Passar AEM sportluftfilter Dryflow"9 på volvo v70R 2004?

PatricoR
23 augusti 2012 · 54 Inlägg

Har inte sett detta filtret på någon v70R, infästningen är på 100mm, orginal är på 90mm, men man kan väl lägga i en packning??
Är det någon som testat detta filtret? Det skiljer sig lite i dom andra måtten, bredast 150mm, och 130mm vid "halsen"
Någon som vet om det får plats i orginalboxen, ev utan locket på?
Tacksam för svar!!

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Tobzter
23 augusti 2012 · 3 145 Inlägg

Lättast e väl att mäta? För att bli 100% säker

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
PatricoR
23 augusti 2012 · 54 Inlägg

tobzter skrev:
Lättast e väl att mäta? För att bli 100% säker

Njae,vet inte det, det är ju lite större än orginal, men det finns lite spelrum runt själva filtret (nån cm).
Sen när det gäller fästet så har orginal en diameter på 90mm och AEM har 100mm, frågan är om det går att sätta en packning av något slag så det är både tätt och sitter fast?
Man kan köpa och testa, men onödigt att lägga ut 895:- bara för att testa, tänkte höra först om någon visste bara...
Har pratat med försäljaren men han var inte säker.

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Tobzter
23 augusti 2012 · 3 145 Inlägg

Finns dom inte med olika anslutningar?
www.creatix.se/aem-dryflow-9-/1715-0
finns ju i 89 mm de måste ju passa som en ren käftsmäll smile

Senast redigerat av tobzter (23 augusti 2012)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
PatricoR
23 augusti 2012 · 54 Inlägg

tobzter skrev:
Finns dom inte med olika anslutningar?
www.creatix.se/aem-dryflow-9-/1715-0
finns ju i 89 mm de måste ju passa som en ren käftsmäll smile

Det har du fläskigt rätt i......har varit så insöad på filtrets diameter så jag missade fanimej 89mm....ha ha ha..idiot ska man vara ibland  wink   Tack ska du ha för att du väckte mig!!!

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Tobzter
23 augusti 2012 · 3 145 Inlägg

De är lugnt  ska köpa samma filter ja med sen wink

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
PatricoR
28 augusti 2012 · 54 Inlägg

tobzter skrev:
De är lugnt  ska köpa samma filter ja med sen wink

Har fått filtret nu, kräver lite modifikation på boxen för att det ska få plats. Det är en del större än orginal filtret, men det ska nog gå till slut.....har inte fått dit det än. wink
Men du har väl inte samma form på ditt filter som jag eller??

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Tobzter
28 augusti 2012 · 3 145 Inlägg

På orginal filtret nej  ja har ju ett rektangulert filter i min;)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
PatricoR
29 augusti 2012 · 54 Inlägg

tobzter skrev:
På orginal filtret nej  ja har ju ett rektangulert filter i min;)

Finns det rektangulära dryflow filter??

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Tobzter
29 augusti 2012 · 3 145 Inlägg

Nej..nu vart det snurrigt..jag har ju rektangulärt filter orginal..men ska byta till likadant filter som du beställt..då tar ja bort hela luftburken...du har ju typ runt filter orginal eller något så

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
PatricoR
29 augusti 2012 · 54 Inlägg

tobzter skrev:
Nej..nu vart det snurrigt..jag har ju rektangulärt filter orginal..men ska byta till likadant filter som du beställt..då tar ja bort hela luftburken...du har ju typ runt filter orginal eller något så

Ahaaaaaaa, ha ha ha, ja då är jag med!!!wink
Lycka till!!

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Almqvisst
29 augusti 2012 · 274 Inlägg

filtret är jäkligt stort. trångt att få ner detta i audin min tongue

Stjernfelt Volvo performance for life !
29 augusti 2012 · 183 Inlägg

Hur hade du tänkt modda för att få plats? Ta bort hela boxen? Har likadan luftfilterbox org i T5an som dig och är också lite sugen på ett Aem filter! Meddela gärna hur det går smile

Powered by autotech.
Volvo V70 2,5FT "ATM300" (2009)
Ford Focus ST "ATM" (2007)
PatricoR
29 augusti 2012 · 54 Inlägg

Almqvisst skrev:
filtret är jäkligt stort. trångt att få ner detta i audin min tongue

Men har du fått det på plats.....isåfall, blev det stor skillnad från det du hade innan?
Måste vänta tills efter nästa vecka innan jag kan gå loss på boxen och modda lite, måste lacka om fronten på måndag....wink

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
PatricoR
29 augusti 2012 · 54 Inlägg

Stjernfelt skrev:
Hur hade du tänkt modda för att få plats? Ta bort hela boxen? Har likadan luftfilterbox org i T5an som dig och är också lite sugen på ett Aem filter! Meddela gärna hur det går smile

Jag ska lacka fronten på måndag nästa vecka, men efter det så ska filtret fanimej på plats! wink
Tror det räcker med att göra två "spår" i boxens vänstra sida plus undersidan.
Det är inte så mycket för stort, typ någon cm bara. Tror till och med att man kan ha locket på när filtret sitter, om man nu vill det....wink

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

PatricoR skrev:

Almqvisst skrev:
filtret är jäkligt stort. trångt att få ner detta i audin min tongue

Men har du fått det på plats.....isåfall, blev det stor skillnad från det du hade innan?
Måste vänta tills efter nästa vecka innan jag kan gå loss på boxen och modda lite, måste lacka om fronten på måndag....wink

Ja de gick att få ner men de va på gränsen. Hade org luftburk innan så de vart stor skillnad på ljudet men effektmässigt vet ja inte. Filtret klarar ju iaf nå sjukt med hk så de räcker ju till smile

Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

Almqvisst skrev:

PatricoR skrev:

Almqvisst skrev:
filtret är jäkligt stort. trångt att få ner detta i audin min tongue

Men har du fått det på plats.....isåfall, blev det stor skillnad från det du hade innan?
Måste vänta tills efter nästa vecka innan jag kan gå loss på boxen och modda lite, måste lacka om fronten på måndag....wink

Ja de gick att få ner men de va på gränsen. Hade org luftburk innan så de vart stor skillnad på ljudet men effektmässigt vet ja inte. Filtret klarar ju iaf nå sjukt med hk så de räcker ju till smile

Dessutom är luftburkarna orginal ganska stora så de ska nog.gå på din med smile

PatricoR
30 augusti 2012 · 54 Inlägg

Almqvisst skrev:

Almqvisst skrev:

PatricoR skrev:
Men har du fått det på plats.....isåfall, blev det stor skillnad från det du hade innan?
Måste vänta tills efter nästa vecka innan jag kan gå loss på boxen och modda lite, måste lacka om fronten på måndag....wink

Ja de gick att få ner men de va på gränsen. Hade org luftburk innan så de vart stor skillnad på ljudet men effektmässigt vet ja inte. Filtret klarar ju iaf nå sjukt med hk så de räcker ju till smile

Dessutom är luftburkarna orginal ganska stora så de ska nog.gå på din med smile

Ok, tror kanske jag ska få till det redan ikväll....wink
Ha de gött!

Mazda CX-5 "Blue devil" (2016)
Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

PatricoR skrev:

Almqvisst skrev:

Almqvisst skrev:

Ja de gick att få ner men de va på gränsen. Hade org luftburk innan så de vart stor skillnad på ljudet men effektmässigt vet ja inte. Filtret klarar ju iaf nå sjukt med hk så de räcker ju till smile

Dessutom är luftburkarna orginal ganska stora så de ska nog.gå på din med smile

Ok, tror kanske jag ska få till det redan ikväll....wink
Ha de gött!

Bra där smile desamma du lägg gärna.upp bild på din sida smile

Almqvisst
30 augusti 2012 · 274 Inlägg

PatricoR skrev:

Almqvisst skrev:

Almqvisst skrev:

Ja de gick att få ner men de va på gränsen. Hade org luftburk innan så de vart stor skillnad på ljudet men effektmässigt vet ja inte. Filtret klarar ju iaf nå sjukt med hk så de räcker ju till smile

Dessutom är luftburkarna orginal ganska stora så de ska nog.gå på din med smile

Ok, tror kanske jag ska få till det redan ikväll....wink
Ha de gött!

Bra där smile desamma du lägg gärna.upp bild på din sida smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang