Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

JeyKay Allvetande uppfinnare
6 oktober 2006 · 377 Inlägg

tja!
igår blev jag stoppad av en civilpolis, jag hade tydligen "slirat" med däcken och kört för fort;) dessutom tyckte de min bil lät som en dragracingbil.. (bilen jag hade då var en sliten vectra 2000 med för lite ljuddämpare)

de första de sa till mej va "är de du som är rallykalle" tongue
jag klarade mej undan böter efter några om och men som tur va..


vilka roliga/idiotiska kommentarer har ni fått? smile


Jag passar på å lägga till att jag inte hatar poliser, tycker de gör ett bra jobb iaf de flesta=)

Senast redigerat av JeyKay (11 september 2008)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Volvoz84 "Ijenkligen"
6 oktober 2006 · 786 Inlägg

JeyKay skrev:
tja!
igår blev jag stoppad av en civilpolis, jag hade tydligen "slirat" med däcken och kört för fort;) dessutom tyckte de min bil lät som en dragracingbil..

de första de sa till mej va "är de du som är rallykalle" tongue
jag klarade mej undan böter efter några om och men som tur va..


vilka roliga/idiotiska kommentarer har ni fått? smile

1.man får inte gå på motorvägen..
2.näää men va fan,du får gå hem med moppen..(typ en mil mitt i vintern)
3.händerna på huven

There is no theory of evolution, just a list of creatures Chuck Norris allows to live.
hyperion
6 oktober 2006 · 305 Inlägg

"Ute och testar hur fort bilen går ja"
Fick en bot på knappt 130km/h

hhehehehehe

BMW 330XD (2009)
Honda S2000 (2000)
Carmaniac Chef
6 oktober 2006 · 2 Inlägg

sisådär tio år sen; "Veckans raket, grattis! Hit me´körkortet om du har ngn...!"152 på 50 sträcka...
"Fasiken vad din Saab är snabb" körde min trimmade 99 -78 EMS o civilpoliserna en Audi 200 Quatro (1991). "Tror du att du är Schumacher?" - hade bråttom att hinna med färjan till Sverige i Finland, körde min alfa 220 på 120 motorväg... Bekant polis, fick böter för "förargelseväckande beteende" 240 €.

Audi 80 "Avant 2.0E" (1993)
twofårti
6 oktober 2006 · 69 Inlägg

för inte så länge sen var jag och några polare ute å åkte i en 740gl, fick höra på polisradion att det hade varit inbrott en bit bort från stan, typ mitt ute i skogen,.. så vi drog dit för att kolla, såg inget så vi vände men då helt plötsligt får man snuten bokom sej, hade inte fåt upp fart ens när dom slår på blåljusen (åker typ 50kmh på 70väg),.. stannar och snuten frågar om bilen inte går fortare än 50kmh, joorå säger ja,.. då får vi nästa fråga: vad gör ni här ute mitt i natten så en kompis kontrar snabbt å säger ''tomt på brudar i stan så vi raggar här ist''

hehe.. ganska misstänktsamt att en bil fullpakad men ungdomar är ute å åker mitt ute i skogen där det nyss varit inbrott,.. hehe,.... roligt tyckte vi iaf smile

En bil som man kan tala om att det finns lite pulver i..-Rättare sagt V O L V O
BBR
6 oktober 2006 · 348 Inlägg

På matfestivalen i skövde då jag råkade kör in på en väg jag inte fick för att plocka upp några polare. Efter han stoppat mig coh frågat att jag sett förbudsskylten.

Polisen: "Du är inte härifrån va?"
Jag: "ne, jag är från tidaholm"
Polisen: "Tänkte la det.."

Fick åka ifrån utan böter smile

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
6 oktober 2006 · 1 660 Inlägg

Väntade på att köra in i rondell, En målad bil åker i rondellen, stannar ca. 20 sekunder I rondellen vid nästa "utfart" svänger in o vinkar in mig för att säga att mina strålkastare inte är godkända, men de var tvungna att bläddra i reglemente o ringa till nånstans o fråga när jag ifrågasatte deras resonemang.. http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 11#p134611

Decibel
6 oktober 2006 · 2 911 Inlägg

Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!

LocKtar Herr
6 oktober 2006 · 1 722 Inlägg

HarryComa skrev:
Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!

Kunde inte låta bli att le:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Razvan
6 oktober 2006 · 253 Inlägg

Blev stoppad för att jag körde utan bälte.
Polis: Hej. Ja då blir det böter för att du kört utan bälte, kan jag få se på körkortet tack.
Jag ger honom körkortet.

Polis: Jaha, Razvan, det brukar stå Muhammed eller Ahmed när man stoppar BMWs

Jag: Jaha, där ser man...

Polis: Mumlar och går till sin bil.

Jag: Ja, så det brukar vara många invandrare som kör BMW eller?

Polis: Ja, det är deras favoritbil. (Han sa något mer men jag kommer inte ihåg orden exakt, och vill inte ljuga)

Lite förbannad blev man, men BMW är tydligen invandrarnas favvobil, även polisen tycker det smile

Mvh

sveddan
6 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Razvan skrev:
Blev stoppad för att jag körde utan bälte.
Polis: Hej. Ja då blir det böter för att du kört utan bälte, kan jag få se på körkortet tack.
Jag ger honom körkortet.

Polis: Jaha, Razvan, det brukar stå Muhammed eller Ahmed när man stoppar BMWs

Jag: Jaha, där ser man...

Polis: Mumlar och går till sin bil.

Jag: Ja, så det brukar vara många invandrare som kör BMW eller?

Polis: Ja, det är deras favoritbil. (Han sa något mer men jag kommer inte ihåg orden exakt, och vill inte ljuga)

Lite förbannad blev man, men BMW är tydligen invandrarnas favvobil, även polisen tycker det smile

Mvh

Stämmer ju wink

Miklen
6 oktober 2006 ·

Japp.. dom har ju bra smak !!?? btw d finns en tråd om just bmw å invandrare..kladda i den..

Förra gången snuten sa nåt va dom riktigt intelligenta ->
Polisen: Jahaja, va har hänt här då?
(Min merca står tillknycklad brevi korsningen å en spårvagn står still mitt i korsningen)
Kan dom inte räkna ut va som hänt själva ????

Razvan
6 oktober 2006 · 253 Inlägg

sveddan skrev:

Razvan skrev:
Blev stoppad för att jag körde utan bälte.
Polis: Hej. Ja då blir det böter för att du kört utan bälte, kan jag få se på körkortet tack.
Jag ger honom körkortet.

Polis: Jaha, Razvan, det brukar stå Muhammed eller Ahmed när man stoppar BMWs

Jag: Jaha, där ser man...

Polis: Mumlar och går till sin bil.

Jag: Ja, så det brukar vara många invandrare som kör BMW eller?

Polis: Ja, det är deras favoritbil. (Han sa något mer men jag kommer inte ihåg orden exakt, och vill inte ljuga)

Lite förbannad blev man, men BMW är tydligen invandrarnas favvobil, även polisen tycker det smile

Mvh

Stämmer ju wink

Jag vet smile, han hade humor

Koop
6 oktober 2006 · 1 867 Inlägg

"Det luktar bränt, har du kört fort?" undrade polisen medans han skrev ut böter för 94 på 70väg.
Jag hade skitbråttom till jobbet och hade kört 180 i 10-15min på motorvägen innan jag svänge av.
BMW är polisens favoritbil också, jag har rullat förbi en stillastående polisbil EN gång utan att bli förföljd och stoppad.
kan inte räkna hur många gånger jag har blivit stoppad.

Senast redigerat av Koop (6 oktober 2006)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
twin_cam Smålänning
6 oktober 2006 · 7 877 Inlägg

Blev stoppad av en civilare när jag körde moped (otrimmad).

polis: här gick det inte fort.
jag: näe. trim är dyrt
polis: jag hade en likadan. den gjorde 70.
han bad och få se leg o försäkringsbevis (självklart fick han de)
polis: har du något trim?
jag: 1 kugg fram och ställbart.
polis: det e för dåligt. hem och trimma. men håll för faan inte fullt förbi en av oss.

sen åkte han och jag körde hem frysande (-20 ute).

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
JeyKay Allvetande uppfinnare
6 oktober 2006 · 377 Inlägg

HarryComa skrev:
Hände inte mig men en person jag råkar va ymnigt bekant med.
Personen ifråga, vi kallar honom för C,  lever på fel sida lagen mest hela tiden och har skulder upp över öronen, så de ev. böter han får betalas av försäkringsbolaget genom skattepengar (som han förivsso senare blir skyldig), han har inte haft kort på flera år och skiter i vad alla säger, han bara kör.

Stadspolisen var i byn och hade kontroll, herr C kommer som vanligt i sina idiothastighet, 80-100 på 50-väg.
Polisen tokförbannad, gick fram till rutan.

Polisen: Detta blir dyrt det...
Herr C: Haha, ja, och du är med och betalar!

hahah! iskallt tongue

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
Volvo_Elin Lastbilschaufför
6 oktober 2006 · 186 Inlägg

Jag blev stoppad med lastbilen och släpet förra veckan i en kontroll dom hade efter vägen jag passerar varje dag...Första han sa var "Åhå en kvinnlig chaufför",sen öppna han färdskrivaren och sa "oj böter direkt ser jag"...Ja då var inte färdskrivaren besiktad i tid,så företaget fick böter...han klöste bort besiktningslappen och bad mig åka till verksta direkt för att besikta...sen fick man gå in och sitta å ge ut uppgifter och visa körkort och färdskrivarblad osv. medans dom kolla bilen...Blev godkänd med den förrutom 2 små lampor (som jag ändå skulle byta) var paj,plus att ett reflev fallit av, petnoga jäklar haha! Sen var man på verkstan och slappa i 5 timmar innan man fick övertid till 7 på kvällen...jäkla va arg man var...hade planerat dagens körning ju...Så går det...

Ride Hard-Die Free!
galenone
6 oktober 2006 · 45 Inlägg

detta hände då inte mig men en polare som va ute "drifta" lite på stan en dag i sommras och blev stoppad!
Polisen- har du körkort?
Polarn- Japp varsegod!
Polisen- du det här är ingen rally lisens! (och kollade surt på han)
polarn- näää men det är det här! (och drog upp camaro cup licensen) och log!
Polisen- hmmm (gav tillbaka körkortet och gick muttrande därifrån)!

Lada Tuning Lada-missbrukare
6 oktober 2006 · 566 Inlägg

Fick en gång frågan: Va e detta för lekande!!!??? Blev inga böter den gången..dom hittade inget att ge böter för big_smilebig_smile

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
Pastorn
6 oktober 2006 · 141 Inlägg

En kompis till mig hade varit o hämtat folk på natten runt 3 tiden så de var inga bilar ute. När han körde genom byn för att lämna av den sista så körde han ganska fort o när han kom in till bostadsområdet där den andre skulle av kom polisen o stoppa han. De va två kvinnliga poliser och de första dom sa va " E du helt dum i huvet eller?" sen fortsatte det med att han försökte va cool inför sina kompisar när han körde fort som fan genom byn och lyssnade på musik mm. dock var det inga ute utan bara han som åkte med. Poilsen uppskattade hans hastighet till 120 på 50 väg men eftersom dom inte hade klockat han fick han behålla körkortet och fick inga böter.

Bmw 325 e36 Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang