EFTERSNACK: Linköpingsträffen #6 29/9 -12 Säsongsavslutning!

ClabbeGTE
30 september 2012 · 15 Inlägg

Tänkte lägga upp lite text som jag la ut på min FB-sida igår kväll efter jag kom hem från träffen.
Så tjata på och tyck till cool



Till Polisen, Östergötlands Län, Linköping:
Bevittnade ett gripande vid Rustaområdet i Linköping den 29 sept. 2012, ca. 20.45.
träff för biltokiga i alla åldrar.

Jag såg en polisman springandes runt på parkeringarna och vägarna däremellan, vad som synes vara någon form av att försöka springa ifatt bilister eller något liknande. Denne polisman i fråga sprang på vägarna som går mellan parkeringsplatserna, både i motsatt och även i körande riktning helt utan begrepp om vad som skedde runt honom för övrigt. Ingen som helst överlevnadsinstinkt eller beaktande till situationen där 2-300 bilar och massor av folk konstant är i rörelse och ljuset är svagt.

Ungefär 5 minuter efter jag sett denna polisman springa runt och vifta med sin batong och jaga bilar hör jag en kraftig smäll och jag ser att samma polisman slår med sin batong i en vad som synes vara en förbipasserande bil. Själv står jag ca. 5 meter ifrån incidenten, på andra sidan vägen på gräset och har god överblick över situationen.
Bilen stannar tvärt och föraren sträcker sina händer i luften samtidigt som han skriker genom öppen ruta:
- Jag ger mig - vad jag än gjort!
Den batongsvingande polisen sliter då upp förardörren, sliter tag i föraren och med oerhörd kraft kastar honom i asfalten. När föraren slagit i både kropp och ansikte i asfalten kastar sig polismannen över föraren och, vad jag anser i alla fall, tillfogar honom mer skada genom bland annat knytnävslag och knäande mot kroppen.
Nu dyker en kollega till polisen upp och hjälper föraren upp samtidigt som de håller honom bakom ryggen. Polisen skriker nu att föraren höll på att köra på honom tidigare.
Människor runt om har nu förstått vad som faktiskt har hänt och skriker nu ord såsom:
han ger sig ju för guds skull!
övervåld!
detta är inget laglöst land!
samt massor av mer saker som jag endast kan tillskriva vara bedjande ord för att föraren inte ska tillfogas mer skada samt att polismannen ska lugna ner sig.

Polismännen skyndar sig bort mot en polisbil och kastar in föraren för att sedan köra iväg i full fart bland 100-tals människor som samlats på platsen. Folk får kasta sig till höger och vänster för att undvika bli påkörda.

Nu dyker polisens förstärkning upp och försöker lugna och ta kontroll över situationen då folket blivit mer än lovligt upprörda.
Situationen lugnar sig och polisen verkar också slappna av lite. Ser polismän som pratar och försöker lugna många av de barn som finns på platsen.
Jag är på väg ifrån min plats då jag hör ytterligare någon skrika och vänder mig om för att se vad som händer.
Det kommer en polisbil som håller på att köra över folk som samlats på vägen. Folk får återigen kasta sig åt både höger och vänster för att undvika bli påkörda. Polisen kör bilen hälften på vägen och till hälften på trottoaren.
Polisen i bilen har vevat ner rutan och skriker för full hals:
- Men flytta på er då för fan!
Inga blåljus, ingen varningssignals-tuta eller vanlig tuta används av polisen ifråga.

Min summering av polisens insats idag den 29 sept. 2012 vid Rustaområdet i Linköping måste bli den att polisen själva provocerade fram tumultet, skadegörelsen mot privat egendom, övervåldet mot en medborgare, utsatte medborgare för både direkt och indirekt fara, mordförsök på hundratals medborgare som endast tack vare sin närvaro, tur och skicklighet kunde undkomma polisens framfart med livet i behåll, de rädda och traumatiserade barnen som var på plats samt att förtroendet sjunkit oerhört för ALLA poliser.

När man tar på sig en polisuniform så står man för alla poliser och man måste också utgå ifrån det vid varje situation, sa en gammal vän till mig som råkat vara polis i över 35 år.

Att axa 0-100 är en sak, det är mellan 100-200 som det märks skillnad. :D
Opel Manta GTE "Gamle Svarten" (1984)
Lancia Delta Integrale "SchwiiiiiipN" (1991)
GTI-TDI bass i stora lass
30 september 2012 · 203 Inlägg

Skulle gärna vilja veta om någon såg en person eller flera stå vid en grön Volvo s40 som stod lite vid sidan av den stora parkering då när jag kom så kunde man inte åka in på den stora parkeringen. Jag har fått hela min motorhuv repad,förmodligen med nycket eller nått. Skulle va tacksam om någon kan hjälpa mig om nån såg detta.

Dirtymike
30 september 2012 · 1 532 Inlägg

Alla inblandade anmäl poliserna.

Jeep J20 (1978)
DZ
30 september 2012 · 13 Inlägg

Kravall enheten som hade övning mot oss ?

Volvo V50 D5 R-Design "Zlatmobilen" (2010)
Dirtymike
30 september 2012 · 1 532 Inlägg

Ringde 11414 men inga svar kunde ges. Mailade dom istället min åsikt. Väntar nu på svar.
Men slå sönder bilar o misshandla oskyldiga är nog standard, bara vänta på pistolhot och bort bärgade bilar till skroten.

Jeep J20 (1978)
Chaoticc
30 september 2012 · 78 Inlägg

Jäkla träligt med sådana saker..Som sagt nu vet jag inte hela storyn bakom allt men vad man kan förstå är att polisen i fråga använt sig av mer "våld" än vad som egenteligen behövts.
Antar att han dock aggera i en ganska pressad situation där folkmassan brukar sluta upp så fort länsman närmar sig eller gör något.
Men det är ju absolut ingen anledning till att slå sönder bilar o kasta folk i backen till höger o vänster...nae maktmissbruk som tyvärr drar med många som bär denna uniform över samma kant.

Vore intressant o se några filmer av detta om det är någon som känner att dom har lust o lägga upp.

Hoppas 2013 blir ett bra år och som tidigare har sagt att det blir skärpning på parkeringen gällande buskörning nedskräpning o alkohol.
Det är ett ögonblicksverk innan en unge springer ut på vägen och det tror ja ingen vill vara med om..

Nissan Skyline R33 GT-S M-Spec "7Sins Edition" (1998)
Nissan 300ZX "Fairlady" (1991)
Volvo 240 GL "Volvo 240 B5204T" (1987)
Decerto
30 september 2012 · 404 Inlägg

Tyvärr kommer det alltid finnas bus på såna här träffar och med det kommer Polisen.
Jag personligen irriterar mig nog mer på en skitig volvo som bränner ena bakhjulet och sprutar grus och skit över andra bilar.
Tyvärr blev det lite för mycket epatraktor över träffen så jag drog efter en halvtimme. Det är helt enkelt bara "evulotionen" som fixar problemen. Dom som arrangerar ger upp och till slut är det bara skrotbilar och supande kvar. Detta självdör och sen dyker det upp en ny fresh träff tills den också möglar sönder av börnar bönder.

Senast redigerat av Decerto (30 september 2012)

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Petri Dryg.
30 september 2012 · 107 Inlägg

Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

Dirtymike
30 september 2012 · 1 532 Inlägg

2013 måste bli året då fyllan o respekten för andras egendom måste vara på top annars kommer träffarna dö och folk kommer söka sig till andra träffar. Har själv börjat snegla mot 2013 o vilka träffar man ska åka på.
Tjejen har planerat in Barkaby ialla fall. Sj äre Elmia i första hand sen äre fredagsträffarna i Stockholm dom är både stora o seriösa utan fylla o annat skit där man måste va rädd för att få bilen pajad.

Jeep J20 (1978)
-valle-
30 september 2012 · 64 Inlägg

var träffen bra förutom allt som hände?
mycket bilar? knappt sett några foton hmm helt död efter mantorp efter att ha suttit i regnet hela dagen, så blev hemfärd istället:)

TurboTias Permanently Banned
30 september 2012 · 343 Inlägg

Petri skrev:
Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

skicka in det till aftonbladet.. wink

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
JDMy00 ClubJDM.se
30 september 2012 · 1 608 Inlägg

Dirtymike skrev:
2013 måste bli året då fyllan o respekten för andras egendom måste vara på top annars kommer träffarna dö och folk kommer söka sig till andra träffar. Har själv börjat snegla mot 2013 o vilka träffar man ska åka på.
Tjejen har planerat in Barkaby ialla fall. Sj äre Elmia i första hand sen äre fredagsträffarna i Stockholm dom är både stora o seriösa utan fylla o annat skit där man måste va rädd för att få bilen pajad.

Det händer ju minst lika mkt skit på träffarna i sthlm dock. Är du rädd om bilen, åk till träffar där det finns arrangörer och där träffarna hålls på inhägnade områden.

Mazda Mx-5 (1999)
Addz
30 september 2012 · 53 Inlägg

Jag förstår polisens frustration men de får ändå inte agera hur som helst

ClabbeGTE
1 oktober 2012 · 15 Inlägg

Petri skrev:
Jag har video från att killen ligger på marken tills dom sliter honom till bilen, kan vara bra för ev. rättegång osv! Helt klart övervåld osv från polisen!

Snälla, lägg upp den här eller dropbox, youtube eller på t.ex. fileshare så att folk kan se lite av vad som hände.smile


Jag förstår inte riktigt vad polisens frustration har med deras agerande att göra?
Dessa människor har betalt och har dessutom avgångsbetyg från högskola i att kunna kontrollera sin egen frustration och även andras i stressiga situationer. Kan inte vi som medborgare lita på en polismans omdöme i alla situationer så är vi riktigt illa ute.
Exemplet är väl att föraren inte blev skogstokig och slog tillbaka när polisen gav sig på honom, i det avseendet så är ju föraren mycket bättre lämpad än polismannen i fråga.

Jag har blivit kontaktad av berörda parter och jag skriver även ut offentligt att jag ställer upp och vittnar.

Att axa 0-100 är en sak, det är mellan 100-200 som det märks skillnad. :D
Lancia Delta Integrale "SchwiiiiiipN" (1991)
Opel Manta GTE "Gamle Svarten" (1984)
Addz
1 oktober 2012 · 53 Inlägg

Han blev väll provocerad? Som sagt är det ändå inte ett giltigt skäl till agerandet, en polis ska kunna tåla av mycket i detta fallet har det väll spårat ur i alla fall enligt mig.. Är vittne till detta å kommer ställa upp och säga vad jag såg.

ClabbeGTE
1 oktober 2012 · 15 Inlägg

Addz skrev:
Han blev väll provocerad? Som sagt är det ändå inte ett giltigt skäl till agerandet, en polis ska kunna tåla av mycket i detta fallet har det väll spårat ur i alla fall enligt mig.. Är vittne till detta å kommer ställa upp och säga vad jag såg.

Så sant så. Då kanske vi ses i rätten så småningom då!
Jag bjuder på kaffe i pausen i så fall! cool

Att axa 0-100 är en sak, det är mellan 100-200 som det märks skillnad. :D
Opel Manta GTE "Gamle Svarten" (1984)
Lancia Delta Integrale "SchwiiiiiipN" (1991)
Addz
1 oktober 2012 · 53 Inlägg

ClabbeGTE skrev:

Addz skrev:
Han blev väll provocerad? Som sagt är det ändå inte ett giltigt skäl till agerandet, en polis ska kunna tåla av mycket i detta fallet har det väll spårat ur i alla fall enligt mig.. Är vittne till detta å kommer ställa upp och säga vad jag såg.

Så sant så. Då kanske vi ses i rätten så småningom då!
Jag bjuder på kaffe i pausen i så fall! cool

Haha bra! Det var så att jag å 3 till satt i bilen som kom jämsides när denna person blev utdragen ur bilen å ner slängd så dom båda precis missar fronten på volvo v70 vi åkte i.. Så vi såg det hela rätt så bra smile

Raazzz
1 oktober 2012 · 103 Inlägg

Ingen som har bilder o videos?? Skulle va kul o se om de blev några bra bilder eller videos när jag launcha!

Dirtymike
1 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

JDMy00 skrev:

Dirtymike skrev:
2013 måste bli året då fyllan o respekten för andras egendom måste vara på top annars kommer träffarna dö och folk kommer söka sig till andra träffar. Har själv börjat snegla mot 2013 o vilka träffar man ska åka på.
Tjejen har planerat in Barkaby ialla fall. Sj äre Elmia i första hand sen äre fredagsträffarna i Stockholm dom är både stora o seriösa utan fylla o annat skit där man måste va rädd för att få bilen pajad.

Det händer ju minst lika mkt skit på träffarna i sthlm dock. Är du rädd om bilen, åk till träffar där det finns arrangörer och där träffarna hålls på inhägnade områden.

Nja håller inte me dom här Friday night meet är städade.
Inte hört eller sätt nått annat förutom Barkaby träffarna.
Ah får se hur man kan få Lexusen o se ut till nästa år om man kan anmäla sig till seriösa träffar.

Jeep J20 (1978)
BillyRawKid Only the destiny can judge me
1 oktober 2012 · 29 Inlägg

Snut jävlar te och härja och förstöra!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang