11005
Sök

extraljus på en s40 98..

137 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
vart tar man strömen till "remote" på relät ??
fanns två kablar på helljuslampan en med kontinuelig ström och en med ström när halvljuset är på.. hur fn....?=???

21 761 Inlägg
8 oktober 2006
Mät vilken kabel som har spänning när helljuset är igång.

137 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Mät vilken kabel som har spänning när helljuset är igång.

läs vad ja skrev!!!! ingen har ju de!!!! så dum är ja inte

21 761 Inlägg
8 oktober 2006
Så helljuset kan lysa fastän det inte finns spänning till lampan, det var mystiskt.
Vad sitter det för lampa i helljuset?
Senast redigerat av Drönirettab (8 oktober 2006)

137 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
man har alltid ström till helljuset.. å när man har på parkeringen så har man även ström i den andra kabeln..  de är väll en vanlig h7 tror ja.. ?

21 761 Inlägg
8 oktober 2006
Alltså, nu förstår jag ingenting.

Du säger att det alltid är ström till helljuset men när jag sa att du skulle mäta i vilken kabel det kommer spänning så säger du att ingen kabel har spänning.

Hur går det ihop?

En helljuslampa har en jord och en plus, när lampan ska lysa så skickas det en plus. Det kan inte finnas plus hela tiden utan att lampan inte lyser(om den inte är trasig förstås).

137 Inlägg
8 oktober 2006
Trådstartare
*arg* jag sa att ena kabeln till lyset har kontinuelig ström = ström hela tiden oavsätt om de är på eller inte.. sen den andra kabeln har spänning när helljuset är av.. dvs när halvljuset är på.. så helljuset måste styras med jorden.. har ja för mig... men hur fan kopplar man in ett rälä till extraljus då?

21 761 Inlägg
8 oktober 2006
Om någonting styrs av jorden så kopplar man reläspolen tvärtemot vad man brukar göra, dvs man låter jord styra relät istället för att en plus styr relät.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
8 oktober 2006
Hm verkar som snubben har lite "Anger management" hehe:)

21 761 Inlägg
8 oktober 2006
Det kan bli lite förvirrande om man inte säger plus eller minus utan bara säger "ström", då är det inte alltid lätt att förstå vad någon menar. Jag får väl hoppas att jag förstod rätt den här gången.

607 Inlägg
9 oktober 2006
Oj vissa blir upprörda här
Senast redigerat av YööA (9 oktober 2006)

Brynäs tigers

Miklen
9 oktober 2006
D e inte så att du har 2 plus in i helljus å en för P lyse å sen e d jordat direkt i chassi ? för hur d än e så måste lampan ha 1 plus å 1 jord...

Hur har du mätt att d e "ström" ?????

Audi/Wv mek
148 Inlägg
9 oktober 2006
Subaru har jag för mig också har en slags "jordstyrning" på helljuset! men om lampan inte styrs av plus så måste ju lampfoten (eller ringen i det här fallet) sitta i någon slags kabel eller om det finns en kabel på sockeln, om så är fallet så är det bara att du bryggar den kabeln till jordsidan på reläet!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!

Sök