6974
Sök

Eu Regskylt eller inte

411 Inlägg
20 juli 2012
Trådstartare
caromania skrev:
Som sagt, de är olika långa. På min bil är original skylthållare fram avsedd för lång skylt. Det ser inte klokt ut utan märke. Kolla och mät hur det blir på din bil rent estetiskt.

tittade på granadan, går nog inte ha eu på den bak, är nog för lång tror ja

273 Inlägg
20 juli 2012
caromania skrev:
zleepy skrev:
caromania skrev:
Som sagt, de är olika långa. På min bil är original skylthållare fram avsedd för lång skylt. Det ser inte klokt ut utan märke. Kolla och mät hur det blir på din bil rent estetiskt.

Finns skylthållare att köpa som passar skylten utan EU märke perfekt smile

Haha, jag pratar inte om en lös plastskiva du skruvar i bilen, utan om det fysiska måttet på befintlig infästning där sådan finns. Tex som främre skylthållare på min bil.

Precis så hade jag på min Golf V R32 som jag ägde förut, det gjorde mig sinnesjuk, så jag köpte en USA grill (då original hålen är närmare varandra iom att skylten är mindre där och då täckte den kortare plasthållaren över hålen och det blev perfekt, grillen kosta över 4000:- roll , men jag klarar inte av EU märket.

Trucker
1 440 Inlägg
20 juli 2012
caromania skrev:
zleepy skrev:
caromania skrev:

Haha, jag pratar inte om en lös plastskiva du skruvar i bilen, utan om det fysiska måttet på befintlig infästning där sådan finns. Tex som främre skylthållare på min bil.

Alla bilar passar att ha skylt utan det fula EU märket..

Jag pratar inte om någon lös plastskiva, utan pratar om en skylthållare, finns både med och utan EU märke...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 juli 2012
zleepy skrev:
caromania skrev:
zleepy skrev:

Jag pratar inte om någon lös plastskiva, utan pratar om en skylthållare, finns både med och utan EU märke...

Nej, min skylthållare fram finns bara i ett mått, avsett för lång skylt. Sätter jag dit en kort skylt ser det inte klokt ut. Jag tar för givet att flera andra tillverkare även de har inkorporerade skylthållare i främre eller bakre stötfångare/baklucka.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
20 juli 2012
Godspeaker skrev:
helt rätt, utan EU-märke. De är alltid fult med den där blå blippen, vad ska man med den till `??

Vet du inte vad eu märket är till för?.  Ifall du kör i andra länder ska du ha eller man behövde ha de förr vilket land bilen kom från.
Förr i tiden körde de med ännu snygga klistermärken som var gigantiska. Vita med ett stort svart S i som man klistra på bakluckan. Så kan nog säga att skyltarna idag är snyggare wink

Har eu bak och vanlig fram på min.

366 Inlägg
20 juli 2012
Borde ju gå och skaffa ett sånt där S märke om du ska åka iväg utomlands, bara sätta det på bakrutan och sen plocka bort det hemma sen smile

Evildan
20 juli 2012
Beställ istället en personlig regskylt?

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 juli 2012
Evildan skrev:

Ja en bra idé. Jag tar två, en med AUSTIN och en med ROVER. Är det okej om jag skickar räkningen på 20 loppor till dig? wink

Evildan
20 juli 2012
caromania skrev:
Evildan skrev:

Ja en bra idé. Jag tar två, en med AUSTIN och en med ROVER. Är det okej om jag skickar räkningen på 20 loppor till dig? wink

nope det får du allt pröjsa själv, men nu ska jag nog beställa just en AUSTIN samt en ROVER att sätta på japsen o maffiakartongen, vilken skylt passar bäst på vilken bil?

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 juli 2012
Evildan skrev:
caromania skrev:
Evildan skrev:

nope det får du allt pröjsa själv, men nu ska jag nog beställa just en AUSTIN samt en ROVER att sätta på japsen o maffiakartongen, vilken skylt passar bäst på vilken bil?

Punton ska ju självklart ha ROVER! tongue

Vettemannen
20 juli 2012
Pierre_r skrev:
Ta den vanliga och ge inte eu fiaskot gratis reklam.

APPLÅD!!!!!

/Benny

Trucker
1 440 Inlägg
20 juli 2012
caromania skrev:
Evildan skrev:

Det blir bara 12ooo...
6ooo per äganderätt i 10år smile

Nothing but

Trucker
1 440 Inlägg
20 juli 2012
caromania skrev:
zleepy skrev:
caromania skrev:

Nej, min skylthållare fram finns bara i ett mått, avsett för lång skylt. Sätter jag dit en kort skylt ser det inte klokt ut. Jag tar för givet att flera andra tillverkare även de har inkorporerade skylthållare i främre eller bakre stötfångare/baklucka.

Vet inte vad för konstig bil du har men alla bilar jag har ägt har haft skruvhål i kofångaren/bakluckan/bakre kofångaren, och däri har det suttit skylthållare, att jag sen har skylthållare för små skyltar (till jänkaren) och stora vanliga skylthållare för v70n smile

skulle byta skylthållare för en fyra år sen då det satt "skjut i skylten" framtill på V70n så fick jag ett par av min polare, dock avsetta för EU skylt, så dessa kastade jag och inhandlade nya på mekonomen med "snap on list" smile

Det finns skylthållare för alla skyltar, små, stora och Eu stora...
Senast redigerat av zleepy (20 juli 2012)

Nothing but

Forummoderator
9 299 Inlägg
20 juli 2012
zleepy skrev:
caromania skrev:
zleepy skrev:

Vet inte vad för konstig bil du har men alla bilar jag har ägt har haft skruvhål i kofångaren/bakluckan/bakre kofångaren, och däri har det suttit skylthållare, att jag sen har skylthållare för små skyltar (till jänkaren) och stora vanliga skylthållare för v70n smile

skulle byta skylthållare för en fyra år sen då det satt "skjut i skylten" framtill på V70n så fick jag ett par av min polare, dock avsetta för EU skylt, så dessa kastade jag och inhandlade nya på mekonomen med "snap on list" smile

Det finns skylthållare för alla skyltar, små, stora och Eu stora...

Jag ger upp...

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
20 juli 2012
Det fanns inget EU 1984 så UTAN!

Hade samma dilemma till min BMW o tog utan EU - ser skit bra ut! wink

Diesel ska man ha!
482 Inlägg
20 juli 2012
Utan skulle jag säga. Funderar dock på att åka utomlands nån gång och då lyder frågan om man måste ha någon klibba bak på bilen eller eu skylt som skvallrar om att det ärn en svensk i ditt land. I värsta fall så får man beställa 2 av varje big_smile

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se

Forummoderator
9 299 Inlägg
21 juli 2012
Tobbetdi skrev:
Utan skulle jag säga. Funderar dock på att åka utomlands nån gång och då lyder frågan om man måste ha någon klibba bak på bilen eller eu skylt som skvallrar om att det ärn en svensk i ditt land. I värsta fall så får man beställa 2 av varje big_smile

Det fanns åtminstone förr såna runda S-märken i form av magnet, som övningskörningsskylten.

411 Inlägg
21 juli 2012
Trådstartare
caromania skrev:
Tobbetdi skrev:

Det fanns åtminstone förr såna runda S-märken i form av magnet, som övningskörningsskylten.

det fanns klistermärken med, har för mig farsan hadde det på sin gamla 145 när ja va liten hehe

Vettemannen
21 juli 2012
caromania skrev:
Tobbetdi skrev:

Jaa, det är väl det bästa så man slipper den fula EU-symbolen under resten av året!!

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (21 juli 2012)

Sök