4375
Sök

Låst in nycklarna i bilen, Skoda Octavia -01

1 283 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Farsan har en skoda octavia som han har haft ståendes på landet ett tag och den står därför med batteriet urkopplat. När han sen kopplade på batteriet sa det klick o centrallåset låste bilen. Självklart satt nycklarna i tändninglåset roll
Någon som har en idé hur man kan lösa det utan att knäcka en ruta, det går kanske att köpa en ny nyckel på skoda? Men misstänker att det är typ lika dyrt som att knäcka rutan.

klabbarpan
3 041 Inlägg
22 augusti 2012
Ring närmsta låsmästare smile dem brukar kunna hjälpa till för en hundring i fickan;) hjälpte mig  när min gammle bmw gick i bak lås på bilprovningen:d

679 Inlägg
22 augusti 2012
En del bärgare och även bilfirmor har "kuddar" som sticker in mellan dörren och karossen sen blåser upp dom, sen kör dom ner vajer/pinne och drar upp låspinnen

1 283 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
nixon89 skrev:
Ring närmsta låsmästare smile dem brukar kunna hjälpa till för en hundring i fickan;) hjälpte mig  när min gammle bmw gick i bak lås på bilprovningen:d

Det är tyvärr en bit till närmsta låssmed, men det är ju en smidig lösning smile

1 283 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Bompeman skrev:
En del bärgare och även bilfirmor har "kuddar" som sticker in mellan dörren och karossen sen blåser upp dom, sen kör dom ner vajer/pinne och drar upp låspinnen

Bilen har centrallås så har inte pinnar som går att dra upp, alternativet skulle vara om man kunde få upp handtaget så

klabbarpan
3 041 Inlägg
22 augusti 2012
Vita_Vargen skrev:
nixon89 skrev:

Det är tyvärr en bit till närmsta låssmed, men det är ju en smidig lösning smile

Dom brukar oftast ha jour bilar, vilket dem hade i mitt fall:) normal taxan vart ca 1500 per timme men gav dem 200 i fikapengar;)

Sök