Planering av inköp av nytt batteri tips tack

bjornebrygg
25 juli 2012 · 253 Inlägg

Köpte nyss ett nytt start batteri och ska köpa ett till äre tänkt ska man köpa ett till av samma eller ?
har ett tudor hight tech

/erik

Tokken Team dBakuten
25 juli 2012 · 3 453 Inlägg

bjornebrygg skrev:
Köpte nyss ett nytt start batteri och ska köpa ett till är det tänkt, ska man köpa ett till av samma eller?
Har ett tudor high tech.

/erik

Batterierna ska helst vara likadana och helst lika gamla..

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
bjornebrygg
25 juli 2012 · 253 Inlägg

okey kanske får köpa ett nytt likadant jag som tänkte köpa ett AGM .

bjornebrygg
14 september 2012 · 253 Inlägg

Är det värt pengarna att köpa ett AGM mot ett vanligt syrebatteri? och vi tar ett exempel. ett 70 AH syrebatteri tudor mellan klassen mot ett banner running bull 70 ah. Vad gör "AGM batteri battre? . sen en fråga till går det att ladda dessa agm batteri med en ctek 5.0.

/erik

bjornebrygg
14 september 2012 · 253 Inlägg

okey den verkar klara det tack.. nu vill ja bara veta om AGM är värt dom extra pengarna ;P

Drönirettab
14 september 2012 · 21 761 Inlägg

70 Ah Running Bull ger högre startström (och därmed rimligtvis "snabbare" ström) än 70 Ah Technica, dessutom borde Running Bull tåla fler djupurladdningar än technica (har dock ingen faktahänvisning). Om de egenskaperna är värt de extra pengarna är nog upp till var och en att avgöra, beror väl på vad man prioriterar. smile

bjornebrygg
14 september 2012 · 253 Inlägg

Jag har då inga problem med spänningen just nu spelar ju aldrig med bilen avslagen och kör ctek laddaren ofta. men tänkte sätta in ett kraftiga just in case tongue

bjornebrygg
14 september 2012 · 253 Inlägg

jag får in ett fulldriver 100 AH också kanske värt att köpa.

http://www.dbakuten.se/detail-item_id-318630

2999kr.

Drönirettab
15 september 2012 · 21 761 Inlägg

Det är ju nedsänkt ordentligt i pris iaf, verkar vara ett kraftigt batteri. smile

bjornebrygg
15 september 2012 · 253 Inlägg

Japp verkar bra! men Lutar åt banner 70 ah endå för det passar direkt i min batteribox=P

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang