4725
Sök

Matta lyktor - vad gäller vid besiktning?

1 830 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Tjena!

Jag har hört att om man har för matta lyktor (bak) så går det inte genom besiktningen för att reflexen inte syns. Någon som har kunskaper eller så inom detta och vad man kan göra för att de inte ska vara så matta längre?
Har bilder på hur det ser ut bara gå in o kika.

Så finns det något enkelt knep att få dem fina igen, eller är det köpa nya som gäller ?
Funderar på att skaffa Hova, men tycker det finns bättre saker att lägga ut den summan pengar på i första hand.

2 422 Inlägg
25 oktober 2012
Jiiimmie skrev:
Tjena!

Jag har hört att om man har för matta lyktor (bak) så går det inte genom besiktningen för att reflexen inte syns. Någon som har kunskaper eller så inom detta och vad man kan göra för att de inte ska vara så matta längre?

Så finns det något enkelt knep att få dem fina igen, eller är det köpa nya som gäller ?
Funderar på att skaffa Hova, men tycker det finns bättre saker att lägga ut den summan pengar på i första hand.

Följ denna guide smile

http://www.youtube.com/watch?v=5sZg9cj2hxI

Edit: Annars funkar det att våtslipa och klarlacka ;P
Senast redigerat av Nybergrobin (25 oktober 2012)

1 830 Inlägg
25 oktober 2012
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Jiiimmie skrev:
Tjena!

Följ denna guide smile

http://www.youtube.com/watch?v=5sZg9cj2hxI

Edit: Annars funkar det att våtslipa och klarlacka ;P

Haha jävlar då big_smile blir nog försöka fixa det där så snart som möjligt ! wink

2 422 Inlägg
25 oktober 2012
Enklast att våtslipa och klarlacka bara ;P Det går bra när det är baklysena och dem blir inte överdrivet varma smile

Pim_Pim
25 oktober 2012
Du kan sätta dit små gulliga reflexer på besiktningen. smile

Sök