Inför: BRL Streetmeet i Örebro 29 September 2012.

Gustav
9 september 2012 · 317 Inlägg

Årets första BRL Streetmeet i Örebro blev verkligen en dunder succé med mängder av schyssta bilar, mycket folk och kanon väder (se filmen). Många har frågat om vi inte kan arrangera ett event till. Vilket vi har beslutat att göra! Och vad passar väl bättre än att ta det i slutet av sommaren, för att förlänga säsongen lite. I september brukar det vara riktigt dåligt med träffar. Lördagen den 29 september hälsar vi därför Er varmt välkomna till Nr.2 av BRL Streetmeet i Örebro!

För er som inte vet vad BRL Streetmeet är: BRL Streetmeet är lokala bilträffar som vi arrangerat i anslutning till våra butiker i många år. På träffarna finnas det alltid fräcka demobilar, db-tävling, utställningsområde och heta erbjudanden i butikerna.

Tid: 10-16
Adress: Adolfsbergsvägen 14, Bakom Säljarn

Utställning
Det kommer att finnas ett stort utställningsområde där alla är välkomna att delta i Peoples Choice. Förutom fint pris till vinnaren kommer vi lotta ut priser till dem som röstar. Det finns el-platser för utställningsbilarna, maila gw@brl.se för att boka el-plats. Vi kommer styra upp utställningsområdet ännu bättre denna gång. (vi kunde inte drömma om att det skulle komma så många utställningsbilar som sist)

dB-Tävlingar
Vi kommer under dagen att ha löpande tävlingar i dB-Race. Det kommer att finnas tre olika klasser. Första pris i varje klass är ett presentkort på 1000kr. Se regler för klasserna nedan. Bland alla som deltar i dB tävling eller uppmätning kommer tre priser att lottas ut.

Standard-klassen
I denna klass ska bilen ha standard inredning kvar. T.ex. baksäte original dörrar etc. Baslådan får ej vara högre än baksätet.

Extreme-klassen
I denna klass kan bilen vara totalt ombyggd utan begränsningar.

A-Traktor-klassen
I denna klass får endast epa och A-traktorer delta.

Gratis dB-mätning
Vill du mäta upp ljudtrycket i din bil utan att delta i tävlingarna så kommer detta att vara möjligt efter tävlingarnas slut.


Demobilar från GAS, Alpine, DLS, Pioneer, JBL och Kicker kommer att finnas på plats.


Butiken kommer att vara full av unika erbjudanden från välkända varumärken som Alpine, JBL, MTX, JVC, Pioneer, Kicker, GAS, DLS, Kenwood m.m.

Det kommer att finnas korvförsäljning på plats! Sprid och dela detta bland alla era vänner så att Nr.2 av BRL Streetmeet i Örebro blir minst lika lyckat som det första!


Varmt välkommen till BRL i Örebro!
019-206760

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
Spelis
14 september 2012 · 1 926 Inlägg

Jag kommer förbi smile

vwvento93
23 september 2012 · 68 Inlägg

Vi kommer nog smile med bägge bilarna

Volkswagen Golf Mk2 Manhattan "Vinterbilen" (1990)
Volkswagen Vento "Venton" (1993)
diina
24 september 2012 · 183 Inlägg

Jag kommer nog förbi en sväng=)

Volvo Fas2 (2008)
Toyota Supra "Pearl" (1994)
Hannie You know what I do and I do it well
25 september 2012 · 56 Inlägg

Den röda V70n är väl en given gäst, kommer även förbi en sväng med golfen wink

"You know what I do and I do it well." - Hannie
Min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255846
Volkswagen Golf Mk5 "Goes R32" (2004)
Volvo V70 "Candyred and Wide" (2003)
jliskyline Team Midnight Racing
25 september 2012 · 137 Inlägg

Team midnigt racing kommer med 2 bilar om vädret tillåter.Hoppas på hyggligt väder.big_smile

T.M.R Team Midnight Racing
TVR Tuscan "Factory Red Rose" (2001)
Gustav
26 september 2012 · 317 Inlägg

Det finns inget dåligt väder smile

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
vwvento93
26 september 2012 · 68 Inlägg

Gustav skrev:
Det finns inget dåligt väder smile

Helt rätt! Min man vill vara med me sin bil i standard klassen men han har ombyggda A stolpar med diskanter i går det bra ändå?

Senast redigerat av vwvento93 (26 september 2012)

Volkswagen Vento "Venton" (1993)
Volkswagen Golf Mk2 Manhattan "Vinterbilen" (1990)
Gustav
26 september 2012 · 317 Inlägg

vwvento93 skrev:

Gustav skrev:
Det finns inget dåligt väder smile

Helt rätt! Min man vill vara med me sin bil i standard klassen men han har ombyggda A stolpar med diskanter i går det bra ändå?

Det går bra! Det visserligen som avgör om man ska tävla i standard eller extrem är om baslådan är högre än baksätet så ska man tävla i extremklassen. Så du kan tävla i standard!

/G

Vi kan billjud - www.brl.se - Vi kan billjud
hesselgren
29 september 2012 · 117 Inlägg

Hade byggt om porten kvällen innan, vilket inte gav något vidare resultat.
Och PÅ det lyckades jag dra av två stycken skruvar till basen innan jag åkte upp till micen... (Besviken)
Grattis till vinnarna smile

vwvento93
29 september 2012 · 68 Inlägg

Vi åkte ju tidigare hemåt med två gnälliga och frusna barn men vilka vinnare vart det i alla klasser och peoples choice?

Volkswagen Vento "Venton" (1993)
Volkswagen Golf Mk2 Manhattan "Vinterbilen" (1990)
hesselgren
29 september 2012 · 117 Inlägg

Epa klassen: Rasmus Eklind - 139,3 db
Standard: Kim Widman - 151,4 db
Extreme: Niclas Johansson - 154,5 db

Peoples choice: Patrik Tunheden

Spelis
29 september 2012 · 1 926 Inlägg

Trevlig träff, jag kom dit rätt sent.  Sen mätte jag ljudet i sista sekund och vart riktigt nöjd med resultatet smile

diina
2 oktober 2012 · 183 Inlägg

tråkigt att det regnade men det fick gåsmile

Volvo Fas2 (2008)
Toyota Supra "Pearl" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang