Tjena,
Jag sitter nu i en situation där jag har möjlighet till ett byte och det bytet står mellan två bilar som är helt olika varandra.
Jag dras till båda två.. Det finns plus och minus med dem osv.
I ena ringhörnan.. 2006 Mini Cooper S Works GP 4000mil .. Kort och gott en mini utan baksäte, sänkt, styvare chassi, 218hk, endast 2000ex tillverkade och det finns 11st i Sverige varav 4st är Sv. Sålda.. Detta objekt är importerat. Aldrig vinterkörd.
I den andra ringhörnan 2005 Mercedes CLS 500 11 000mil .. Lyxig långfärdsvagn med all utrustning som bjuder på komfort och ett skönt habegär, dyrare att äga men kanske bättre?! Detta objekt är en Italien import. Aldrig vinterkörd.
Nu vänder jag mig till er för att höra vad ni tycker
Jag bor i Östersund. Kör en hel del bil men mestadels inne i stan. Kör dock en del längre sträckor och det blir ca. 2-3ggr i månaden som det blir en 40-70 mil per gång.
Nu stundar vintern och en av bilarna är inte direkt någon vinterbil.. men det hindrar mig dock inte från att ha med den i kalkylen. Den får väl stå i garage då helt enkelt.
Skillnaden är 400kr per månad i försäkring till minins fördel och soppa mässigt vinner minin också. Nöjesmässigt vinner minin också men på komfort sidan, mångsidighet vinner CLS:en..
Så vilken bil tror ni står sig bäst i värde och vad mer bör jag ta med i beräkningen? Vilken bil väljer ni?
Er åsikt uppskattas