Jag har precis köpt bilen, och skiten som sitter i är en skräpig biltema stereo och gud vet vad för kassa högtalare fram... sätter man stereon på centrera ljudet så hörs det mest i den högtalare som är närmst mig Vet inte om det är stereon eller bara akustiken i bilen som gör det.
iaf...
Jag har luskat fram storlekarna på de samtliga platser i bilen.
Fram: 4" Dörrar: 6,5" bredvid hatthyllan: 4x6"
Vad tycker ni jag ska köpa för högtalare? Jag har ett grymme paket med slutsteg o sub, DLS nobelium 10" ihop med A6 monoblock.. men vet inte om man ska slänga i det... Men först måste jag ha högtalare som iaf låter bra.
Okej Alltså, jag köpte bilen för 6k... Så tänkte mer försöka köpa något i "okej" segmentet... inget som behöver vara i närheten av grymma dunka dunka stilen. Jag vill ha rent o fint ljud med precis lagom bas. man ska kunna vrida upp stereon när det kommer en bra låt på radion eller man sätter på partylistan på spotify utan att det ska börja låta dåligt...
Dunket har jag min subwoofer till, om jag nu ens kommer sätta i den...
Jag har glottat lite på DLS Reference R4 eller liknande, det borda la räcka? Eventuellt om man sätta 6" basar i dörrarna för att komplettera upp basen...