Ny bil till att bygga biljud i

Xquade
29 augusti 2012 · 9 Inlägg

Hejsan nu börjar de närma sig att köpa ny bil till att bygga bland annat ljudbygge och vardags bil för runt 50- 70 lax.
Och jag vet inte riktigt vilken bil som är bäst / enklast att bygga sånt här med så jag hade tänkt att fråga om ni har några tips till bra och tillförlitliga bilar.

DETTA är vad jag är ute efter

*sedan/kombi
*1999-2005
*MAX 20000mil
*diseal
*aut/manuell det kvittar
*tillförlitlig
*gärna med plats till att bygga mycket ljud i
*vill gärna ha lite fart i den också så gärna en med turbo eller minst200 hästar i sig wink
* gärna hyfsat nära mig så gärna i Skåne eller nära skåne län


Vilket/vilka märke vill jag?
Volvo
BMW
VW
Honda

Märken jag inte vill ha här förstås dom som inte står med på listan

Har nog tagit med det mesta nu så alla svar uppskattas

Med vänlig hälsning, xquade

lillen94
29 augusti 2012 · 241 Inlägg

volvo v70 T5?

Volvo 740 "Mary-Lou" (1990)
SjodinsBubbla Gladen Beetle
29 augusti 2012 · 237 Inlägg

VW passat combi. Definitivt mer lättbyggt med ljud för att original stereon inte sitter lika stumt som i en Volvo.

Sedaner är bara å glömma. Svårt att bygga ljud i om du inte vet vad du pysslar med förstås. smile

Volkswagen The Beetle TSI 105 "Gladen Beetle" (2012)
Xquade
29 augusti 2012 · 9 Inlägg

NickeEriksson skrev:
VW passat combi. Definitivt mer lättbyggt med ljud för att original stereon inte sitter lika stumt som i en Volvo.

Sedaner är bara å glömma. Svårt att bygga ljud i om du inte vet vad du pysslar med förstås. smile

Okej! smile får kolla lite mer på dom då! smile tack för rekommandationen! smile

Xquade
29 augusti 2012 · 9 Inlägg

lillen94 skrev:
volvo v70 T5?

har kollat lite men vet ej om den fallar i smaken precis :S smile men tack för tipset! smile

Xquade
29 augusti 2012 · 9 Inlägg

har kollat lite på S80 t6? är det något att ha? smile om man vill bygga lite ljud ändå? smile

Boyakacsha
30 augusti 2012 · 409 Inlägg

Sedaner är som sagt MYCKET krångligare att bygga i då du måste bygga en baslåda som sluter tätt mot kupen så inget ljud alls kommer in i skuffen.

Xquade
19 oktober 2012 · 9 Inlägg

Ok

hur är bmws 525 kombi serien?smile lätta/svåra? smile

TT-Avant
19 oktober 2012 · 6 851 Inlägg

Xquade skrev:
Hejsan nu börjar de närma sig att köpa ny bil till att bygga bland annat ljudbygge och vardags bil för runt 50- 70 lax.
Och jag vet inte riktigt vilken bil som är bäst / enklast att bygga sånt här med så jag hade tänkt att fråga om ni har några tips till bra och tillförlitliga bilar.

DETTA är vad jag är ute efter

*sedan/kombi
*1999-2005
*MAX 20000mil
*diseal
*aut/manuell det kvittar
*tillförlitlig
*gärna med plats till att bygga mycket ljud i
*vill gärna ha lite fart i den också så gärna en med turbo eller minst200 hästar i sig wink
* gärna hyfsat nära mig så gärna i Skåne eller nära skåne län


Vilket/vilka märke vill jag?
Volvo
BMW
VW
Honda

Märken jag inte vill ha här förstås dom som inte står med på listan

Har nog tagit med det mesta nu så alla svar uppskattas

Med vänlig hälsning, xquade

Över lag så är detta i just Kombi:
Volvo=lätt bilar att bygga i

BMW=över lag lite krångligare en andra bilar

VW=Som volvo, lätta att bygga i

Honda=ganska så ok. Vissa japanare har dock mindre generator, vilket kanske kan vara lite B om man vill ha mycke ljud.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
ChriZtoffer GAS democar 2018!
19 oktober 2012 · 8 744 Inlägg

Enda som,egentligen är ett "problem" vid ljudbygge i sedaner är just basdelen, i övrigt så är det inga problem jämfört med kombi. Men bas går att få till i en sedan också, antingen med sub i handskfacket eller så får man se till att basen på nåt sätt spelar in i kupén från akuffen.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang