Volvo 940 elfäkt problem Hjälp..

MichaelKnight83
16 september 2012 · 99 Inlägg

Hej. Jag har en volvo 940 98 års. Som de har suttit motor driven fläkt. Men nu har jag satt dit en volvos el fläkt. Med givare i kylaren. Men den vill inte slå till så fläkten startar. Har kopplat elen rätt till fläkten. Fläktens + till givaren, sedan + ifrån batteriet till givaren.  Men sätter jag en säkring imellan så startar fläkten. Sen hade en kompis en sådan givare ifrån volvo också, som han vet fungerar. Men den ville inte heller? Så vad kan de vara för fel?? Någon som vet. Tack på förhand. Mvh

Pontiac Trans AM "Knight Rider KITT Replica" (1991)
lowlifeparasite
19 september 2012 · 21 Inlägg

Lite off-topic men jag har också en el-fläkt till kylarn på min 740. Den är sten död även fast den är kopplad rätt och ingen säkring har gått. Dock kan givaren ha lagt av har inte kollat upp det. Kylarn blir förbannat varm och dricker i sig glykolen men den kokar inte. Tar man det lite lugnt är det inga problem. Följer denna tråd och ser vad du kommer fram till // LLP smile

Volvo 740 (1990)
RD_87 Skrotsamlare
20 september 2012 · 4 031 Inlägg

Ska verkligen all ström gå över givaren på Volvo? Vanligen kopplas givaren till ett relä som matar fläkten då de inte brukar klara de minst 10A som fläkten drar. Jag gissar på att man dödar givaren i samma sekund som den slår till eller möjligen att givaren har för hög tillslagstemp.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang