2314
Sök

Monteringshjälp av GTI/GTD breddare på Golf Mk3

536 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
Tja!

Ja, det är så att jag nyligen köpte mig en ny framskärm till min golf, skärmen jag köpte hade GTI/GTD breddare monterat och jag köpte därför med breddare till resten av skärmarna då jag inte hade det på dom tidigare.

Det jag nu skulle vilja ha hjälp med är hur jag bäst monterar dom om jag inte har möjlighet att poppnita fast dom, dom sitter ju med poppnit original men som sagt så har jag inte grejjer för att kunna fästa dom på det sättet utan vill ha tips och idéer på andra bra sätt att fästa dom och att det fortfarande ser bra ut smile

hur ska jag gå tillväga med detta?

alla bra tips och idéer uppskattas smile

Tack på förhand Mvh Mattias smile

Göteborg Originals
129 Inlägg
2 oktober 2012
Jag kör me PL 400 på mina breddare, funkar galant! PL 400 finns att köpa på tex Jula.

536 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Lunatics skrev:
Jag kör me PL 400 på mina breddare, funkar galant! PL 400 finns att köpa på tex Jula.

åhfan smile jo jag har kollat lite på lim men inte vetat vilket, men nu vet jag smile ska man bara ha lite eller är det bara att fläska på så mycket man kan typ? tongue

Tack för tipset smile

Göteborg Originals
129 Inlägg
2 oktober 2012
jag tog ganska mycket men inte så det sippra över på sidorna, det blir väldigt jobbigt att ta bort överflödigt lim på breddare eller lack tongue tryckte dit breddaren och sen tejpade jag breddaren i ovankant och satte pressverktyg i nederkant sen låt stå över natten smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/139/138199/138199-b93f11d03b74b9e45c22f1ec4196f4a5_tn.jpg
Senast redigerat av Lunatics (2 oktober 2012)

536 Inlägg
2 oktober 2012
Trådstartare
Lunatics skrev:
jag tog ganska mycket men inte så det sippra över på sidorna, det blir väldigt jobbigt att ta bort överflödigt lim på breddare eller lack tongue tryckte dit breddaren och sen tejpade jag breddaren i ovankant och satte pressverktyg i nederkant sen låt stå över natten smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/139/138199/138199-b93f11d03b74b9e45c22f1ec4196f4a5_tn.jpg

okej smile tack för tipset, ska dra till jula idag och köpa lim och se om jag provar att fästa dom senare idsag eller i morrn smile

302 Inlägg
4 oktober 2012
Se till att tvätta ordentligt rent från olja/smuts.
Sen kan du behöva snabbklämmor för att fixera under härdningstiden.

Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

Sök