Instrument panel funkar inte som den ska

b4bsilver
25 september 2012 · 3 Inlägg

hej

behöver lite hjälp angående min Seat leon cupra 09 model där instrument panelen har slutat fungera, det hände igår när jag skulle starta igång bilen för att åka iväg till affärn så såg jag att instrumentpanelen inte visade nånting, ingen bensin, vartal, hastighetsmätare, eller själva lcd displayen värkade inte röra på sig

gjorde en liten film och la upp på youtube för att enklare visa problemet

http://youtu.be/CbW7S5BlCR8

ibland när man startar så rör sig mätarna lite och ibland inte alls

Joakim-S Hobby Fotograf
25 september 2012 · 650 Inlägg

Vid första intrycket känns det som DIM byte, men glid in till SEAT verkstad och läs ut koder för nån felkod borde finnas på det där felet!

MG e-HS (2021)
b4bsilver
25 september 2012 · 3 Inlägg

ProXem skrev:
Vid första intrycket känns det som DIM byte, men glid in till SEAT verkstad och läs ut koder för nån felkod borde finnas på det där felet!

ett DIM byte, vad kan det inbära? byta nått kretskort eller hela penelen ? låter inte som en bilig historia

men ja det käns som det är nog bäst att man få ta och åka till seat och se vad dom får fram på datan

Joakim-S Hobby Fotograf
25 september 2012 · 650 Inlägg

b4bsilver skrev:

ProXem skrev:
Vid första intrycket känns det som DIM byte, men glid in till SEAT verkstad och läs ut koder för nån felkod borde finnas på det där felet!

ett DIM byte, vad kan det inbära? byta nått kretskort eller hela penelen ? låter inte som en bilig historia

men ja det käns som det är nog bäst att man få ta och åka till seat och se vad dom får fram på datan

Jag vet inte exakt hur det går till på en Seat men borde vara som många andra märken. Man byter hela instrument huset. Nja det beror på som sagt, kan bara utrycka mig om Volvo, på en standrad v70 runt 09 kostar ett DIM runt 7500-8500 kronor.
Men åk till Seat och kolla! smile

MG e-HS (2021)
b4bsilver
26 september 2012 · 3 Inlägg

var inne hos VW idag och dom fick tydligen fram massa felmedelanden när dom kopplade in datan, så det blir väll å se och dom kan lösa problemet om under värkstadstiden

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang