2373
Sök

vart går strömkablen

52 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Jag håller på att lägga in ett slutsteg i min bil,och slutsteget ska ligga där bak, så jag har dragit strömkablen ända fram till torpedväggen, men är det någon som gjort det innan så jag vet vart i torpedväggen kablen ska gå, på min förra bil v70 var där redan ett hål,men jag hittar inget på denna bilen.

Det är en saab 9-3 sportsedan ver 2 års mod -03

Fredrik Holm

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 oktober 2006
du får borra ett hål, sen får du rostskydda samt montera en gummi packning

Jonas

Bigge
10 oktober 2006
Det måste väll för i helvete finnas hål i topedväggen! säker på att det inte gör? sad

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 oktober 2006
strömkabeln är ju rätt grov, och det finns väl hål men inte som kabeln får plats i

Jonas

52 Inlägg
10 oktober 2006
Trådstartare
Nej det finns inga hål i torpedväggen som är åtkommliga, men bakom handsfacket finns en gummi plugg men sen bara plåt,så jag ska borra upp ett hål där.

Fredrik Holm

12 086 Inlägg
10 oktober 2006
klart de finns hål, men med dagens bilar så är de säkert massa plast o kraft ivägen..

Hittar du efter om o men inget hål får du som alla andra säger borra upp ett, men de finns där.. o du kan väl använda ett befintligt håll som andra kablar går igenom, kolla i motorrummet vart de går in skit i väggen o försök hitta skiten på insidan oxå.

30 Inlägg
12 oktober 2006
Om bilen har ac så finns det nog inga hål.
Antingen så borrar du ett nytt hål eller lägger du kabeln under bilen i en polyflex-slang.

Tro inte du vet. Du ska veta att du vet.
Och glöm effekten!!!

draminbil.nu
1 382 Inlägg
12 oktober 2006
som JapMax säger : Klart det finna hål! Strömmen till motorn skickas knappast trådlöst!
Själv drog jag i mercan ström kabeln in i låda med styrning till cabben (tror jag det va smile ) och sedan därifrån in igenom det minimala utrymmet som var mellan dom kablarna.
Hålen finns garanterat! Men dom kan i värsta fall vara så fyllda att det inte går att dra fler kablar där..

Sök