1476
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

7 100 Inlägg
24 november 2009
RobinNilsson skrev:
laggey skrev:
Vad betyder den där texten i bakrutan? en kompis hade skrivit ACAB på skitig ruta 5min tidigare då dom åkit förbi så fort som fan svarade han all camels are beutiful, fick som svar:
Men va gulligt, GODNATT! sen gick han bara

ACAB står för All cops are bastards, (stavning)

mvh

ja men säg de till en polis du så ska du se på fan! tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

?
1 038 Inlägg
24 november 2009
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

WTF, va polisen själv på lyset eller, ja menar om man står brevid "förardörren" så ser man väl om de sitter en ratt där eller inte roll

Påminner mig sommaren -05, inte haft evon länge å va på väg upp emot sthlm, polarna satt i bilen å drack, polisbilen glider upp jämnsides, då polisen i passagerarsätet slänger en blick in i bilen så höjer polaren ölflaskan å skålar mot polisen å ler, polisen tittar å sen tittar han framåt igen för att genast vrida på skallen igen med ögon som tefat på polaren tills han upptäckte att ratten satt på andra sidan.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!

Muttley
24 november 2009
Laxxen skrev:
RobinNilsson skrev:
laggey skrev:
Vad betyder den där texten i bakrutan? en kompis hade skrivit ACAB på skitig ruta 5min tidigare då dom åkit förbi så fort som fan svarade han all camels are beutiful, fick som svar:

mvh

Är det du som är captain obvious? lol

Han skrev fel de står för
All criminals are buttfucked

674 Inlägg
25 november 2009
-Panos- skrev:
9Femma skrev:
"The car belongs to Audi!"
Polismannen trodde jag var dum i huvudet, alternativt att jag drev med honom och svarade lagom irriterad:
"Yes, I see it is an Audi, but is it YOUR car?"

Haha lol Klockrent fransos wink

Mvh Panos

Måste ha varit inspector Cluso   (Rosa pantern)..  HAHAHAHA!!

With great freedom comes great responsebility

369 Inlägg
25 november 2009
Laxxen skrev:
RobinNilsson skrev:
laggey skrev:

mvh

Är det du som är captain obvious? lol

haha oops ser nu hur jag har miss uppfattat de hela tongue trodde han undrade va de stod för... haha

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

42 Inlägg
25 november 2009
okej detta har inget med tråden att göra men vafan ! alltså centrifug historien kan vara det bästa jag läst på länge

haha seriös centrifug mitt på vägen! moahaha

1 217 Inlägg
26 november 2009
palleninja skrev:
okej detta har inget med tråden att göra men vafan ! alltså centrifug historien kan vara det bästa jag läst på länge

Ursäkta om jag missar något uppenbart men.

VA?

42 Inlägg
26 november 2009
Ksj skrev:
palleninja skrev:

Ursäkta om jag missar något uppenbart men.

VA?

läs inlägg #1431

214 Inlägg
26 november 2009
En kul grej hände sent en vardagsnatt för några veckor sedan..

För att göra en lång historia kort så skulle jag och en kompis "genskjuta" en annan kompis i stan(vi åkte i varsin bil). Så vi tog och tryckte på gasen för att hinna ifatt honom, det var inte en kotte ute och det var en lång rak gata mitt i stan (50km/h). Vi låg i 140-160 km/h när jag ser att det kommer en bil ifrån vänster och ska svänga ut på vår gata.. Hinner se att det var polisen men det var ju ingen idé att stå på bromsen så jag släpper bara gasen. Kommer ner i 50 och håller den hastigheten, vi åker väl så med polisen bakom oss i kanske 1 km. Till sist så kommer dom väntade blåljusen på och min kompis som körde bakom mig börjar blinka in till kanten, då gasar polisen om honom och stoppar även mig.

Polis 1: Jaha, det gick väldigt mycket för fort där pojkar..¨
Vi: Jaså?
Polis 1: Jo, men så är det. Har ni körkort?
Vi: Javiss, här..
Polis 1: Detta var inte bra för er grabbar.
Vi: Men vi har väl inte kört för fort?
Polis 1: Jo, det har ni. Om ska ni hålla dessa hastigheter får ni tamejfan köra på landsväg!!

Polis 2 som suttit i bilen hela tiden har äntligt lyckats få fram alkotestsapparaten och kommer springandes emot oss.

Polis 1 säger då: "Äsch, det behövs inte, dom får åka vidare"
Polis 2: Okej, så det var inget tjaffs eller så?

Kom undan helt och hållet då dom itne hade bevis big_smile
Senast redigerat av calmestrand (26 november 2009)

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 november 2009
calmestrand skrev:
En kul grej hände sent en vardagsnatt för några veckor sedan..

För att göra en lång historia kort så skulle jag och en kompis "genskjuta" en annan kompis i stan(vi åkte i varsin bil). Så vi tog och tryckte på gasen för att hinna ifatt honom, det var inte en kotte ute och det var en lång rak gata mitt i stan (50km/h). Vi låg i 140-160 km/h när jag ser att det kommer en bil ifrån vänster och ska svänga ut på vår gata.. Hinner se att det var polisen men det var ju ingen idé att stå på bromsen så jag släpper bara gasen. Kommer ner i 50 och håller den hastigheten, vi åker väl så med polisen bakom oss i kanske 1 km. Till sist så kommer dom väntade blåljusen på och min kompis som körde bakom mig börjar blinka in till kanten, då gasar polisen om honom och stoppar även mig.

Polis 1: Jaha, det gick väldigt mycket för fort där pojkar..¨
Vi: Jaså?
Polis 1: Jo, men så är det. Har ni körkort?
Vi: Javiss, här..
Polis 1: Detta var inte bra för er grabbar.
Vi: Men vi har väl inte kört för fort?
Polis 1: Jo, det har ni. Om ska ni hålla dessa hastigheter får ni tamejfan köra på landsväg!!

Polis 2 som suttit i bilen hela tiden har äntligt lyckats få fram alkotestsapparaten och kommer springandes emot oss.

Polis 1 säger då: "Äsch, det behövs inte, dom får åka vidare"
Polis 2: Okej, så det var inget tjaffs eller så?

Kom undan helt och hållet då dom itne hade bevis big_smile

Nu vet jag inte hur det ser ut på den gata du syftar på men 140-160 mitt i stan är ingenting annat än etthundra procent intelligensbefriat. Det faktum att hade du varit så dum så hade du redan kört ihjäl dig och att hade du legat så fort hade polisen tagit dig och själv vittnat om åtminstone grov vårdslöshet får mig att tro att det inte ens gick över 100 km/h, om historien i sig ens är sann...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Hopplös
328 Inlägg
26 november 2009
kanske inte räknas som att bli stoppad men kul vare:)

Var ute på Valborg med ett gäng kompisar, hade druckit lite och hade väskan full med öl:) så jag och kompisarna gick och satte oss på en kulle, livet lekte helt enkelt smile sen ser vi två cykelpoliser med reflexvästar komma gåendes mot oss, alla försökte gömma drickat (var bara 16). men givetvis misslyckades vi makabert till att gömm något, dom kom fram och öppnade allas väskor och hällde ut allt, (Alla vart riktigt snea då) tongue

kan tillägas att den ena polisen var jättetrevlig och berättade om när han  var ung och var ute och söp och slogs och hade sig xD  och den andra hade PMS eller liknande.

sedan cyklade dom iväg åt ett annat håll.

vi bestämde oss för att gå till hamnen och bara sitta där på ett  par bänkar, jag ställde min väska på en bänk lite längre bort. Sen så hör man en röst som säger: " Jaså här är ni igen". och då är det dom förbaskade cykel-poliserna igen!

P1 = snälla polisen
p2= grinkuken:P
J= Jag

P2: vems väska är det här då?( Ser min väska på bänken lite längre bort)
J: Det är min, dårå?
P2: okej då gör det väl inget att jag öppnar den?
J : Nejdå ni har ju redan tagit all min dricka :@
P2: men vi måste  kolla så att ni inte har gått hem  och hämtat mer (Kollar väskan och hittar inget)
J: Uppenbarligen  inte (Börjar bli riktigt irreterad)

Sedan står dom och samtalar lite medans jag upptäcker vilka fula cyklar dom har:

J: Jävlar vad snygga cyklar ni har, oj sedär det står POLIS på dom oxå, jädra tjusigt:)
P2: Ja vad ska det annars stå? KRIMINALVÅRDEN kanske?
J: Nefan tycker att det ska stå TJUV ist, med tanke på att ni hällde ut all vår dricka.
P1: hahahahaa ta det lugnt nu ikväll va, vi vill inte ha något bråk, olyckor eller liknande.
J: okej vi lovar.

sedan hoppar dom upp på cyklarna och cyklar iväg och jag kläcker ur mig:

KÖR FÖRSIKTIGT OCH PÅ MED HJÄLMEN!! vi vill inte ha några olyckor här ute smile

då skrattade dom bara och fortsatte iväg smile

10 Inlägg
26 november 2009
Ramrod skrev:
-Panos- skrev:
9Femma skrev:
"The car belongs to Audi!"
Polismannen trodde jag var dum i huvudet, alternativt att jag drev med honom och svarade lagom irriterad:
"Yes, I see it is an Audi, but is it YOUR car?"

Mvh Panos

Inspector Clouseau stavas det faktiskt om jag får be smile ^_^

674 Inlägg
26 november 2009
Centraltistan skrev:
Ramrod skrev:
-Panos- skrev:

Mvh Panos

Inspector Clouseau stavas det faktiskt om jag får be smile ^_^

..Japp, så är det... Skön kille den där Clouseau!   xD

With great freedom comes great responsebility

15 Inlägg
27 november 2009
Blev stoppad på 90 väg där jag höll 117km/h enligt polisens mätning.

Så de är det vanliga, -"vet du varför vi stoppade dig? -"mm gick lite fort"

Fick hoppa in i deras bil och dom berätta hur mycket i böter jag skulle få osv. Sen efter jag skrivit under ber dom mig visa körkortet. Så räcker fram det och polisen säger -"oj hade du prövotid?" -"ehh ja..." (trodde dom skulle dra körkortet där istället) -"jaja" säger polisen och låter mig gå.

Har hört efteråt att om dem gett mig böter och jag skrivit under så kan dom inte dra körkortet sen utan det måste länsstyrelsen göra, vet inte om det stämmer dock.
Senast redigerat av Destruction (27 november 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
27 november 2009
Destruction skrev:
Blev stoppad på 90 väg där jag höll 127 enligt polisens mätning.

Fick hoppa in i deras bil och dom berätta hur mycket i böter jag skulle få osv. Sen efter jag skrivit under ber dom mig visa körkortet. Så räcker fram det och polisen säger -"oj hade du prövotid?" -"ehh ja..." (trodde dom skulle dra körkortet där istället) -"jaja" säger polisen och låter mig gå.

Har hört efteråt att om dem gett mig böter och jag skrivit under så kan dom inte dra körkortet sen utan det måste länsstyrelsen göra, vet inte om det stämmer dock.

Med tanke på hastigheten så borde det inte finnas några tvivel om att körkortet skulle rykt.
31km/h över tillåten hastighet så ska du bli av med det.

(Oavsett om man har prövotid eller ej, då det inte spelar någon som helst roll...)
Senast redigerat av FireTraXX (27 november 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

15 Inlägg
27 november 2009
FireTraXX skrev:
Destruction skrev:
Blev stoppad på 90 väg där jag höll 127 enligt polisens mätning.

Med tanke på hastigheten så borde det inte finnas några tvivel om att körkortet skulle rykt.
31km/h över tillåten hastighet så ska du bli av med det.

(Oavsett om man har prövotid eller ej, då det inte spelar någon som helst roll...)

Nej nej, skrev självklart fel 117km/h var det.

42 Inlägg
27 november 2009
då hade du fått behålla det i vilket fall som helst.. 117 är ju under gränsen
om du inte gjorde nått annat dumt samtidigt förstås
Senast redigerat av palleninja (27 november 2009)

274 Inlägg
28 november 2009
Han läser säkert det här nu med tanke på att han såg garaget dekalen under skylten.

Blåser förbi en stillastående civilare precis innan varvstoppet på trean.(Tror att de stog och tankade) Saktar sedan ner för att jag kommer ikapp en bil. Då ser jag en grå Saab 9-5 kombi komma upp bakom mig i en j*vla fart. Jag fortsätter att köra lagligt.
De kör bakom mig ca 2km sen kommer blåljuset.
P: Körkortet
Jag:Varsågod
P:Hur fort körde du efter korsningen?
Jag: 50, men jag körde lite mer än 70 på 70 vägen nyss om det är det du tänker på?!
P: Vems är bilen
Jag: Min
P: Ja då ska vi kolla på din framskylt. P: Jaha du har ingen.
Jag: Jo jag har en där fram. (Dekal)
P: Ja då kan du komma och peka åt mig.
Jag: Nej det kan jag tyvärr inte.
P: Var är din skylt?
Jag: Hemma!
Massa tjafs sen för att han till slut ska säga.
P: jag tar alla dina uppgifter nu så ska jag söka upp dig om du inte kommer till stationen och visar mig bilen med den riktiga skylten på.
Jag ber han om hans leg, han skriver sitt namn på en lapp och visar brickan e 0,1 sekunder. Sen säger han om du ska använda bilen över vintern så ska du ha vinterdäck det är 1dec snart.

Får se hur jag gör, ska nog ge han en besök, han trodde väll att jag inte skulle dyka upp.
Senast redigerat av Bossni (28 november 2009)

15 Inlägg
28 november 2009
palleninja skrev:

Jo men grejen är att jag haft kortet i 5 månader dvs jag har 17 månaders prövotid kvar.

DFFL
9 020 Inlägg
28 november 2009
Destruction skrev:
palleninja skrev:

Jo men grejen är att jag haft kortet i 5 månader dvs jag har 17 månaders prövotid kvar.

Sen när har man prövotid i 22 månader?

Och som jag skrev innan så påverkar inte prövotiden beslutet om ifall de ska ta kortet eller inte.
Det är hastigheten som avgör (Vid en fortkörning alltså...) ifall du blir av med det.

Det enda som händer när man har prövotid är att du måste ta om allt ifall du blir av med det oavsett vad..
Vi som inte har prövotid får tillbaka det när tiden gått ut ifall vi inte blivit av med det i ett år eller mer.

Det är ENDA skillnaden.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök