Kopla in högtalare med delningsfilter + slutsteg!

antonpersson93
19 juli 2012 · 20 Inlägg

Haajsan jag är nybörjare inom billjud och behöver hjälp med att koppla in 6,5:or och diskantor i ett slutsteg och  med delningsfilter.

ett slags kopplingschema hade varit bra!

Volvo 1994 (1994)
SjodinsBubbla Gladen Beetle
19 juli 2012 · 237 Inlägg

En av Sveriges mindre bra kopplings scheman kanske har uppenbarat sig. Varje "+" och "-" representerar ett hål där "____" högtalarkablarnas respektive ände ska in och ut. Kan ha blivit ett jävla fel i denna men så jag minns det i praktiken. E fan svårare att omsätta till teorin i kopplings schema wink

Kanaler            Delningsfilter          Midbas/diskant  _________
- ___________ - _______-________-              -    |                 |
+___________ +___\___+________+                  |                 |
- Likadant                   \___-________-                   |                 |
+Likadant                    \__+________+                  |-|+|-|+|-|+|
                                                                                 In   Ut   Ut
                                                                             Delnings filter i detalj...

Senast redigerat av NickeEriksson (19 juli 2012)

Volkswagen The Beetle TSI 105 "Gladen Beetle" (2012)
Dynamic_Bass
19 juli 2012 · 926 Inlägg

6.5" och diskanterna ska in i delningsfiltret och sen går det två kablar från delningsfiltret till steget. sen behöver du självklart dra + från batteriet till steget och jord från steget till chassit och lågnivå kablar från din stereo till steget

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
antonpersson93
19 juli 2012 · 20 Inlägg

okej, då kommer nästa problem :S det är det att jag har 1st delningsfilter till varje högtalare/diskant  vill säga såhär

                        delningsfilter       6,5a         
slutstg ->+------                    ---+           ------(-) slutsteg ungefär så ser det ut smile