haha aa det är inte bra med oskyssta grejer.. själv håller jag på bygger på en s40 t4 och möter problem hela tiden trisst det där skiten men allt går att lösa säger dem bästa... jag hoppas man kanske får se resultatet på din bil in real. på en träff eller liknande
Rensar och försöker få fram motorn bland alla sladdar o slangar
Efter ett tag så börjar det kännas som man får fram motorn
2013-12-21
Dags att börja lyfta, tager vad man haver.. ut får motorn komma med hjälp av en gaffeltruck.. tamma truck jag en gång va tvungen att prova lyfta bilen med.. med hade för lite motvikt i trucken
Här har jag fått ner den, nästa blir att lossa lådan mm.
2013-12-30 Blev en liten sväng till garaget idag! har firat Mammsen som fyllt 50 så har inte kunnat skruva på ett par dagar! och imorgon är det ju nyår så nu blir det vell inget skruv på ett par till.. detta fick jag gjort idag iaf Lossat lådan, gamla tryckplattan på bild:)
Även lossat länkarmar och subframe.. blir nya bussningar och lite lack i hela framvagnen.. vad tycker ni om lack?.. lämna bort på blästring och pulver eller slipa tvätta och kludda lite själv? som en vis man sa till mig idag, "det kommer ju nästan aldrig synas ändå" så vad tycks?
Vad ska du ha för färg? Tvätta rent och lacka med hammarlack? Ser inte så illa ut om man kör med tex hammerbrite hammarlack. Annars hade den vart snygg i flashgrön
Pouk skrev: Vad ska du ha för färg? Tvätta rent och lacka med hammarlack? Ser inte så illa ut om man kör med tex hammerbrite hammarlack. Annars hade den vart snygg i flashgrön
Har köpt hammerite.. Hade inte planerat att plocka loss hela från början så nu när den åkte av tänkte jag om man skulle lämnat bort den.. Men använder vell färgen jag köpt och lackar den svart flashgrön hade vart fint men då skulle man nästan haft bilen helt kaross ren och gjort iordning hela bilen så!
Pouk skrev: Vad ska du ha för färg? Tvätta rent och lacka med hammarlack? Ser inte så illa ut om man kör med tex hammerbrite hammarlack. Annars hade den vart snygg i flashgrön
Har köpt hammerite.. Hade inte planerat att plocka loss hela från början så nu när den åkte av tänkte jag om man skulle lämnat bort den.. Men använder vell färgen jag köpt och lackar den svart flashgrön hade vart fint men då skulle man nästan haft bilen helt kaross ren och gjort iordning hela bilen så!
Då är det ju bara att köra på Hehe ja det är väl så, går ju inte göra något halvdant
spokenratt skrev: Håller nog med, kör hammarlack under. Så vad är nu tanken med allt detta slit då?
Blir nog så .. Jadu, mer hästar va ju tanken men nu drar det vell med sig lite annat smått o gott.. måste ju ha ihjäl vintern på ett bra sätt.. Och vad hade kunnat vara bättre än att komma tillbaka i sommar med massa hästar och en mysig bil
spokenratt skrev: Håller nog med, kör hammarlack under. Så vad är nu tanken med allt detta slit då?
Blir nog så .. Jadu, mer hästar va ju tanken men nu drar det vell med sig lite annat smått o gott.. måste ju ha ihjäl vintern på ett bra sätt.. Och vad hade kunnat vara bättre än att komma tillbaka i sommar med massa hästar och en mysig bil
2014-01-4 Har hunnit med några timmar i garaget så här i slutet av ledigheten innan alvaret börjar igen Har till största del ägnat mig åt att tvätta borsta och slipa.. och nu till sist fått lite mer färg och rostskydd där det behövdes. Vlade mellan att köra på med rostskydd under hela bilen eller begränsa det till utsatta områden. Blev att begränsa det, tyckte det va synd att kladda ner allt under bilen nu när jag fått tvättat så fint. Så det får vara så här till en början
En litten bild upp där jag har mitt ena bränslefilter
dumt att jag inte har hunnit göra iordning lyft punkten innan jag tog korten:P
Tvättade och gjorde iordning bakaxeln lite när jag bytte swaybar i somras men jag sprang över den igen med lite färg så här kommer två bilder på hur det blev också Bakifrån:
"Framifrån"
Reservhjulsbaljan
Swaybar Köpte ju nya till mig själv i julklapp för ett år sedan, men fick ju bara på den bak under sommaren. Så det var ju hög tid att börja kika på den fram nu när motorn ändå va ute.
Den satt på ett mycket bra ställe och skulle helst inte ta vägen någonstans så tillslut åkte hela subframen ner och slipades iordning ihop med länkarmar och lite annat.
visste ju inte att jag skulle ha ner allt så detta är en bild på hur det såg ut när jag slipat på det medan det satt kvar på bilen
här är det slipat och tvättat för målning
Här är hur det blev med hammerite lack på burk och med swaybar monterad