2259
Sök

Audi 80 jordfel?

21 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
hej har en audi 80 2.6 94a och ibland så kan man inte starta bilen för att ALL el har slutat funka men batteriet är nytt!
trodde först det var nått med start spärren som glappar men då ska väl inte alla el vara utslagen, så då funderar jag på om det är jordfel, händer ibland att man åker över en väg bula så kan elen svikta och bilen nästan dör (glapp kontakt någonstans kanske?)

någon som har haft något liknande problem eller vet vart jord punkterna sitter på audi 80 2.6e! det är den första audin jag har haft så har noll koll ! och imobilizern är conlog
Senast redigerat av Daniel8309 (24 augusti 2012)

21 761 Inlägg
24 augusti 2012
Eftersom all el verkar försvinna så får man nog misstänka batterikablarna, kolla upp att polskorna sitter ordentligt på batteripolerna och att själva kablarna sitter ordentligt i polskorna. Batteriordkabeln/kablarna kollar du så att de sitter i karossen eller på motorblocket, ta loss och rengör kontantytorna från eventuell rost/ärg. smile

21 Inlägg
24 augusti 2012
Trådstartare
japp det ska jag kolla i morgon och kolla så att allt sitter som det ska, har bara haft bilen nått dygn så har inte hunnit se över den ordentligt.

Sök