1908
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Bärs!
3 456 Inlägg
23 november 2009
ToBe skrev:
polisen men det gjorde du men det är ju skit samma så här sent på natten för då det är ju mer eller mindre laglig att köra fort som fan om man vill... sen kommentera han bilen och sen åkte han

BULL...

Garaget.org peakade 2008.

Avstängd
115 Inlägg
23 november 2009
de frågade om jag va helt dum i huvet HAHAHAH  , råka tävla med en civilpolis på landsväg , som tur va hade han slutat jobbet o var påväg hem men de sluta lyckat men han va sur iafall hah

2 982 Inlägg
23 november 2009
stoppad, polisen kom fram emd dragna vapen rikatde neråt mot marken.
jag nästintill sket på mig. stod i kylan med tofflor och t shirt och mjukis . hade åkt kl 0900 till spånga station för att släppa av brorsan vid pendeln då han missade bussen.

de kollade igenom bilen min och lät mig åka och förklarade att de hade vart rån på coop 800m från mitt hus.  och att förövarna hade flytt i en mörkt bil.
min svarta s60 var tonad runtom överallt.
de sa inget om toningen fram utan hade andra grejer på skallen.

jag trodde jag skulle få MEN för livet.. eller skjuten utan vittnen. hehe

www.maniacracing.se
494 Inlägg
23 november 2009
Aga_Diff skrev:
ToBe skrev:
polisen men det gjorde du men det är ju skit samma så här sent på natten för då det är ju mer eller mindre laglig att köra fort som fan om man vill... sen kommentera han bilen och sen åkte han

BULL...

Nepp du kan få hanns nummer om du vill ringa o kolla det

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

?
1 038 Inlägg
23 november 2009
Louksor skrev:
Till slut så sa de att de inte hade nån kamera i den bilen de åkte i, så jag hade tur, men nästa gång skulle de ta mig, sa de.
Nästa gång kör jag lugnare sa jag.

Köra lugnare än 50km/h  roll

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

?
1 038 Inlägg
23 november 2009
ToBe skrev:
Har blivit stoppad ett par gånger nu i sommar

1. knack på runta Go kväll Torbjörn du vet ju att du inte får köra med bilen men du kan åka igen för det blev ju inte så lyckat för dig sist vi träffades eller hur ( Han tog mitt körkort då)

2. Polisen "har du brotom hem eller===
Jag " mmm klockan är ju fyra på natten!!!"
Polisen du vet att du kör i 180 på en 70 väg va ??
jag " ne det vet jag inte"

Har väldigt svårt att tro att polisen inte skulle göra några åtgärder för en som kör 180 på 70 väg och dessutom säga att de är okey.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

110 Inlägg
23 november 2009
1. -KÖRKORT TACK!
visar kortet, får blåsa.
-Dom här sk uppvärmarna i glödljusen snackade vi om förra helgen, dom får du inte ha på
nej jag har inte haft några på
-jo det har du då fan visste,
näe, går inte att ha dom på för då smäller säkringarna
-ska du ljuga för mig så blir jag förbannad, börja med att veva upp rutorna..

så det vart böter för toning. fredags kvällen 6/11, klarade kortet på tisdagen.

2*
7/11
Fick höra på polisradion att dom skulle stoppa mig, så in till kanten, stängde av bilen och sprang bak till polisbilen med körkortet i högsta hugg innan dom hann slå på blåljusen.
-nejmen din lilla rackare, är du ute och kör? När fick du tillbaka lämpet!?
förra veckan, så tog körkort i tisdags
-men grattis förfan! det måste ju kännas bra? se till och var rädd om det nu då förfan!
hörde samtidigt på polisradion i min bil att den glade polisen som stoppade mig kvällen innan skrek på radion " HADE HAN NÅGRA GLÖDLJUS PÅ I EXTRALJUSEN!?

sen påpekade dom att skylten satt lite dumt fram, men var bara att lova och fixa det dagen efter, sen tack och hej!

3*
22/11
svänger ut från jobbet och får se att polisen kmr på vägen, så slår av glödare och dimljus och åker hem, Polisen ligger bakom, så börjar med att veva ner rutorna för att dom inte ska se att dom är tonade om dom skulle stoppa mig, fortsätter hemmåt med polisen precis bakom. 20meter från garageuppfarten så drar dom igång hela jävla discot.. var dom absolut knepigast poliserna jag träffat på, 
p1: har du körkort med dig?
ger honom körkortet och han går iväg fram till min bil, och börjar lysa runt i bilen med ficklampan genom öppna fönstret.
p2 kmr fram med blåsinstrumentet, men säger inte att jag ska blåsa, utan håller bara upp det varpå han säger " det här var bra" när jag blåst klart. sen frågar den andre polisen om det var min bil, ja fick han som svar. Då frågar den andra om jag bodde i närheten " ja, bor i huset du ser precis där"
P1 ger tillbaka körkortet och säger " ha en trevlig kväll" sen drog dom bara.

hoppar över att skriva nå om alla kommentarer man fick när man åkte epa av polisen.. vart stoppad minst 3ggr i veckan..

Dr Snuggles
956 Inlägg
23 november 2009
rottweilerrr skrev:
Kesler skrev:
rottweilerrr skrev:
råkade ta en macka på fel sida, civilpolisen låg på rätt sida i 30 på en 50väg....tyckte det gick lite långsamt så jag växlade ner och tog andra sida.hehe smart! var väl hemma efter en havlmil och hade knappt reflekterat över att den vita volvon fortfarande var fortfarande efter mig på behörigt avstånd. Väl hemma på min lilla väg såg jag tillslut när jag gått ur bilen att det var polisen när dem klev av...
Ena coolingen sa: "var det du som körde, oj här gick det lite fort, vet du varför vi stannar dig"...svarade lite lågt att jag tror jag tog dendär mackan på fel sida..." mmm du gjorde nog det ja, sa polisen" 
EFter lite runtringande skulle böterna slutligen uppgå till 4500 för förargelseväckande beteende, fortkörning och centrifug på fel sida men iom att jag var så söt och liten som dem sa så blev böterna bara på 1000.tack!

macka..macka? VAFAN är en macka??!?!? Körde du om en smörgås på fel sida lr va kacklar du om?

hmm tror det stavas centrifug/macka, är inte det allmänt känt?, körde på vänster sida om centrifugen och polisen på motsvarande...

Brains: Att ta en macka bakifrån låter spännande, ni får nog förklara mer hur man bär sig åt!

Förstår polisen.
Jag skulle då fan inte vilja möta någon som kör om en centrifug (på hjul?) på fel sida, samtidigt som denne "tar" en macka bakifrån.
Grova böter på det skulle jag vilja påstå.

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Darth Vader
1 644 Inlägg
23 november 2009
"Den är väääldigt låg. Hur har du åstadkommit detta?" wink

Braaaaap?

727 Inlägg
23 november 2009
Racso skrev:
rottweilerrr skrev:
Kesler skrev:

macka..macka? VAFAN är en macka??!?!? Körde du om en smörgås på fel sida lr va kacklar du om?

hmm tror det stavas centrifug/macka, är inte det allmänt känt?, körde på vänster sida om centrifugen och polisen på motsvarande...

Brains: Att ta en macka bakifrån låter spännande, ni får nog förklara mer hur man bär sig åt!

Förstår polisen.
Jag skulle då fan inte vilja möta någon som kör om en centrifug (på hjul?) på fel sida, samtidigt som denne "tar" en macka bakifrån.

Ahaa det var en tvättmaskin ute på fullvarv? 1200 eller 1400 varv kanske? konstigt att inte polisen stoppade den istället för dig, för jag har aldrig sett en gat reggad tvättmaskin... men refuger mitt vägen finns det gott om! lol

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966

150 Inlägg
23 november 2009
var 4 och sista bil som blev invinkad och eftersom man känner folk som har polis som yrke visste man att detta e blåsa och kolla körkort. Så stod och väntade på min tur och under tiden plocka man fram körkortet och veva ner rutan. när polisen kom fram så höll man redan körkortet utanför rutan och fick kommentaren.
"brukar du bli stoppad ofta eller"
Varav jag svarade att det var första gången

Ganska tråkigt men hade roligare efter de då polarna (som alltid för ett jäkla liv, men när polisen kom fram sa de inte ett ljud, de vågade knappt andas) satt i baksätet och skrek på mig jag skulle burna därifrån.

335 Inlägg
24 november 2009
Vad betyder den där texten i bakrutan? en kompis hade skrivit ACAB på skitig ruta 5min tidigare då dom åkit förbi så fort som fan svarade han all camels are beutiful, fick som svar:
Men va gulligt, GODNATT! sen gick han bara

42 Inlägg
24 november 2009
Har blivit stoppad ett flertal ggr under åren men den här e den jag alltid kommer minnas big_smile

Skulle köra ner ett gäng till krogen 3 mil från där jag bor då dom skulle Fira nyår År 2000 jupp milennium wink då jag själv lovat att vara på annat håll så gick jag med på o köra dom. iaf första problemet uppstod då dom visade sig vara 5 personer som skulle ner och jag kunde egentligen bara ta 4 men med tanke på att det inte fanns nån mer som kunde köra så gick jag med på att ta en extra bara 2 fick samsas om samma bälte "safety first you know".

iaf iväg for vi precis när jag skulle svänga ut på huvudvägen för raka spåret ner till city då jag fick blåljus lysandes i backspegeln för övrigt den enda bilen jag som va ute i samhället o jag då tongue fick ju lite panik då jag visste jag hade en extra passagerare, rulla ner fönstret och visade körkort o fick blåsa sen kikade den ena av dom in i bilen o fråga vart vi va på väg vi svarade och på nåt jäkla sätt hade en i baksätet lyckats däcka o sjunkit ner med huvet så polisen missade henne jävla tur där ja lol sedan bad polisen mig att att stiga ur bilen och kolla på en sak som inte stämde där bak på bilen jag tittade och jag kunde inte se nåt iaf så jag svarade nej jag ser inget.

då släpper han bomben "bilen e inte besiktad" va!!! säger jag och står som ett frågetecken/fån och tänkte vafan säger han jag har ju vart på besikting o allt blev godkänt ju men det visade sig att den jag köpte bilen av sa att den va besiktad men godtrogen som jag va, (va ju min andra bil så jag hade dålig koll på det där med besiktning) så vart den bara ombesiktad ett par ggr men inte godkänd för det året så när jag gjorde besiktning så va det för året innan och jag skulle gjort en ny men fick aldrig några papper hem att de va dags för det (fick faktiskt en liten tillsägelse att det e min skyldighet o kolla upp o så och det fattade jag) jag va lite överrumplad av det här för jag hade trots allt kört ganska länge utan att den varit besiktad (sommarn fram till vintern) vilket jag förklarade för poliserna, kunde ju lika gärna säga det med tanke att jag inte blivit stoppad av dom på hela den tiden då sa den ene du haft tur kan man säga då ingen märkt dig mmm sa jag, men jag frågade vad som händer nu då om det blir böter eller kortet som åker?? (hade faktiskt prövotid kvar på dom 2 åren jag hade) då sa den ene av dom "har vi nåt mer på dig" jag frågade va han mena? ja finns du i registret på nåt annat du gjort? nä inte mer än för trimmad moppe en gång tongue ok sa han jag ska prata med min kollega bara fick vänta i 2 min sen sa han vi gör så här åk hem ställ bilen ta och boka det första du gör på måndag en besiktningstid så glömmer vi det här men åk nu hem direkt.... jepp det ska jag göra tusen tack svara jag sen drog vi hem till polaren ställde min bil där och lånade hans farsas besiktade bil o drog ner tonguebig_smile Man ska ha lite tur iaf och just på en sån dag till råga på allt haha

"Den största skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker" /Playboy

342 Inlägg
24 november 2009
Den roligaste händelsen, snarare än kommentaren, jag någonsin varit med om när jag blivit stoppad var när jag körde en Hummer H2.
Det var en svart bil med kolsvarta rutor (även de främre) och bling-fälgar de-luxe. Så när jag blir stoppad i en rutinmässig nykterhetskontroll så ser polismannen inte vem som kör, när han ställer sig bredvid fordonet, på förarsidan.

Jag är inte alltför lång. Mäter inte ens 1.70 i strumplästen. Min kroppshydda kräver därför långt ifrån någon bil i storleksklass XL.
När jag hissar ned den kolsvarta sidorutan så tappar polismannen tråden helt och hållet. Han bara tittar på mig, som att han inte riktigt tror på det han ser, med ett fånigt uttryck i ansiktet och säger inte ett knyst på drygt två sekunder.
Först därefter finner han sig och fortsätter rutinmässigt med körkortskoll och nykterhetskontroll.

Två sekunder låter kanske inte mycket, men trust me: I en sådan situation är det en hel evighet.

Sedan har jag vid ett tillfälle i Frankrike och på engelska försökt förklara för en fransk polis, som bara kunde mycket dålig engelska, att Audin jag körde faktiskt tillhörde biltillverkaren Audi själva och ingen annan.
"The car belongs to Audi!"
Polismannen trodde jag var dum i huvudet, alternativt att jag drev med honom och svarade lagom irriterad:
"Yes, I see it is an Audi, but is it YOUR car?"

Tog ett tag att reda ut en så enkel detalj.
Och nej, bilen var givetvis inte franskregistrerad.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

Milo & Maximus
87 Inlägg
24 november 2009
9Femma skrev:
"The car belongs to Audi!"
Polismannen trodde jag var dum i huvudet, alternativt att jag drev med honom och svarade lagom irriterad:
"Yes, I see it is an Audi, but is it YOUR car?"

Haha lol Klockrent fransos wink

Mvh Panos

motogarage371

369 Inlägg
24 november 2009
laggey skrev:
Vad betyder den där texten i bakrutan? en kompis hade skrivit ACAB på skitig ruta 5min tidigare då dom åkit förbi så fort som fan svarade han all camels are beutiful, fick som svar:

ACAB står för All cops are bastards, (stavning)

mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

674 Inlägg
24 november 2009
Racso skrev:
rottweilerrr skrev:
Kesler skrev:

Förstår polisen.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!    Det betalar jag GÄRNA för att se.... HAHAHA!!

With great freedom comes great responsebility

Fotograf
253 Inlägg
24 november 2009
RobinNilsson skrev:
laggey skrev:

ACAB står för All cops are bastards, (stavning)

mvh

Är det du som är captain obvious? lol

Fotar din bil i Göteborg. skicka pm!
Flickr - Mitt Fotoalbum

24 Inlägg
24 november 2009
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

hahaha Det var den bästa jag har hört på länge big_smile

7 100 Inlägg
24 november 2009
Craazy_ skrev:
de frågade om jag va helt dum i huvet HAHAHAH  , råka tävla med en civilpolis på landsväg , som tur va hade han slutat jobbet o var påväg hem men de sluta lyckat men han va sur iafall hah

haha de har jag ochså lyckat gjort,drog dom iaf big_smile

iaf,körde 80 på 50 väg,plus oskattad.trodde kortet skulle ryka,men dom sa bara"kör försigtigt bara"

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Sök