haha kan bara hålla med ! men sjukt på ett förj*vla bra och galet häftigt sett ! så sjukt avis att orden inte räcker till på hans kunskap färdighet ork och vilja att fortsätta !
all cred till dej ! du får mer än gärna bygga bil till mej med haha
Idag har jag gjort fixturen till rotorhusen. Denna fixtur passar även alla andra motordelar i en Mazda-13B-motor. Så jag kan modifiera originaldelar om jag så önskar.
Fixtur som styr på hålen i bordet på maskinen. Samt nersänkta bultar för att inte vara ivägen för mig själv med spännjärn.
Testar så att det blev rätt hålbild med ett originalhus.
Och ett av de nya husen i fixturen. Nu kan det roliga börja!
Någon som har bra koll på vad man har för möjligheter till vettig ytbehandling/coating i rotorhusen? Original är det någon form av microporös krom på en rostfri hylsa. Man har även gjort försök med nikasil tror jag.
Efter mycket bök med hur jag ska dra mina stöttor emot framvagnen såg jag hur några andra gjort. Detta blir enklast för mig helt klart! Då kan man även triangulera ner emot övre bärarmsinfästning sen. Röret mellan framstöttorna ligger precis i höjd med underkant på instrumentpanelen. Kommer inte synas, och även bra ställe att hänga rattstången.