3353
Sök

BMW 525i e34 1991 - Tutar när man rattar...

32 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Tjena

Har en BMW 525i som jag håller på och byta ratt från orginal till sportratt. Har köpt ett rattnav från eBay och monterar ratten utan problem, men när jag sedan kör och rattar tutar bilen lite då och då utan att jag trycker på knappen...

Sitter och funderar lite på hur man ska koppla om hela skiten själv för att undvika detta glapp men om någon annan vet en bra lösning så dela gärna med er big_smile

Tacksam för snabbt svar!

2 174 Inlägg
19 oktober 2012
He_Hedman skrev:
Tjena

Har en BMW 525i som jag håller på och byta ratt från orginal till sportratt. Har köpt ett rattnav från eBay och monterar ratten utan problem, men när jag sedan kör och rattar tutar bilen lite då och då utan att jag trycker på knappen...

Sitter och funderar lite på hur man ska koppla om hela skiten själv för att undvika detta glapp men om någon annan vet en bra lösning så dela gärna med er big_smile

Tacksam för snabbt svar!

Sitter en kabel upp i mitten av navet till tutan, sen sitter det en slitring i navet det är viktigt få den rätt. Annars stängs inte blinkers av och tutan funkar inte som den ska.

Bara koppla bort kabeln, eller bort med navet, dra kabeln och koppla in en knapp i panelen.

32 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
hangman skrev:
He_Hedman skrev:
Tjena

Tacksam för snabbt svar!

Sitter en kabel upp i mitten av navet till tutan, sen sitter det en slitring i navet det är viktigt få den rätt. Annars stängs inte blinkers av och tutan funkar inte som den ska.

Bara koppla bort kabeln, eller bort med navet, dra kabeln och koppla in en knapp i panelen.

Jo men det verkar vara något med slitringen, för när jag provade första gången körde jag utan att ha någon tutknapp inkopplad och var noggran med att sladden som ska sitta i tutan inte nuddade någon del av navet utan den hängde bara i luften hela tiden och bilen tutade fortfarande vid rattning.

32 Inlägg
19 oktober 2012
Trådstartare
Nvm jag fixade det! Drog eltejp över alla upphöjda järndelar som riskerade att komma åt slitringen då navet satt på och det verkade lösa sig...

Sök