Har blivit stoppad ett flertal ggr under åren men den här e den jag alltid kommer minnas

Skulle köra ner ett gäng till krogen 3 mil från där jag bor då dom skulle Fira nyår År 2000 jupp milennium

då jag själv lovat att vara på annat håll så gick jag med på o köra dom. iaf första problemet uppstod då dom visade sig vara 5 personer som skulle ner och jag kunde egentligen bara ta 4 men med tanke på att det inte fanns nån mer som kunde köra så gick jag med på att ta en extra bara 2 fick samsas om samma bälte "safety first you know".
iaf iväg for vi precis när jag skulle svänga ut på huvudvägen för raka spåret ner till city då jag fick blåljus lysandes i backspegeln för övrigt den enda bilen jag som va ute i samhället o jag då

fick ju lite panik då jag visste jag hade en extra passagerare, rulla ner fönstret och visade körkort o fick blåsa sen kikade den ena av dom in i bilen o fråga vart vi va på väg vi svarade och på nåt jäkla sätt hade en i baksätet lyckats däcka o sjunkit ner med huvet så polisen missade henne jävla tur där ja

sedan bad polisen mig att att stiga ur bilen och kolla på en sak som inte stämde där bak på bilen jag tittade och jag kunde inte se nåt iaf så jag svarade nej jag ser inget.
då släpper han bomben "bilen e inte besiktad" va!!! säger jag och står som ett frågetecken/fån och tänkte vafan säger han jag har ju vart på besikting o allt blev godkänt ju men det visade sig att den jag köpte bilen av sa att den va besiktad men godtrogen som jag va, (va ju min andra bil så jag hade dålig koll på det där med besiktning) så vart den bara ombesiktad ett par ggr men inte godkänd för det året så när jag gjorde besiktning så va det för året innan och jag skulle gjort en ny men fick aldrig några papper hem att de va dags för det (fick faktiskt en liten tillsägelse att det e min skyldighet o kolla upp o så och det fattade jag) jag va lite överrumplad av det här för jag hade trots allt kört ganska länge utan att den varit besiktad (sommarn fram till vintern) vilket jag förklarade för poliserna, kunde ju lika gärna säga det med tanke att jag inte blivit stoppad av dom på hela den tiden då sa den ene du haft tur kan man säga då ingen märkt dig mmm sa jag, men jag frågade vad som händer nu då om det blir böter eller kortet som åker?? (hade faktiskt prövotid kvar på dom 2 åren jag hade) då sa den ene av dom "har vi nåt mer på dig" jag frågade va han mena? ja finns du i registret på nåt annat du gjort? nä inte mer än för trimmad moppe en gång

ok sa han jag ska prata med min kollega bara fick vänta i 2 min sen sa han vi gör så här åk hem ställ bilen ta och boka det första du gör på måndag en besiktningstid så glömmer vi det här men åk nu hem direkt.... jepp det ska jag göra tusen tack svara jag sen drog vi hem till polaren ställde min bil där och lånade hans farsas besiktade bil o drog ner

Man ska ha lite tur iaf och just på en sån dag till råga på allt haha