3510
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 460 849 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
RightFront skrev:
Henkix skrev:
har fått en ny framtidsplan! big_smile
och det är att byta innertak igen till ett original då jag börjat sakna det gamla ljusa smile
Tänkte vänta tills det kommer in en 744 91-92 på skroten, då slår jag till o ta det taket då det är annat tyg o lim på dessa årsmodeller som håller bra mycket bättre än på andra 740. Om jag får tag i detta så blir det att sälja det svarta wink

Titta även in i -90or smile
Tror att de sista som gjordes -90 också fick det bättre innertaket

alla 90 ja kollat i än så länge har haft det gamla tongue men ja kollar i 90 också wink

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Surric skrev:
Henkix skrev:
och det är att byta innertak igen till ett original då jag börjat sakna det gamla ljusa smile
Tänkte vänta tills det kommer in en 744 91-92 på skroten, då slår jag till o ta det taket då det är annat tyg o lim på dessa årsmodeller som håller bra mycket bättre än på andra 740. Om jag får tag i detta så blir det att sälja det svarta wink

Hur får man ut hela innertaket ur en sedan? roll

ur med fram o baksäte o även mittenfack o alla lister runt taket, sen ska de gå plocka ut genom en av bakdörrarna

Du är liv

6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
på lördag så åker motorn ur! cool

Du är liv

326 Inlägg
30 september 2013
Innertaket har jag för mig att man får ut genom vänster bakdörr. 940s innertak ska tydligen passa om du sågar det rakt i bakkant där det är välvt mot bakrutan

295 Inlägg
30 september 2013
einar- skrev:
Innertaket har jag för mig att man får ut genom vänster bakdörr. 940s innertak ska tydligen passa om du sågar det rakt i bakkant där det är välvt mot bakrutan

Joo det är mycket riktigt smile fast växelspaksknoppen är i vägen så man får ta i lite, taket kan ju som sagt gå sönder hmm

Checka in mitt lilla projekt! ;D http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=312456
▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
einar- skrev:

jasså ofaan big_smile vad bra big_smile då ska jag ha koll efter 944 på skroten också tongue
tack smile

Du är liv

6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Viktor- skrev:
einar- skrev:

Joo det är mycket riktigt smile fast växelspaksknoppen är i vägen så man får ta i lite, taket kan ju som sagt gå sönder hmm

det går att ta ut genom båda bakdörrar, jag tog ut mitt genom den högra dörren bak tongue

Du är liv

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
30 september 2013
Henkix skrev:
einar- skrev:

jasså ofaan big_smile vad bra big_smile då ska jag ha koll efter 944 på skroten också tongue
tack smile

Vad fan, byt hela taket till ett med taklucka cool

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

6 740 Inlägg
30 september 2013
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Henkix skrev:
einar- skrev:

tack smile

ja de hade vart nått! big_smile

Du är liv

326 Inlägg
30 september 2013
Robban_89 skrev:

Hade jag faktiskt långt gångna planer på att göra på min 16 ventilare smile

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
30 september 2013
einar- skrev:
Robban_89 skrev:

Hade jag faktiskt långt gångna planer på att göra på min 16 ventilare smile

Jag ska göra det på min 744, måste hitta någon som är duktig på svetsa bara roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Volvo entusiast
229 Inlägg
1 oktober 2013
940 har fan så mycket bättre kvalité på innertaket. Dock är jag skeptisk på att det skulle passa, men prova! Vad har du att förlora liksom? smile

Lycka är att ha en alldeles egen kantig Volvo!
"Tyskar ska brygga öl och fostra nazister - inte bygga bilar!"
Följ mitt 945 projekt här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278767

204 Inlägg
1 oktober 2013
Henkix skrev:

Har du svart innertak?? Är det original? tongue

92 Inlägg
1 oktober 2013
Henkix skrev:
Olsson_95 skrev:
Hur mycket fick du ge för kompleterings/sotningssatsen? smile

kompletteringssats 636kr

sotningssats 773kr

jag köpte min sotningssats på Kyrkmotorsport, 350kr fick jag ge lol

6 740 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
Lolloowh skrev:
940 har fan så mycket bättre kvalité på innertaket. Dock är jag skeptisk på att det skulle passa, men prova! Vad har du att förlora liksom? smile

jajjamän 940 taket är mycket bättre tongue
ska prova så fort det kommit in en 944 på skroten som jag kan plocka taket ur smile

Du är liv

6 740 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
eatorb skrev:
Henkix skrev:

Har du svart innertak?? Är det original? tongue

mitt tak är mörkgrått som jag klätt om tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
liten update tongue

har plockat bort fjärrlåset på bilen tyvärr så nu får jag nöja mej med de heliga original c-låset wink
Anledningen till att jag plockade bort det var för att jag flera gånger märkt att bilen vart upplåst när jag kommit tillbaka till den fast än jag är 100% säker på att jag låste, idag när jag kom ut från arbetsförmedlingen så stod bilen o låst igen fast jag e helt säker på att jag låste.

Åker hem o parkerar bilen på infarten o låser med fjärren. sätter mej på mitt rum med öppet fönster (bilen står 3 meter utanför) sen ska jag sätta på tvn o fundera på varför den låser upp sej. men i samma ögonblick som jag sätter på tvn med tv-fjärrkontrollen så hör ja att bilen låser upp sej! xD sen trycker jag på en annan knapp på tv dosan o då låser bilen sej igen xD sen kunde jag hålla på så. spelade ingen roll vilken knapp på tv dosan man tryckte på. så det är nog därför den låst upp sej, någon har suttit o kollat på tv med fjärrkontrollen i närheten när den har stått parkerad xD
så det tyckte jag kändes jävligt osäkert. vill ju inte att nån ska kunna sno bilen med hjälp av en tv dosa lol
så nu är fjärrlåset borta o tänker inte skaffa nått nytt heller tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-61ee7e92e0b47a95e0b66a99755366af.jpg

sen åkte jag en sista raggarrunda i samhället innan motorn åker ur. ska tvätta o dammsuga bilen imon, sen kör jag bort den till farmor (ca 600meter) o parkerar den på hennes baksida sen får den stå där tills lördag då jag börjar. tänkte iaf plocka bort fronten på fredag tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c6349079adc923f3fb45555c2fadd63e.jpg

anledningen till att ja plockar ur  motorn hos farmor är för att mitt garage är alldeles för litet för det wink
sen efter att motorn är ur så bogserar vi hem den igen o puttar ner i mitt garage big_smile

möe text det blev...
men de e sånt som blir! wink
mvh

Du är liv

Forummoderator
26 547 Inlägg
2 oktober 2013
Hahaha..snacka om mardrömscenario att det gick att använda en tv-fjärrkontroll för att låsa upp bilen.
Hoppas det löser sig!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

685 Inlägg
2 oktober 2013
Låter inget vidare det där:) Tror inte jag ska koppla in sånt i mina bilar:)

No turbo shit - just real power!

6 740 Inlägg
2 oktober 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Hahaha..snacka om mardrömscenario att det gick att använda en tv-fjärrkontroll för att låsa upp bilen.
Hoppas det löser sig!

hehehehe big_smile de va rätt klockrent xD

jadå jag har ju redan löst det wink plockade ju bort det så nu går det endast låsa upp/låsa med nyckeln tongue

Du är liv

Sök