2486
Sök

Lokalisering; Verkstad/privat person. Som e bra på Nissan Skyline

42 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Ja, de e som en jävla labyrinta jävel under huven!yikes Men den misständer inte, utan spikar. Mm bränslepumpen må då bytas.
Ja mappningen vet jag inget om, ännu! Bilen är ju importerad, och jag misstänker att den e trimmad i england.
Planen är att lämna den till www.racesolutions.se

Btw, körde en sträcka till lund och hem idag så bilen är inte helt kass:)

1 503 Inlägg
18 september 2012
gustaf666 skrev:
Ja, de e som en jävla labyrinta jävel under huven!yikes Men den misständer inte, utan spikar. Mm bränslepumpen må då bytas.
Ja mappningen vet jag inget om, ännu! Bilen är ju importerad, och jag misstänker att den e trimmad i england.

Spikningar ska man vara VÄLDIGT försiktig med! Många importerade bilar är mappade för högre oktantal än vad vi har här i Sverige. Lägre oktantal innebär stor risk för spikningar vilket kan leda till ras. Antar att det är därför många RB25DET drabbas utav spruckna ringland på kolvarna.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

42 Inlägg
19 september 2012
Trådstartare
Japs-Jens skrev:
gustaf666 skrev:

Spikningar ska man vara VÄLDIGT försiktig med! Många importerade bilar är mappade för högre oktantal än vad vi har här i Sverige. Lägre oktantal innebär stor risk för spikningar vilket kan leda till ras. Antar att det är därför många RB25DET drabbas utav spruckna ringland på kolvarna.

åh fan, kommer min motor rasa nu? hur vårdar jag motorn nu då?

4 767 Inlägg
19 september 2012
Kör på 98oktan, sänk laddet.
Sen på sikt åker du och gör en riktig mappning här i Sverige smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Tekniker
624 Inlägg
20 september 2012
Erick skrev:

håller med

4 767 Inlägg
20 september 2012

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

1 503 Inlägg
20 september 2012
gustaf666 skrev:
Japs-Jens skrev:
gustaf666 skrev:

åh fan, kommer min motor rasa nu? hur vårdar jag motorn nu då?

Den kan ju tagit skada, svårt att säga. Men går den fortfarande bra så är det ju bara att göra det bästa av saken nu. Köp en begagnad originalbox och släng i bilen (har en du kan få köpa billigt). Dessa är mappade för 98 antar ja? Sen bör du ju få ner laddet till en lagom nivå, typ 0,8-1,0 bar.

RB25DET, probably the best motorsound in the world!

7 281 Inlägg
20 september 2012
1.8 bar är väldigt mycket! Har du väldigt mycket effekt i bilen?
Om du inte har det så har förmodligen wastegateslangen gått sönder eller lossnat för det är sällan att man laddar så mycket.
Har du någon slags boost controller i bilen?

42 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
wastegateslangen ska jag kolla på! Yes, tack för tipsen. Följer dina råd erick!
Brukar kika in här med jämna mellanrum för att typ påminna mig själv, "hur fan va de nu" he he

TACK FÖR SVAREN smile

42 Inlägg
29 september 2012
Trådstartare
Någon i kristianstad trakterna som kan hjälpa mig med mina ljusen. halvljuset och helljuset e kass
HJÄLP !

Sök