7389
Sök

kan man bli av med körkortet för en p-böter??

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Fick precis en P-bot, och polisen sa att han kunde skriva till länsstyrelsen så dom kunde dra in mitt körkort, fast än min prövotid är slut...kan det stämma??

mvh

"Spelar det ingen roll så kvittar det.."

1 854 Inlägg
2 oktober 2006
_xXx_ skrev:
Fick precis en P-bot, och polisen sa att han kunde skriva till länsstyrelsen så dom kunde dra in mitt körkort, fast än min prövotid är slut...kan det stämma??

mvh

Vart parkerade du?

2 594 Inlägg
2 oktober 2006
onej84 skrev:
_xXx_ skrev:

mvh

Vart parkerade du?

har alldrig hört att man kan det pvaktsbolagen kan vell inte påverka körkortet eller?

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Jag parkerade på en cyckel/gångbana, så när han fråga om jag visste var jagstod, sa jag "antar att jag står på en gångbana", för att verka förstående, och då sa han att han kunde skriva till länsstyrelsen:S

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
det verkar lite skumt iaf:S

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
2 oktober 2006
skrämseltaktik?

lundwall
2 oktober 2006
Att framföra fordon på cykel/gångbana eller trottoar är 800 spänn böter. Om man gör det vårdslöst så kan kortet ryka. Om polisen bara ser dig parkerad så kan han ge dig böter för felaktig parkering, inget mer.

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
dusty skrev:
skrämseltaktik?

ja antar att det skulle vara det, eftersom jag endast stod parkerad...han menade att jag hade brist på kunskap, bara för jag sa att jag antog att det var en gångbana...sad

Ölbryggare
339 Inlägg
2 oktober 2006
Det är ju inte ovanligt att poliser får "ljusa" idéer och kläcker ur sig ngt drygt i stil med det du fick höra...

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Pepe skrev:
Det är ju inte ovanligt att poliser får "ljusa" idéer och kläcker ur sig ngt drygt i stil med det du fick höra...

nä tyvärr är det ju så, annu mer irreterande när man verkligen är vänlig, men att dom ändå står och mer eller mindre skäller ut en

TIG-svetsare
202 Inlägg
2 oktober 2006
Trådstartare
Skönt att det finns folk som har svar på allt big_smile

1 854 Inlägg
2 oktober 2006
_xXx_ skrev:
Jag parkerade på en cyckel/gångbana, så när han fråga om jag visste var jagstod, sa jag "antar att jag står på en gångbana", för att verka förstående, och då sa han att han kunde skriva till länsstyrelsen:S

Om du hade parkerat utanför en utryckningsport så kanske dom kan ta kortet men inte på en gångbana.. låter konstigt va han nykter? roll

Sök