Westergren
Large Cap
3 november 2012
· 1 816 Inlägg
_swe_knutsson skrev:
joacimnilsson skrev:
Hej
Har köpt mig en 940 ltt. Vill ha lite mer tryck i den och undrar vad ni rekommenderar att göra på bilen för att den ska få fler hk utan att lägga ner en förmögenhet?
Vet ju att man kan köpa en ställbar westegate? Var såfall?
Hade varit snällt med lite tips!.
jag brukar lossa wg fästet och dra ut wg:n och sättta 2st ca 5mm brickor mellan turbon och wg:n så den styvas upp funkar skitbra stabilt ladd och inga peakar
+1
Gjorde så på min ltt i början och vill minnas att jag hade tre stycken brickor (tre på varje bult) och fick ett stadigt ladd på 0,6 vilket är fulltryckarens laddtryck. Fulmeck, men fungerar kanon!
Vet inte vad en förmögenhet är för dig joacimnilsson, men jag hade följande set-up på min ltt och den gick jämt med en Audi S6 2.2T från 50 km/h och uppåt...
* Chip, öppet filter och ställbar tryckklocka (1 bar) från BSR
* 3" från turbon med "racekatalysator" och en ljuddämpare
Dock så hängde inte kopplingen med utan började slira så för att detta ska lira bra så lär du fixa en Sachs -712 tryckplatta. Den hänger med upp till ca 500 nm med org. lamell. (Byt lamell, urtramp- och centrumlager när du endå har ner lådan).