Det ser ju inte helt fel ut Målar du allt med först en grundfärg och sedan alltid hammarlack?
de e fint Om du menar det som jag målar till framvagnen så blästras det först, sedan grundas det med 2k epoxy för att få ett bra skydd sen när den torkat i 4 timmar så målar jag på hammarlacken, 3 lager o 4 timmars väntetid mellan lagerna. ibland händer det att jag inte orkar måla på ett lager till efter 4 timmar så det blir ståendes o torkar helt, då får man rugga upp ytan så nästa lager ska få ett bra fäste Man behöver egentligen inte ha någon grundfärg till hammarlack men för bästa resultat så ska det grundas
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
nämen, nu blev jag ju lite småsugen att beställa en sån bara för den var så billig
Hahaha det visste jag inte! Jag beställde ett ark med mattsvart dekortejp från l-m-r, så klipper jag till det själv, 50 spänn billigare dock, men de är inte så noga Köp en sådan Henke, det är jävligt snyggt på en vit 740!
Det ser ju inte helt fel ut Målar du allt med först en grundfärg och sedan alltid hammarlack?
de e fint Om du menar det som jag målar till framvagnen så blästras det först, sedan grundas det med 2k epoxy för att få ett bra skydd sen när den torkat i 4 timmar så målar jag på hammarlacken, 3 lager o 4 timmars väntetid mellan lagerna. ibland händer det att jag inte orkar måla på ett lager till efter 4 timmar så det blir ståendes o torkar helt, då får man rugga upp ytan så nästa lager ska få ett bra fäste Man behöver egentligen inte ha någon grundfärg till hammarlack men för bästa resultat så ska det grundas
nämen, nu blev jag ju lite småsugen att beställa en sån bara för den var så billig
Hahaha det visste jag inte! Jag beställde ett ark med mattsvart dekortejp från l-m-r, så klipper jag till det själv, 50 spänn billigare dock, men de är inte så noga Köp en sådan Henke, det är jävligt snyggt på en vit 740!
lite sugen faktiskt, ska kolla lite på garaget här o se om jag kan hitta nån mer med en vit 740 med hova ljus o sån svart sak
einar- skrev:
Henkix skrev:
einar- skrev:
Finns på GCP
Blir väl lite dyrare när man beställer genom volvo men 180-200 kr kostar den nog max
det är det värt med tanke på att om man köper pricat från gpc så är frakten dyr o köper man genom volvo så behöver man inte betala nån frakt
Surric skrev:
Henkix skrev:
Surric skrev:
Jaha, ja det blir jäkligt snyggt iallafall!
tackar ja det blir fint
Olsson_95 skrev:
Jag håller med dig Dennisdenko skitsnyggt på en vit Volvo
sugen som fan på o köpa en sån nu xD vi får se vad framtiden har att bjuda på
Du är liv
Vet inte riktigt vad dom var behandlade med tror dom var elförzinkade, var typ som en färgglad flammig yta. Men iaf så målar jag dom dör att få änu bättre rostskydd
medan epoxyn fick torka så åkte jag till farmor o hälsade på motorn
monterade tillbaka packboxhållaren till vevaxeln med ny packbox i
skruva tillbaka knacksensorn
o så på med ny packning
o sen montera pump o på med ny tätningsring
sen säger vi hejdå till kolvarna o cylindrar
o så plockar vi fram denna skönheten
o fram med nya bultar
o så slår vi upp haynesboken
åtdragningsmoment
sen är det bara kasta fram momentnyckeln o börja dra
o så avslutar vi med vinkeldragning, 90grader
sådär ja!
mysiiiigt
o så på med en tillfällig ventilkåpa så det inte kommer ner massa skit, tryckte även i skithuspapper i insug/avgasportarna på toppen o sånt
kunde inte låta bli att hänga på insuget löst det ser mysigt ut de också
hängde på startmotorn också löst bara för att
denna målade jag i helgen glömde ta bild på´t med blixt.
får se när jag fortsätter med motorn kan inte göra så mycket mer just nu, ska iväg imon lite o beställa hem ett nytt lager till hjälpaxeln då det andra jag köpte inte höll när jag försökte få dit skiten, sen kan man fortsätta ska även klabba på ett andra lager färg på fjäderbenslagringarna ve 1 så blir dom fina
Senast redigerat av Henkix (25 december 2013)
Du är liv
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.