5190
Sök

Hjälpp med P88 rs2

2 035 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
Hejsan.

Undrar hur man ska ställa "knappen" mellan "vanligt läge" och trevägs, när man driver fyra högtalare och har en baslåda. Som då får signal via lågnivå.

För jag vill använda mig utav den automatiska tidskompenseringen.

just nu har jag på "standard" utan lågnivå inkopplad. Och nu ska jag koppla in EN baslåda med slusteg och hur ska jag ha stereon inställd då??

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
6 juli 2012
bosabengt skrev:
Hejsan.

Undrar hur man ska ställa "knappen" mellan "vanligt läge" och trevägs, när man driver fyra högtalare och har en baslåda. Som då får signal via lågnivå.

just nu har jag på "standard" utan lågnivå inkopplad. Och nu ska jag koppla in EN baslåda med slusteg och hur ska jag ha stereon inställd då??

tidskompet funkar inte i standard läge.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 035 Inlägg
6 juli 2012
Trådstartare
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
Hejsan.

Ok men hur viktigt är det att tidskompa baslådan? Vissa har sagt att det inte behövs.

Om jag ställer om till det andra läget hur gör jag då? Hade på andra läget innan men fick inte ordning på det.
Å måste man ställa tidskompet själv på andra läget??

Har ju tänkt att driva fyra högtalare på stereon och en baslåda på lågnivån, så hur gör jag??

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
6 juli 2012
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
Hejsan.

Ok men hur viktigt är det att tidskompa baslådan? Vissa har sagt att det inte behövs.

Om jag ställer om till det andra läget hur gör jag då? Hade på andra läget innan men fick inte ordning på det.
Å måste man ställa tidskompet själv på andra läget??

Har ju tänkt att driva fyra högtalare på stereon och en baslåda på lågnivån, så hur gör jag??

ska du driva ett par bak å ett par fram på hu inbyggda effekt så kör du på standard.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök