allt motorväg wink


matthias91 skrev:
tänkte hänka på med e31an smile men när tror ni, ni är vid mjölby/ mantorp? smile

Underbart! Vi åker förmodligen förbi mantorp runt 7 tiden smile


-Pera- skrev:
Funderar på att hänga på karavanen, var kan jag möta upp närmast som linköpingsbo?, norrköping?

Som Andreas säger så kan du möta upp oss vid McDonalds Klinga smile

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]
Delbaan
6 september 2012 · 28 Inlägg

Ni har inga tankar på att göra ett stopp i linköping? Finns säkert ett par bilar som åker från linköpingsområdet wink

dfine BMW entusiast
7 september 2012 · 579 Inlägg

shidapu skrev:
Låter skumt att det finns de som kör så långsamt...
men troligast var det toalett pauser eller så...

men du har rätt, är det motorväg så kan vi hålla den hastigheten.
bara det inte blir hets körande... varit med för många karvaner där det slutade med att 160km/h och då han jan nästan inte med...

Kan ju vara lämpligt att dra lite förholnings regler innan vi åker så...
typ håll ryggen på framför varande bil, kör inte om bilar i karavanen, stannar en så stannar alla.

eller är jag ute och Cycklar då?

Hetskörande blir det inte, men vill nån göra det så får dom mer än gärna åka ifrån oss andra smile
Annars funkade det bra förra gången, alla körde lugnt och fint, inga dumma omkörningar eller liknande så tror inte det är något att oroa sig för denna gången heller smile
Reglerna låter bra men stannar en stannar alla vet jag inte riktigt om vi ska göra så, känns som att det kan bli för mycket onödiga stopp och då tar det evigheter att komma fram till träffen. Men händer det något med nån bil eller liknande stannar vi självklart och hjälper till smile


Delbaan skrev:
Ni har inga tankar på att göra ett stopp i linköping? Finns säkert ett par bilar som åker från linköpingsområdet wink

Precis som förra gången så stannar vi vid Klinga så ni kan möta upp oss där, inte alls långt från Linköping smile

AndreasC22 Qualityengineer world wide
8 september 2012 · 68 Inlägg

Vi höll en klockren karavan från Klinga o hela vägen upp inkl stopp sist. Jag ledde sen hade jag 2 bilar till i ledet som uppdaterade via walkie talkie. Nu åker jag på jobb hastigt i Österrike mån morgon men hoppas vara hemma tills lördag. sad

passos bappelsin
10 september 2012 · 390 Inlägg

hoppas på att hinna få ihop bilen nu innan helgen och på med nya däck som vanligt big_smile

Mr_Svensson
10 september 2012 · 2 Inlägg

Sätt upp mig på listan! Kommer med 3 grabbar i min E39 525I 05:30 till statoil i JKPG!

Senast redigerat av Mr_Svensson (10 september 2012)

BMW 525I E39 "Betty" (2001)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
10 september 2012 · 812 Inlägg

Mr_Svensson skrev:
Sätt upp mig på listan! Kommer med 3 grabbar i min E39 525I 05:30 till statoil i JKPG!

1. dfine, BMW 325D Coupé
2. AndreasC22, BMW M3 E46
3. Budda80, BMW 525i
4. Passos, BMW 325 E36 Cab
5. Rekord61, BMW 523i Touring
6. Frenger, BMW M3 Coupe 3.0
7. Meibrant, BMW M3 E46
8. Tobbenilsson, BMW M3 E46
9. Mickius, BMW e30 325 "Turbo"
10. Z4M, BMW Z4M, ESS
11. Mr_Svennson (malaguti_fabbe) E39 525
12. Shidapu E39 "Pink Nightmares"
13.
14.
15.

dfine BMW entusiast
10 september 2012 · 579 Inlägg

Mr_Svensson skrev:
Sätt upp mig på listan! Kommer med 3 grabbar i min E39 525I 05:30 till statoil i JKPG!

Fixat! Ses där smile

frenger
11 september 2012 · 72 Inlägg

tyvärr jag kommer inte kunna följa med hmm

Mfive
11 september 2012 · 1 393 Inlägg

Too bad! Du missar en magisk BMW-dag!

Låååång vinter till nästa gång.

CEO @ Bimmers Of Sweden
frenger
11 september 2012 · 72 Inlägg

Jo jag va på den första och jag vet vad jag går miste om:/ Men jag ska iväg och fixa min vanos under just denna helg:( så därför jag inte kan komma! va en kanon träff förra gången så det är tungt att inte komma nu:( men jag laddar batterierna och kommer nästa år med lite ny godis på bilen:)

dfine BMW entusiast
11 september 2012 · 579 Inlägg

Tråkigt att du missar träffen men lycka till med bilen smile

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
11 september 2012 · 812 Inlägg

dfine, som du kanske sett har jag ändrat lite i listan några inlägg upp, du får gärna göra detsamma om du vill smile

passos bappelsin
13 september 2012 · 390 Inlägg

Bilen fixad och nya puckar sitter på bara en välbehövlig tvätt kvar...
Så nu e man taggad till max.. Ses på lördag pajkar.. :-D

matthias91
14 september 2012 · 10 Inlägg

är det nån som kan tänka sig att höra av sig när ni åker förbi mjölby? så man kan hänka på vid mantorp? smile

Volvo 965 "Originalet" (1996)
Toyota Supra "Drifting supra" (1990)
BMW 850 "E31" (1991)
shidapu Herr
14 september 2012 · 851 Inlägg

Så nu när i morgon vart i Göteborg ?

Det är ni som är konstiga, det är jag som är normal.
150,7db @ 42hz BMW E39T med 5 säten
Spordas av: [Min plånbok]
Byggd av: [Mina händer]
dfine BMW entusiast
14 september 2012 · 579 Inlägg

malaguti_fabbe: Tråkigt att ni inte kan hänga med hmm


matthias91 skrev:
är det nån som kan tänka sig att höra av sig när ni åker förbi mjölby? så man kan hänka på vid mantorp? smile

PM:a mig ditt nummer så smsar jag när vi är i Mjölby smile


Imorrn är det dags, hoppas på en grymt bra träff och många fina bilar! Ses imorgon! smile

dfine BMW entusiast
15 september 2012 · 579 Inlägg

En av bilarna fick punktering så vi blir försenade, vi får mötas på träffen istället sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang