6732
Sök

Sinterlamell saab 9000

1 062 Inlägg
11 augusti 2012
#21
Såhär är det:

ALLA 2,3T och såklart då även Aero har ju 240mm svänghjul och koppling, pallar med 430-450Nm beroende på vem man frågar och hur aggresivt motorn bygger laddtryck typ..

Sena 2,3t och 2,0t från typ mitten -96 eller om det var från M97 har även de 240mm svänghjul och tryckplatta MEN ihop med 228mm lamell!

Alltså, har man en LTT som är äldre så kan man garantera att den även har "lilla" svänghjulet.


M.V.H.


588 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
#22
AndreasPlars skrev:
Såhär är det:

ALLA 2,3T och såklart då även Aero har ju 240mm svänghjul och koppling, pallar med 430-450Nm beroende på vem man frågar och hur aggresivt motorn bygger laddtryck typ..

Sena 2,3t och 2,0t från typ mitten -96 eller om det var från M97 har även de 240mm svänghjul och tryckplatta MEN ihop med 228mm lamell!

Alltså, har man en LTT som är äldre så kan man garantera att den även har "lilla" svänghjulet.


M.V.H.

tack för ett bra svar! själv hittade jag bilder ifrån motpr bytet och det sitter 240 koppling med lamell!
angående med magnetventilar, att det står 2 L 3 L osv, vad betyder det om du vet?


1 062 Inlägg
11 augusti 2012
#23
Hamster skrev:
angående med magnetventilar, att det står 2 L 3 L osv, vad betyder det om du vet?

Vart står det då? Finns vad jag vet bara en modell av magnetventil för dessa motorer.


M.V.H.


588 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
#24
AndreasPlars skrev:
Hamster skrev:
angående med magnetventilar, att det står 2 L 3 L osv, vad betyder det om du vet?

Vart står det då? Finns vad jag vet bara en modell av magnetventil för dessa motorer.


M.V.H.

jag har 2 magnetventiler,

en som laddet skenar till 1,5 bar, där står det inbränt 5R ( som någob själv bränt in det)

den andra laddar 0,5 0,7 och där står det 2L inbränt från fabrik typ
båda magnetventilarna har samma artikel nummer,
sedan hittade jag en på blocket som det stog 3L men ej samma artikel nummer??


414 Inlägg
11 augusti 2012
#25
Det kan vara en bilskrot som har märkt upp den om de lämnat "garanti" på den, fast varför de skrev just 5R vettefan. smile

1 062 Inlägg
11 augusti 2012
#26
Låter som att båda de där är rätt trasiga....

Vad ska den ladda enligt programmet då?

M.V.H.


588 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
#27
AndreasPlars skrev:
Låter som att båda de där är rätt trasiga....

Vad ska den ladda enligt programmet då?

M.V.H.

speedparts steg 2, enligt dom själva 240 hk vid 1.2 bar, men förra ägaren säger att det ligger 270 hk i bilen,


1 062 Inlägg
11 augusti 2012
#28
Då ska den ju ladda 1,2 som mest och inget annat, så leta rätt på en hel magnetventil.

M.V.H.


588 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
#29
AndreasPlars skrev:
Då ska den ju ladda 1,2 som mest och inget annat, så leta rätt på en hel magnetventil.

M.V.H.

hade tänkt gära det!

om den laddar mest 0,5 ibland 0,7, men om den är pajj borde den bara grundladda, eller? 0,4 alltså


1 062 Inlägg
11 augusti 2012
#30
Trasig magnetventil kan ge i princip vilka symptom som helst! För mycket, för lite, ojämnt ladd eller seg spoolupp.


M.V.H.


588 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
#31
AndreasPlars skrev:
Trasig magnetventil kan ge i princip vilka symptom som helst! För mycket, för lite, ojämnt ladd eller seg spoolupp.


M.V.H.

då vet jag tack snälla för svar så fixar jag resten!



Sök