Jag har inte brotschad bussningen, utan hylsan. Bussningen är svarvad till +0.01mm i hålet, -0.01mm utvändigt, sen är röret som den ska sitta i brotschad med H7-brotsch, vilket ger +0.015mm på denna diametern. Likaså hylsans brotsch är en H7, så hålet är numera Ø12.015...ca...
En dålig bild på hur det kan se ut. Vill inte trycka i hylsan innan jag målat.
Har provat köra lite CNC i skolan, dock bara planat en alu bit. Och då var jag helt bort med alla g-koder och fanskap. (går svetsutbildning)
Jag håller på dagligen med G-,M-,K-,I- och J-koder i skolan och jag utbildar mig till CNC-operatör. Men att ha i åtanke är att när Tegheim gör sina program gör han dom troligtvis i GibbsCam eller något annat styrprogram, visst underlättar det en del men gör ju inte saken lättare om man inte kan grunderna.
Har provat köra lite CNC i skolan, dock bara planat en alu bit. Och då var jag helt bort med alla g-koder och fanskap. (går svetsutbildning)
Jag håller på dagligen med G-,M-,K-,I- och J-koder i skolan och jag utbildar mig till CNC-operatör. Men att ha i åtanke är att när Tegheim gör sina program gör han dom troligtvis i GibbsCam eller något annat styrprogram, visst underlättar det en del men gör ju inte saken lättare om man inte kan grunderna.
jag tror han använder solidworks, han sa det förut iallafall. jag själv använder solidworks och har fräst lite saker jag ritat där och det är faktiskt rätt simpelt när man lär sig