gustaf666 skrev:
Japs-Jens skrev:
gustaf666 skrev:
Ja, de e som en jävla labyrinta jävel under huven!

Men den misständer inte, utan spikar. Mm bränslepumpen må då bytas.
Ja mappningen vet jag inget om, ännu! Bilen är ju importerad, och jag misstänker att den e trimmad i england.
Planen är att lämna den till
www.racesolutions.seBtw, körde en sträcka till lund och hem idag så bilen är inte helt kass:)
Spikningar ska man vara VÄLDIGT försiktig med! Många importerade bilar är mappade för högre oktantal än vad vi har här i Sverige. Lägre oktantal innebär stor risk för spikningar vilket kan leda till ras. Antar att det är därför många RB25DET drabbas utav spruckna ringland på kolvarna.
åh fan, kommer min motor rasa nu? hur vårdar jag motorn nu då?
Den kan ju tagit skada, svårt att säga. Men går den fortfarande bra så är det ju bara att göra det bästa av saken nu. Köp en begagnad originalbox och släng i bilen (har en du kan få köpa billigt). Dessa är mappade för 98 antar ja? Sen bör du ju få ner laddet till en lagom nivå, typ 0,8-1,0 bar.
RB25DET, probably the best motorsound in the world!