3039
Sök

Eskilstunabor och andra som kör fordon på väg, se hit!

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
http://www.ekuriren.se/ekuriren/standar … ?id=483821

Med detta vill jag ha sagt, håll för tusan avståndet till alla andra bilister och framförallt hästtransporter!

Kör själv hästtransport imellanåt och de är inte sällan man har rövslickare som trycker bakom en, det är inge kul alls. Och sen har vi dessa som tutar när de ligger bakom en både när hästen står i transport och man möter dem på vägar när man rider eller kör häst.
Snälla människor tänk efter lite. En häst är ett levande djur och dessutom ett flyktdjur och ni vill inte ha 700kg häst över era bilar och kanske ha ihjäl både ryttaren och hästen? Som sagt, tänk efter lite...

Vet ni ngt om olyckan och vem det kan ha varit som smet från platsen, vänligen kontakta mig via pm.

Moderator, flytta tråden om ni tycker den ligger fel.
Senast redigerat av Eliza (27 september 2006)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 september 2006
Vad fan har hästar på motorvägen att göra dom kan väl ridas i skogen?

Förstår dock det där med transport... men att rida på vägen? skyll dig själv

Med andra ord.. jag är helt emot idioiter som jävlas och inte har respekt för hästtransport
Och helt emot folk som rider på gatorna.
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (27 september 2006)

Bmw osv..

991 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:

hörru, nu pratar jag inte om motorvägar utan skogsvägar om småvägar. inte fan rider man på motorväg sego tongue

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 september 2006
Eliza skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

hörru, nu pratar jag inte om motorvägar utan skogsvägar om småvägar. inte fan rider man på motorväg sego tongue

Nej motorvägar kanske var att ta i... och jag är inte seg! men jag har sett folk rida på 70vägar många gånger.

Bmw osv..

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 september 2006
Ber om ursäkt om jag låter dryg... ahft en dålig dag.. men jag står för det jag skriver menar dock inget illa... hästar hör hemma i hagar skogen och banor inte vägar.

Med undantag för transport.

Bmw osv..

991 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
UseDubbelTurbo skrev:
Ber om ursäkt om jag låter dryg... ahft en dålig dag.. men jag står för det jag skriver menar dock inget illa... hästar hör hemma i hagar skogen och banor inte vägar.

Med undantag för transport.

jag fattar va du menar men ibland måste vi av vissa anledningar korsa vägar och de är bilisternas skyldighet att visa lite respekt bara. grusvägar är de ju 70 på om de inte finns skyltar och inte fan vill ja att ngn blåser om mig i 70 när ja sitter på hästen, hur mkt ja än tycker om bilar så får de faktiskt skylla sig själva om de händer ngt med deras lilla pärla isf...

Datornörd
123 Inlägg
27 september 2006
Eskilstunabor? Det där hände ju utanför Katrineholm. Nyheten finns i alla södermanlands tidningar. Spelar iofs ingen roll vart det hände. Det är idiotiskt att ligga nära djurtransporter. Djur är oförutsägbara så håll avstånd!

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
27 september 2006
Vissa hästar har ju fan konstant nervöst sammanbrott!
Det räcker med att bara gå förbi dem så ställer de sig på bakbenen och dampar loss, sen får man sura blickar av "hästförarna". Jag ser hästtransporter som vilken bil som helst, dvs jag tutar INTE på dem, helt idiotiskt att göra det då tutan är till för att upkalla uppmärksamhet, och varför vill man ha hästens uppmärksamhet?

Sen skiter hästskrällena på vägen, vi hundägare måste plocka upp våra hundars skit, då får ni fan ta och plocka upp era hästars skit! Kul och snubbla i en nylaggd hästblaja en sen kväll (ja jag har gjort det) Sen bildar dessa komprimerade gräshögar "fartgupp", kul med ett satans fartgupp på en 70 väg, bakom ett krön eller nått. SMASH! Sen är hjulinställningen åt helvete (blir känsligare när man sänker dem).

Ne, det råder respektlöshet hos både hästskrällena och bilmongona.

//Mike

733 Inlägg
27 september 2006
har själv hållt på mkrt me hästar. och bilisterna blir minst lika upprörda över att ha häsat på vägen, som ryttare o hästar blir över att bilsterna inte sänker hastigheterna.

och för dom som anser att hästar inte har o göra på vägarna, visst. men håll avstånd o gasa inte på. för även om ni inte tar hänsyn till häst o ryttare, ta hänsyn till eran bil. en häst ja tog hand om kastade sej på bilen, sen stog den ett bra tag innan den kom ut på vägarna igen.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
27 september 2006
Freddeponken skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=wz0aPDEl2So

Kolla när dom kör om hästsläpet..har dock gett en kommentar att det inte var schysst gjort!
Mvh Fredde

Vad var det för farligt med den omkörningen? Dom var ju inte ens nära transporten

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 september 2006
Freddeponken skrev:

Kolla när dom kör om hästsläpet..har dock gett en kommentar att det inte var schysst gjort!
Mvh Fredde

ääääh? det var ju fan bara en vanlig omkörning vad skulle han ha gjort i ställe menar du på? legat o dumpat bakom bilen? eller flygit över?

Bmw osv..

Fartglad
336 Inlägg
27 september 2006
Owzer ----> Ownzer!

Håller med helt, plocka upp hästskiten efter er.

Och snälla ge fan i att rida på vägarna, ni har väl stall man kan tralla runt omkring? Fan vad jag hatar allt/alla på BILvägarna som inte är bilar... moppar, cyklar, hästar, hästskit, farthinder, rödljus, stoppskyltar etc etc.

big_smile

Power without Quattro is useless!

326 Inlägg
27 september 2006
jag älskar hästar men tycker dom inte ha nått på vägen att göra! har dock inte ridit själv men vart me tjejn i stallet å så! helt underbara djur! jag tycker det är förjävligt att fålk gör som dom gör tex tutar å så! inte fan hänger man sig på tuten om man möter ett barn på cyckel eller en tonoring på moped! å dom är mera trafikfarliga dom! när man ska pasera en häst är det gångfars å sänkt volym på stereon som gäller iaf från mig!

Banracing licens avklarad, driftinlicens på gång!

991 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Så länge jag inte bestämmer över hästskit på vägar kan jag inget göra, men ja kan ju säga att hästarna var på era vägar före bilarna. och så länge det inte finns ngn lag som säger att vi inte får det får ni vackert respektera det.
Och är det verkligen så svårt att  sakta ner och visa lite respekt?
Men nu handlade inte denna tråd om hästskit utan om att visa respekt.
Förstår inte varför de ska bli sånt liv? De är väl bara att lätta på gasen ngn minut och beté er som folk?

Fartglad
336 Inlägg
27 september 2006
Missuppfatta mig inte... Jag älskar djur, men hatar deras avkomma! Men vad ska dem göra på bilvägarna? Hindrar trafiken ju... Egentligen varför ska man inte behöva plocka upp skiten efter hästar, så mycket som dem skiter också? :S
En dag ska jag fan köpa en irländsk varghund, för att slippa plocka upp skiten ska jag fanimej rida på den! tongue

Självklart hänger jag inte på tutan när jag kör om eller är i närheten av något djur. wink
Senast redigerat av TobLju (27 september 2006)

Power without Quattro is useless!

Meister
6 763 Inlägg
27 september 2006
Owzer skrev:
Vissa hästar har ju fan konstant nervöst sammanbrott!
Det räcker med att bara gå förbi dem så ställer de sig på bakbenen och dampar loss, sen får man sura blickar av "hästförarna". Jag ser hästtransporter som vilken bil som helst, dvs jag tutar INTE på dem, helt idiotiskt att göra det då tutan är till för att upkalla uppmärksamhet, och varför vill man ha hästens uppmärksamhet?

Sen skiter hästskrällena på vägen, vi hundägare måste plocka upp våra hundars skit, då får ni fan ta och plocka upp era hästars skit! Kul och snubbla i en nylaggd hästblaja en sen kväll (ja jag har gjort det) Sen bildar dessa komprimerade gräshögar "fartgupp", kul med ett satans fartgupp på en 70 väg, bakom ett krön eller nått. SMASH! Sen är hjulinställningen åt helvete (blir känsligare när man sänker dem).

Ne, det råder respektlöshet hos både hästskrällena och bilmongona.

//Mike

haha! smakade de gott? sen kan man ju inte jämföra häst skit med fartgupp

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
27 september 2006
Håll alltid avstånd till framförvarande fordon!, spelar ingen roll vad det är. Ni ser inte allt som händer framför det andra fordonet.

Verkar som några skulle behöva sätta sig och läsa lite i trafikskoleböckerna igen, om ni nur har gjort det någon gång. hmm Läskigt att vara i trafiken när det finns sånnahär hänsynslösa mäniskor :S.

Owzer: Hellre en hästblaffa en delarna från en volvo wink

Hästar ska köras om som barn på cykel, lågt av stånd i sidleds och låg hastighet smile.
Senast redigerat av kwansa (27 september 2006)

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

FreddeK
27 september 2006
UseDubbelTurbo skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh Fredde

ääääh? det var ju fan bara en vanlig omkörning vad skulle han ha gjort i ställe menar du på? legat o dumpat bakom bilen? eller flygit över?

Kan meddela att det går i över tvåhundra där! är det verkligen så jävla smart?

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
27 september 2006
Freddeponken skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh Fredde

Kan meddela att det går i över tvåhundra där! är det verkligen så jävla smart?

Hur vet du att det gick i 200?

Tyckte den omkörningen såg hur fin ut som helst.

401 Inlägg
27 september 2006
omkörningen såg ju bra ut? ju snabbare de går destu kortare tid får hästen lida... hehe nä skämt o sido..
klart man inte ska irritera hästen genom att tuta och sånt... sen att inte slicka fordonet i röven framför gäller ju typ alla fordon? såvida man inte har lust att tugga på ratten eller airbagen nån gång då man inte hinner bromsa...

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

Sök