Hur mycket pengar har du lagt på din bil?

careau
9 november 2012 · 1 624 Inlägg

Hej där!

Hur mycket pengar har du lagt på din bil?

Jag börjar!

1 st AC-kompressor 2000:-
1 st Insug med div tillbehör/montering 6600:-
1 st Biltema lull 500:-

Ni då?

Nitro
9 november 2012 · 330 Inlägg

535an
slutat räkna vid 100 000 men då är det inräknat allt som har med bilen o göra

325an
hm fälgar o däck runt 6000, svarta lyktor 2500, skivor klossar runt om zimmermann och handbromsbackar runt 4000 kommer ej ihåg
ny kylare 1300
sen kommer det väl nog fler grejor

mb_pucken
9 november 2012 · 5 083 Inlägg

Tänker inte lista allt då de är mycket. Men ca 30000 på lite över ett år. De är på min c klass. Är man pedant å gör saker seriöst så blir de dyrt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
F1LL3
9 november 2012 · 148 Inlägg

Lagt ut ca 11500 kr sammanlagt. (Baslåda+slutsteg, ny vinge, KN filter, olja+filter, nya bromsar mm).

Antar att man inte ska lägga till priset på bilen? Annars blir det 20k mer för mig smile

simlar
9 november 2012 · 5 516 Inlägg

Åh fyfan det vill jag inte ens veta :X
Slutade räkna efter jag kom upp i 3000kr men är nog uppe i det dubbla om man bortser från bränsle och försäkring.
Saker som jag kommer på just nu att jag lagt pengar på:
Motorolja, växellådsolja, diffolja, förgasarolja, oljefilter till motorn.
Tändkablar, rotor, fördelarlock, "Hot-Spark"-enhet.
B23A, K-kam, M47R, drivknutsdamasker, elfläkt, relä till elfläkten.
Nya bromsskivor fram, renoveringssatser till bromsoken, nya hjulcylindrar bak, nya bromsbackar bak, monteringssats för bromsbackar.
Nytt batteri, ljusförstärkare (reläsats till lysena), vänster backspegel, innerbackspegel, vänster sidoblinkers, backljusglas, nya nummerplåtar, nya bränsleslangar, klammer till slangarna, fjäderbenslagringar, 245-husvagnsfjädrar, stötdämpare runt om.
Man kan säga att så gott som allt förutom karossen är nytt/renoverat.

Och mer pengar kommer det bli eftersom jag har planer på omlackering och MegaSquirt till våren/sommaren och sen möjligtvis turbo våren 2014.

Senast redigerat av simlar (9 november 2012)

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Nitro
9 november 2012 · 330 Inlägg

mao en projekt/hobby bil blir aldrig klar

Supra_robin
9 november 2012 · 4 663 Inlägg

senaste 3 månadrna ligger utgifterna på bilen 41k. dyrt är det sad

KolGruvan
9 november 2012 · 1 450 Inlägg

20 tusen har ja nog lagt ut dom senaste månaderna på 240n

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Jaserru Blästermäster
9 november 2012 · 112 Inlägg

Räknar aldrig pengarna som jag lägger ut.  Skulle bli mörkrädd om jag får reda på vad bilarna kostat.  smile

fantomen Putsar Cosworth
9 november 2012 · 195 Inlägg

Köpte Cossien i somras och har redan lagt ut 10 tusen... Men cossien snålar man inte på sen är det en bil man vill behålla smile
Mondeon har jag ägt i inte ens en månad och den har blivit påkostad 5 tusen med allt xenon, extraljus och stereo smile

Audi hatare.
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
9 november 2012 · 919 Inlägg

simlar skrev:
Åh fyfan det vill jag inte ens veta :X
Slutade räkna efter jag kom upp i 3000kr men är nog uppe i det dubbla om man bortser från bränsle och försäkring.
Saker som jag kommer på just nu att jag lagt pengar på:
Motorolja, växellådsolja, diffolja, förgasarolja, oljefilter till motorn.
Tändkablar, rotor, fördelarlock, "Hot-Spark"-enhet.
B23A, K-kam, M47R, drivknutsdamasker, elfläkt, relä till elfläkten.
Nya bromsskivor fram, renoveringssatser till bromsoken, nya hjulcylindrar bak, nya bromsbackar bak, monteringssats för bromsbackar.
Nytt batteri, ljusförstärkare (reläsats till lysena), vänster backspegel, innerbackspegel, vänster sidoblinkers, backljusglas, nya nummerplåtar, nya bränsleslangar, klammer till slangarna, fjäderbenslagringar, 245-husvagnsfjädrar, stötdämpare runt om.
Man kan säga att så gott som allt förutom karossen är nytt/renoverat.

Och mer pengar kommer det bli eftersom jag har planer på omlackering och MegaSquirt till våren/sommaren och sen möjligtvis turbo våren 2014.

M47R? xD

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Audi_powah
9 november 2012 · 1 515 Inlägg

Ca 300.000:- på 12 månader, ris och kyckling ftw lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Low
9 november 2012 · 3 296 Inlägg

12k fälg och däck, 1k för racekatt, och 2k för slut dämp, 2.8k på coils,  1.2k sportluftfilter. vid 20k mil så byte man vatten pump och remmar, abs givare och lite annat. köpte bilen för 20k så har lagt ut mer än bilen är värd. och troligen skulle man inte få mycket mer för den nu än innan smile Spar gris med hål. Ägt bilen i 1½ år och servat den 2 gånger. Rullat cirka 900 mil sedan man köpte den smile

Finns mycket mer.

n_andersson
9 november 2012 · 689 Inlägg

Räkna en gång på v70in och då var det runt 150 000:- Har en pärm smockfull med kvitton

rcy
9 november 2012 · 1 705 Inlägg

Ny motor, dp, spridare, racekatt, fullflödes catback, viggenkoppling, styrväxelklämma och lite annat samt installation av allt detta gick väl på 40k någonstans.
8k för vinterhjul, några tusen på nya högtalare, ett xenonkit, nytt dimljus, lite inredningsdetaljer, åtskilliga tusen på poly-bussningar etc
5k för lackjobb och rostlagning
Vill inte ens räkna ut slutsumman, är alldeles för mycket redan och bilfan är långt ifrån klar. smile

EENN
9 november 2012 · 29 Inlägg

Hela 250 riksdaler, för ca 17 liter soppa! smile

simlar
9 november 2012 · 5 516 Inlägg

Dixieman skrev:

simlar skrev:
Åh fyfan det vill jag inte ens veta :X
Slutade räkna efter jag kom upp i 3000kr men är nog uppe i det dubbla om man bortser från bränsle och försäkring.
Saker som jag kommer på just nu att jag lagt pengar på:
Motorolja, växellådsolja, diffolja, förgasarolja, oljefilter till motorn.
Tändkablar, rotor, fördelarlock, "Hot-Spark"-enhet.
B23A, K-kam, M47R, drivknutsdamasker, elfläkt, relä till elfläkten.
Nya bromsskivor fram, renoveringssatser till bromsoken, nya hjulcylindrar bak, nya bromsbackar bak, monteringssats för bromsbackar.
Nytt batteri, ljusförstärkare (reläsats till lysena), vänster backspegel, innerbackspegel, vänster sidoblinkers, backljusglas, nya nummerplåtar, nya bränsleslangar, klammer till slangarna, fjäderbenslagringar, 245-husvagnsfjädrar, stötdämpare runt om.
Man kan säga att så gott som allt förutom karossen är nytt/renoverat.

Och mer pengar kommer det bli eftersom jag har planer på omlackering och MegaSquirt till våren/sommaren och sen möjligtvis turbo våren 2014.

M47R? xD

M47R = Racing tongue
Nä men M47R står för M47Rear eftersom den sitter ihop med diffen och är bakmonterad på 300-serien.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 november 2012 · 17 379 Inlägg

Hyndan: Ca 150:- för nya torkarblad på Biltema.
XG30: 29:- för ett nytt batteri till larmdosan.
300C: 0:-
Stratus: 0:- Har jag bara kört hem och ställt av. Inte ens tankat tror jag...

523: Cirka 3000:- Biljävel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
kolsvajansson
9 november 2012 · 875 Inlägg

740n har jag bara lagt pengar på att tona baklysena, så 60kr

careau
9 november 2012 · 1 624 Inlägg

Allt från 29:- till 300.000:- ..

Kul att se big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang