Saab 9-5 -00, ojämn fördelning på kalluft!

CSPOLISEN
16 juli 2012 · 57 Inlägg

Hej!

Märkte idag att fördelningen av kalluft i min klima var mycket dålig. Medan passagerarna fram och bak får kall, frisk luft på sig sitter jag (föraren) och svettas då det blåser ut varmluft ur de två hålen på vardera sida om ratten. Varför är det så? Går det att lösa för en billig slant?

Tacksam för svar!

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
16 juli 2012 · 1 342 Inlägg

Slit bort å kolla så allt sitter på plats, Kör du AC å har ett rör som sitter snett så blåser ju den fina kalla luften ut bakom instrumentbrädan smile Mitt tips iaf smile

Audis in Scandinavia Crew
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 juli 2012 · 6 170 Inlägg

Ditt problem beror med största sannolikhet på att en av armarna som styr luftblandningsspjället på förarsidan gått av eller hoppat ur led.

Det är enkelt men jobbigt att byta om jag kommer ihåg rätt, dvs det är lätt gjort men förbannat trångt och pilligt.

Mer information, bilder samt nya delar kan du köpa här: http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 … 04701.html

Är du STCS-medlem får du tio procents rabatt på denna del.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CSPOLISEN
16 juli 2012 · 57 Inlägg

Tack för så snabbt svar! Har fått fram en felkod genom att trycka in auto+off. 1 08 var vad jag fick fram. Någon idé vad denna felkod innebär?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
16 juli 2012 · 6 170 Inlägg

Det till vänster är antal felkoder (1) och felkoden är 8. Läs i listan på SP som jag länkade wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CSPOLISEN
20 juli 2012 · 57 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Det till vänster är antal felkoder (1) och felkoden är 8. Läs i listan på SP som jag länkade wink

Jaha, tack! Enligt listan var det spjäll axeln som gått av... Är detta en dyr och krånglig historia att laga?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 juli 2012 · 6 170 Inlägg

CSPOLISEN skrev:

TBOC_Razor skrev:
Det till vänster är antal felkoder (1) och felkoden är 8. Läs i listan på SP som jag länkade wink

Jaha, tack! Enligt listan var det spjäll axeln som gått av... Är detta en dyr och krånglig historia att laga?

Det är dom grejorna jag länkade som behövs och det kostar 390kr plus frakt precis som det står.

Så krångligt ja och dyrt, ja det beror ju på hur mycket pengar man har haha.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CSPOLISEN
20 juli 2012 · 57 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

CSPOLISEN skrev:

TBOC_Razor skrev:
Det till vänster är antal felkoder (1) och felkoden är 8. Läs i listan på SP som jag länkade wink

Jaha, tack! Enligt listan var det spjäll axeln som gått av... Är detta en dyr och krånglig historia att laga?

Det är dom grejorna jag länkade som behövs och det kostar 390kr plus frakt precis som det står.

Så krångligt ja och dyrt, ja det beror ju på hur mycket pengar man har haha.

Åfan, 390kr kan man ju kosta på! Är det jättepilligt att laga själv och vad är risken att allt går helt år pipan?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 juli 2012 · 6 170 Inlägg

CSPOLISEN skrev:

TBOC_Razor skrev:

CSPOLISEN skrev:

Jaha, tack! Enligt listan var det spjäll axeln som gått av... Är detta en dyr och krånglig historia att laga?

Det är dom grejorna jag länkade som behövs och det kostar 390kr plus frakt precis som det står.

Så krångligt ja och dyrt, ja det beror ju på hur mycket pengar man har haha.

Åfan, 390kr kan man ju kosta på! Är det jättepilligt att laga själv och vad är risken att allt går helt år pipan?

Jag har aldrig gjort det själv men det borde ju finnas en eller två guider på STCS forum så kolla där så ser du nog vad som behöver göras och hur pilligt det är wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
CSPOLISEN
20 juli 2012 · 57 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

CSPOLISEN skrev:

TBOC_Razor skrev:

Det är dom grejorna jag länkade som behövs och det kostar 390kr plus frakt precis som det står.

Så krångligt ja och dyrt, ja det beror ju på hur mycket pengar man har haha.

Åfan, 390kr kan man ju kosta på! Är det jättepilligt att laga själv och vad är risken att allt går helt år pipan?

Jag har aldrig gjort det själv men det borde ju finnas en eller två guider på STCS forum så kolla där så ser du nog vad som behöver göras och hur pilligt det är wink

Ska allt ta mig en titt! Om det är alltför pilligt lämnar jag in den på verkstaden... Tack ska du ha för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang