Hej på er, sökte runt lite innan jag bestämde mig att skriva en ny topic, om jag vart blind och missat en liknande tråd så ber jag om ursäkt.
Såhär lyder mitt problem:
Jag har en iPad 2 och jag bestämde mig att använda den i bilen, så jag köpte in en cigg laddare med två usb portar, dessa ska ladda på ungefär 2A vilket är vad som behövs för att få en iPad att ladda upp även om man skulle använda gps osv.
När jag kopplar in den utan ipaden ansluten så är allt normalt, ansluter jag ipaden så laddar den normalt men högtalarna får då ett starkt brus, i alla fall när jag använder radion, har inte testat på cd mode.
Jag använder mig samtidigt av en fm sändare, det är dock inget som den förvärrar för jag testade att ladda min iPad utan och med fm sändaren med samma brus.
Så jag läste mig lite omkring på Google o lite diverse ställen att detta orsakas av att cigarett uttagen inte är ljud filtrerade eller något sådant (noise filters), så jag beställde en sådan "car noise filter"
http://www.newmp3technology.com/nf.htmSå min fråga till er är att först av allt, tror ni detta kommer hjälpa mig med mitt problem?
Det andra är att jag inte är riktigt säker på hur jag ska montera den, har 3+ cigg uttag i bilen och jag har inte mixtrat med bilelektronik förut så jag hänger inte helt med

Det tråkiga är att jag inte har lyckats hitta någon "how to" med bilder och sådant som visar hur man gör, det närmaste jag har hittat är när folk har samma problem fast med deras hemgjorda ljudsystem då dom har fått brus och det hjälper ju inte mig eftersom deras process inte är som min

Har en Renault Laguna II Euroline sedan 03'a
Jag vill även tacka er för att ni läst igenom mitt problem, hoppas ni kan hjälpa mig, det uppskattas