Ja jag hade ju ändå inget bättre för mig, så jag kan väl lika gärna riva ut golvet, täta lister och tömma bilen på vatten.... Alltid är det nåt, biljävel...
Min gamla också, och det är alltid lika kul... Tur att man haft ett gäng Golfar nu så att man vet vad som är fel Hade loss dörrsidan på passagerarsidan och några centimeter av plasten hade släppt i nederkant och där rann det in vatten. Så nu har jag kletat dit ett silikonliknande lim som är vattentätt och sedan även tejpad med vävtejp, så nu jäklar ska det hålla tätt Tur att jag ändå skulle byta golv i bilen, hade varit tråkigt att behöva riva ut det bara för att torka det...
Min läcker oxå i passagerar dörren (tror jag, det va fuktigt i nerkanten på dörren) får väll plocka av den och täta jag med
rickylicious skrev:
Min gamla också, och det är alltid lika kul... Tur att man haft ett gäng Golfar nu så att man vet vad som är fel Hade loss dörrsidan på passagerarsidan och några centimeter av plasten hade släppt i nederkant och där rann det in vatten. Så nu har jag kletat dit ett silikonliknande lim som är vattentätt och sedan även tejpad med vävtejp, så nu jäklar ska det hålla tätt Tur att jag ändå skulle byta golv i bilen, hade varit tråkigt att behöva riva ut det bara för att torka det...
När jag ändå uppdaterar kan ni få höra en annan kul historia...
Skulle iväg till en kompis i Alingsås för några dagar sen och hämta kallstartsventil till tjejens gti. Gjorde misstaget att köra efter gps:en och hamnade på den här skitvägen... Körde nästan två mil i 10-20km/h. Inte kul alls.... Folk som bodde längst vägen tittade rätt bra när jag skrapade förbi
Och idag är det ÄNTLIGEN lite uppehåll så att man kan gå ut och flytta över golvmattan från den gamla blåa till den vita så att inredningen blir komplett svart.
Fick precis brev från Transportstyrelsen att jag har fått körförbud eftersom förra ägaren inte betalat in skatten haha. Aja som det är nu så står den bara parkerad i väntan på att jag ska bli klar med inredningen och drivaxeln, så det gör inte mig något
Har äntligen rivit golvet i Golfen, det behövdes som ni ser...
Bara lite fuktigt Men skönt att läckan är lagad så nu är det bara att byta
Lite medvind i det hela är att det är torrt och fint i isoleringen i fram, så jag slipper byta den jobbiga biten som "går upp" där man har fötterna. Det tackar vi för! Så i morgon bär det av för att köpa isolering och någon typ av dämpmatta och lägga fint över hela golvet och under baksätet, sen blir det torrt och förhoppningsvis lite mer dämpat än innan
Och just det, jag måste riva ur golvet på den blåa Golfen också och sen lägga tillbaks golvet i båda bilarna.......