Köpråd japanare 150 000 +-20

DavidSan
31 oktober 2012 · 227 Inlägg

Annars är min till salu... ca 350Hk

dadooo
31 oktober 2012 · 841 Inlägg

skyline r33 ? riktigt fina bilar enligt mig smile

Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
31 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

AktaLacken skrev:

Andyy90 skrev:
Har du kollat något på en r32 skyline? smile

Nej det har jag inte. Tycker dom är så gamla o fula tongue Visst så verkar dom gå bra som attan men det är nog ingen bil för mig smile

här har du iaf en bil jag tycker du bör kolla på smile är ju dessutom inom din budget med gott mått så du kan ju lägga ut på mera trim ifall du skulle tycka att det behövs.. smile

http://www.garaget.org/?car=299895

http://www.blocket.se/halland/Nissan_Sk … 20&w=1

Senast redigerat av Andyy90 (31 oktober 2012)

~Andy~
camaro67 Meister
31 oktober 2012 · 6 763 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Följer sällan med servicebok på importerade o de är ju där du ser hur bra man skött bilen samt vad som är gjort med den + att Evo står så lågt i pris nu så man får ju en svensksåld rätt billigt nu mera smile

Okej. Jag har hittat den här evon o det var full service bok.
http://www.blocket.se/kronoberg/Mitsubi … 12&w=3

Skulle det var något bra? Det går ju att pruta för den ligger lite högt tycker jag.

Säkert bra men för de priset får du ju en svansksåld =P o med tanke på dom milen hade ja kollat om pumpen är bytt annars lär den paja när som =P

Den brukar ju gå allt mellan 4-10.000 mil min gick vid 8300.

Tänk även på att du ska kunna sälja bilen sen med mycket svårare o sälja högerstyrt om man inte går ner mycket i pris, tyvärr.

Spelar väll ingen roll eftersom att man köper en högerstyrd billigare från början så prisskillnaden är den samma.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
NeoSWE
31 oktober 2012 · 62 Inlägg

Supran e go big_smile

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
AktaLacken
31 oktober 2012 · 99 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag hade ju köpt en S15. Busigare och roligare än Supran. Det finns även MASSOR med eftermarknadsdelar och är bra mycket billigare än supra prylar. Inte riktigt samma hållbarhet men håller rätt bra ändå. Evon går bort för mig eftersom att den driver på alla 4. Och R34 GTT ser så tanig ut sad

Hur mycket behövs det trimmas för att få ut 400hk? Silvian är ruggigt snygg men det känns som om de kommer bli ras om jag ska ha 400hk. (Alltså "billigt" trim, inte för 70).

DanneSundin skrev:
Subaru! *hint hint*

Kommer aldrig bli en subaru tongue

NeoSWE skrev:
Supran e go big_smile

Jo supran är läcker, dock lite plats i den. Haha kommer aldrig kunna bestämma mig. Skulle det fínnas en bil som såg ut som silvian men med supra motor och evo 9 inredning skulle jag köpa den på direkten lol

juhaaan
31 oktober 2012 · 619 Inlägg

Silvian hade jag valt av dom där. Myycket ovanligare och fetare.. Känns som varannan har en supra Evo eller skyline.

Dock är det nog lite dyrare att få 400 driftsäkra hästar i en s15 än de andra. Det går ju alltid att trycka in 2 i baksätet om man vill, fast inte det skönaste för dom big_smile

Senast redigerat av juhaaan (31 oktober 2012)

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

camaro67 skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Okej. Jag har hittat den här evon o det var full service bok.
http://www.blocket.se/kronoberg/Mitsubi … 12&w=3

Skulle det var något bra? Det går ju att pruta för den ligger lite högt tycker jag.

Säkert bra men för de priset får du ju en svansksåld =P o med tanke på dom milen hade ja kollat om pumpen är bytt annars lär den paja när som =P

Den brukar ju gå allt mellan 4-10.000 mil min gick vid 8300.

Tänk även på att du ska kunna sälja bilen sen med mycket svårare o sälja högerstyrt om man inte går ner mycket i pris, tyvärr.

Spelar väll ingen roll eftersom att man köper en högerstyrd billigare från början så prisskillnaden är den samma.

Kolla evon han länkade förstår du varför ja skrev som ja gjorde.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

juhaaan skrev:
Silvian hade jag valt av dom där. Myycket ovanligare och fetare.. Känns som varannan har en supra Evo eller skyline.

Dock är det nog lite dyrare att få 400 driftsäkra hästar i en s15 än de andra. Det går ju alltid att trycka in 2 i baksätet om man vill, fast inte det skönaste för dom big_smile

En breddad silvia är fett big_smile

Någon som vet hur mycket orginal motorn pallar?

AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

dadooo skrev:
skyline r33 ? riktigt fina bilar enligt mig smile

Tycker bara om r34:an big_smile

Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

juhaaan skrev:
Silvian hade jag valt av dom där. Myycket ovanligare och fetare.. Känns som varannan har en supra Evo eller skyline.

Dock är det nog lite dyrare att få 400 driftsäkra hästar i en s15 än de andra. Det går ju alltid att trycka in 2 i baksätet om man vill, fast inte det skönaste för dom big_smile

En breddad silvia är fett big_smile

Någon som vet hur mycket orginal motorn pallar?

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

juhaaan skrev:
Silvian hade jag valt av dom där. Myycket ovanligare och fetare.. Känns som varannan har en supra Evo eller skyline.

Dock är det nog lite dyrare att få 400 driftsäkra hästar i en s15 än de andra. Det går ju alltid att trycka in 2 i baksätet om man vill, fast inte det skönaste för dom big_smile

En breddad silvia är fett big_smile

Någon som vet hur mycket orginal motorn pallar?

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

En breddad silvia är fett big_smile

Någon som vet hur mycket orginal motorn pallar?

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Beror på hur mycket du tänkt o göra själv men blir nog en hel del

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:

AktaLacken skrev:

Anubis skrev:

Jag hade nog inte gått över 3-320hk utan smidd botten på en sr20 går säkert men man vill ju va säker på att de håller.

Hur mycket jobb och pengar tror du det blir för att uppnå 400?

Beror på hur mycket du tänkt o göra själv men blir nog en hel del

okej. Fast dom är snygga smile Har väldigt svårt o bestämma mig kan man säga..

juhaaan
1 november 2012 · 619 Inlägg

Satsa på en s15 med RB25 eller RB26 i?(skyline motor) Går att hitta ganska lätt i england

Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

juhaaan skrev:
Satsa på en s15 med RB25 eller RB26 i?(skyline motor) Går att hitta ganska lätt i england

Det går väll inte att få bilen reggad här med en rb26 motor?

juhaaan
1 november 2012 · 619 Inlägg

AktaLacken skrev:

juhaaan skrev:
Satsa på en s15 med RB25 eller RB26 i?(skyline motor) Går att hitta ganska lätt i england

Det går väll inte att få bilen reggad här med en rb26 motor?

Borde väl gå? Finns många som kör me RB i sina s13-s14-s15

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

juhaaan skrev:

AktaLacken skrev:

juhaaan skrev:
Satsa på en s15 med RB25 eller RB26 i?(skyline motor) Går att hitta ganska lätt i england

Det går väll inte att få bilen reggad här med en rb26 motor?

Borde väl gå? Finns många som kör me RB i sina s13-s14-s15

Är dom reggade då o inte banbilar?

Anubis
1 november 2012 · 1 255 Inlägg

Jag kunde inte få min R33 GTR reggad som rwd då de avgasrelaterade uppgifterna bygger på drivlina med 4wd så enligt bilprovningen kunde ja inte regga bilen som rwd hur ja än gjorde med RB26:an i bilen.

Men tar du tex rb25 motor och växellåda ska de funka smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
AktaLacken
1 november 2012 · 99 Inlägg

Anubis skrev:
Jag kunde inte få min R33 GTR reggad som rwd då de avgasrelaterade uppgifterna bygger på drivlina med 4wd så enligt bilprovningen kunde ja inte regga bilen som rwd hur ja än gjorde med RB26:an i bilen.

Men tar du tex rb25 motor och växellåda ska de funka smile

Okej, men det det blir mycket jobb om man då ska få i en rb25 tongue Annars kan man lägga ett bud på floztyles silvia big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang