Bmw E46 Värmereglage

Wazte
1 november 2012 · 24 Inlägg

Hej nu har jag ett väldigt skumt fel på min bmw 318 e46 ifrån 2000 när man slå på tändningen så går kupefläkten men när man startar bilen så funkar den ett tag sen stängs den av. Är det någon som har varit med om detta fel tidigare på nån bmw och va kan det vara har testat och lyfta pluspolen på batteriet ett tag och satt tbks den men ingen skillnad.

/mvh Wazte

AeroMalm BMW fantast
1 november 2012 · 1 172 Inlägg

min gissning är att fläktmotståndet (igelkotten) börjar bli dålig.

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
r35pect BMW ///M3
1 november 2012 · 404 Inlägg

ja jag hade de felet, kolen i fläkten var dåliga så den gick ett tag bara så du måste byta kolen, jag köpte begagnad å den höll i 3 veckor sen samma igen

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Wazte
1 november 2012 · 24 Inlägg

aha va sitter dom då?

AeroMalm BMW fantast
1 november 2012 · 1 172 Inlägg

Fläktmotståndet sitter inne i mittkonsollen och du kommer åt den från sidan på passagerarsidan. Plocka bort hanskfacket så kommer man åt. När min fläkt slutade fungera helt var det fläktmotståndet. Enligt displayen snurrade fläkten på för fullt.

Kan ju som sagt inte garantera just att det är det, men det låter troligt

Länk

http://www.autopower.se/mekartips/mekar … p?dokid=85

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Wazte
1 november 2012 · 24 Inlägg

ja få riva isär skiten i helgen om tiden finns har i alla fall klimatanläggning i bilen så kanske värt och testa och byta va ju inte direkt nå stora pengar..

AeroMalm BMW fantast
1 november 2012 · 1 172 Inlägg

Nää det e fel tid att den pajar också. Lite imma på rutan så ser man nada wink

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Wazte
1 november 2012 · 24 Inlägg

ja tur att man har ett gäng andra bilar och åka i tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang