1868
Sök

Larm till volvo 740. Vilka är dem bästa i den rimliga prisklassen?

731 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Kommer flytta hemifrån kommande vecka, och känner att min 740 kommer behöva ett larm.

Vilka larm finns att rekommendera?

Mvh Hardrox

Forummoderator
18 323 Inlägg
25 juli 2012
hardrox skrev:
Kommer flytta hemifrån kommande vecka, och känner att min 740 kommer behöva ett larm.

Vilka larm finns att rekommendera?

Mvh Hardrox

Du bör ringa ditt försäkringsbolag. De har olika uppfattningar om vilka som är godkända. Vikinglarm brukar ligga bra till prismässigt.

http://www.vikinglarm.se/billarm/nytt-l … s/c1/p237/

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 319 Inlägg
25 juli 2012
Rattkrycka hellre än larm. Inte en jäkel som bryr sig om att det tjuter i storstan, man har annat att tänka på. Bor du på landsorten och har bilen 10 meter från sovrummet så hajjar jag det men annars är det bortkastade pengar.

_----------'

731 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
sleepyoh skrev:
Rattkrycka hellre än larm. Inte en jäkel som bryr sig om att det tjuter i storstan, man har annat att tänka på. Bor du på landsorten och har bilen 10 meter från sovrummet så hajjar jag det men annars är det bortkastade pengar.

Att ta med egen ratt till en volvo 740 är väl inte direkt svårt?

Kommer ha bilen inom 100m från sovrummet i alla fall.

Forummoderator
18 323 Inlägg
25 juli 2012
hardrox skrev:
sleepyoh skrev:

Att ta med egen ratt till en volvo 740 är väl inte direkt svårt?

Kommer ha bilen inom 100m från sovrummet i alla fall.

Har själv en Megablock och blir bilen stulen så står de för självrisken. Inbrott täcks dock inte... Använder sällan den då det är lite bökigt. Håller nog mer på larmlinjen.

http://www.alarmera.se/rattkrycka.htm

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

731 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Kan iofs punkta muttern till ratten med svetsen. Och sen köra ratt krycka.

Då har man garderat sig billigt.

1 319 Inlägg
25 juli 2012
Det skulle kunna vara något faktiskt, billigt om inte annat. Lägenhet du ska bo i? Möjlighet till garage?

_----------'

731 Inlägg
26 juli 2012
Trådstartare
Kommer bo i lägenhet ja, garage finns det möjlighet till men extremt lång kö tyvärr.

Sök