UhrJr
Nordic Tuning i Norrköping
4 januari 2014
· 839 Inlägg
andreas1 skrev:
UhrJr skrev:
Andromeda skrev:
Har du Saab själv eller har haft?
Problemet med många moderna bensinbilar, speciellt VAG-bilar, är att man lär kolla oljan då och då, och att serviceintervallet boken föreslår är för långt.
Jag tycker andra märken verkar mycket noggranare med serviceintervaller än Saab.
Och sen ska det tilläggas att genom åren när skrattretande saker gått sönder på nya bilar så har Saab stått på sig och beskyllt kunderna medans andra bilmärken tog det på goodwill, många gånger innan ens kunden märkte något.
Volvo 850 och Saab 9000 (ett exempel) har båda varit problembilar när dom var nya med problem som sprickor i vindrutor, motorupphängningar som brakade ihop, justeringar på dörrar mm mm. Volvo svalde stoltheten och lagade felen utan att ibland säga till kunden, dom passade på när bilen var inne på service.
Saab, ja dom skickade notan i vanlig ordning till kunden...
Undra på att det bara är entuiaster och trimgalningar som kör Saab.
Ta det med en nypa salt då det inte varit så här över hela landet. Men det har pågått.
Ha ha är det att svälja stoltheten när volvo bytade låder på service utan att nämna det för kunden? Tycker det låter mer som o dölja att problem finns.
Saab förlängde desutom motorgaranti till 8 år.
Sen är det mycket snack, alla säget saab har kassa lådor, men alla som säger så har aldrig själv rasat nån låda!!
Saab fick motorproblem ja o det pratas högt o ofta men vw mfl har samma bry men då snackas det inte?
Saab är inte sämre än nån annan men kör man som en klant o missköter den så rasar det, ja det gör alla bilar.
Fast Saabs växellådor ÄR dåliga. Och T7 motorerna ÄR dåliga.
Sen finns det andra märken som har samma problem, men nu pratade vi inte om dom.
Jag är den sista att kasta skit på märket Saab, det trodde jag alla som var lite insatta i tuningvärlden förstog. Men man ska inte stoppa huvudet i sanden och anse att det inte är något fel på vissa saker.
Kalla det vad du vill vad Volvo gjorde. Men i slutändan mår kunden bäst av att slippa oroa sig över vad som ska gå sönder härnäst. Att hålla Herr Svensson lite i skuggan är bra för busniess.
Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.