3572
Sök

Högnivå V70

10 Inlägg
26 oktober 2012
Trådstartare
Hej! jag har ett par frågor angående hur man kopplar in ett slutsteg via högnivå. det är en kompis som har en v70 som vi ska sätta i ett slutsteg (DLS CA31) det ska driva en 12" bas (DLS X-WB12) och ett par 5.25" (DLS RS5N).
vi har kollat runt lite på internet och vi har kommit fram till att vi kommer koppla högnivån på bakre högtalarna. men kommer vi behöva koppla in en remote kabel eller startar slutsteget ändå?
om vi i framtiden vill koppla in ett till slutsteg går det då att koppla högnivån på de främre högtalarna då?
sista frågan, hur fäster man kablarna på bästa vis som ska gå till slutsteget från högtalarna vi kopplar högnivån på? ska man ta bort högtalarkablarna som går ifrån stereon och förlänga dom? det vore ju bra om man fortfarande kunde ha original högtalarna kvar hehe

bilen är en volvo v70 från -98 tror jag. jag har aldrig kopplat slutsteg via högnivå förut, har bara använt mej utav den gamla hederliga lågnivån! cool

tacksam för svar!

452 Inlägg
27 oktober 2012
Annars finns det lågnivå adapter att koppla till orginalenheten så slipper ni kladda med högnivå och får en riktig lågnivå signal.

mvh mackan

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

Sök