4749
Sök

Aktivera AUX på JVC!?

18 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Hej!

Undrar hur man gör för att få igång AUX-ingången på en JVC DL-G501 (tror jag den heter).
Har provat med alla knappar jag kan hitta men lyckas inte få igång den.
Förmodligen står det hur man gör i manualen men någon sådan har jag såklart inte så om någon som har en likadan skulle vilja kolla, eller om någon på rak arm vet hur man gör skulle jag bli mycket tacksam.

//Johan

draminbil.nu
1 382 Inlägg
27 september 2006
utan att ha en aning om hur det ser ut på en JVC så brukar det ju finnas en knapp som heter source, src eller nått liknande.. Ifall det finns så är det den smile

99 Inlägg
27 september 2006
På min måste du iaf gå in på inställnings menyn, och dit kommer du genom att hålla in set knappen, där du vanligtvis trycker för å ställa in ljudet osv... Där stegar du sedan fram till Line in, och ställer om den, från changer till line-in... Annars tror den att du har en cd-växlare inkopplad...

Men du vet väl att du måste ha aux-in adaptern för att de ska funka???

Lycka till!

< Hänne nå, så hänne hänna! >

18 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Nej så lätt är det inte tyvärr sad

Har en "FM/AM" och en "CD - CH"-knapp och jag tror att auxingången skall hamna på den andra knappen. För jag tror att CH måste stå för Changer, och det är det man egentligen ska koppla in på auxingången. Men som det är nu byter den bara till cd-spelaren med den knappen.

Hittade en manual på internet men där står det bara "du kan koppla in en AUX-källa men vi säger inte hur" typ hmm

18 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
Big_J:

Köpte en kabel på BRL tidigare idag och det är bara en rak kabel med en kontakt som passar i den där cd-växlar-kontakten på stereon och sen två stycken vanliga kontakter för L o R.
Skall prova med SET, men har bestämt för mig att jag redan provat det men det är värt ett till försök smile.

99 Inlägg
27 september 2006
Okej... På min stereo är det iaf en liten box, som sitter på kabeln, mellan kontakten som man sätter i växlar ingången och L o R kontakterna

Men prova me SET, för de ska ju gå på nåt sätt big_smile

De e bara å hålla in knappen en stund, så kommer man in i mer avancerade intsällningar... Typ klocka, PICT, displayfärg osv...

18 Inlägg
27 september 2006
Trådstartare
hmm....

För mig kommer det bara upp DEMO ON/OFF på den knappen.
Har också provat att hålla in alla andra knappar samt att hålla in SET-knappen när stereon är avstängd men inget får fram någon inställningsmeny. sad

18 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
Ingen som har koll på hur man göra.... slår snart sönder stereon tongue

270 Inlägg
28 september 2006
maila svenska jvc dom bör ju veta!
såg på deras sida jvc.se att du kan ladda ner bruksanvisningar där!
http://se.jvc-service.net/public/
Senast redigerat av jocke_ (28 september 2006)

Kolla gärna in mitt Swift Sport bygge!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=351166

18 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
fixat det nu

99 Inlägg
28 september 2006
Hur fick du igång de då?

Sök